...

سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ | 15/06/2010

قاضی مجوز کانراد موری را توقیف نکرد

اوایل روز ۱۴ ژوئن جلسه‌ی شنودی مرتبط با پرونده‌ی قتل مایکل جکسون در ژوئن سال گذشته، با شرکت اعضای خانواده و پزشک متهم تشکیل شد. کاترین و جو، مادر و پدر مایکل و نیز خواهرش لاتویا و برادرانش جرمین و رندی در این جلسه‌ حضور داشتند.

در این روز قاضی مایکل پاستور اعلام کرد که برای توقیف پروانه‌ی پزشکی کانراد موری به چند ماه زمان نیاز است و وی میخواهد پرونده‌ی قتل را به دلیل اهمیت بالایی که برای خانواده‌‌ی جکسون، کانراد موری و جامعه دارد، در اولویت قرار دهد. مدتی پیش شورای پزشکی کالیفرنیا از دادگاه توقیف مجوز پزشکی کانراد موری را درخواست کرده بود.

در ماه فوریه قاضی پیشین به کانراد موری دستور داده بود که وی حق تجویز و تزریق داروهای خواب آور و بیهوش کننده را ندارد، اما مجوز طبابت وی را باطل نکرد. قاضی پاستور نیز اعلام نمود که تغییر حکمی که توسط قاضی پیشین پرونده داده شده است، باید توسط یک قاضی دادگاه استیناف انجام شود و انجام این عمل توسط وی، با قوانین پذیرفته شده ناسازگار است.

"گاهی این عقیده در بین مردم حاکم میشود که یک قاضی میتواند از خودش قانون بسازد و پرونده را پیش ببرد. من صلاحیت تغییر حکمی که توسط یک همکار داده شده است را ندارم."

اما قاضی خطاب به نماینده‌ی دادستان گفت که شورای پزشکی میتواند یک دادرسی اجرایی علیه کانراد موری تشکیل دهد و اگر اطلاعات بیشتری بدست آمد، وی میتواند درخواست توقیف مجوز پزشکی را مورد بازبینی و بررسی دوباره قرار دهد.

منبع: eMJey / AP

...