...

سه شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ | 2/03/2010

تلاش موری برای مخفی نمودن اشتباهاتش

TMZ می گوید شاید دکتر کانراد موری پس از ارتکاب قتل غیر عمد مایکل، سعی کرده بود بر روی اشتباهاتش سرپوش بگذارد.

طبق گزارش پلیس، مایکل جکسون در ۲۵ ماه ژوئن ۲۰۰۹ با تزریق مقدار کشنده ای از داروی بیهوشی پروپوفول در داخل رگ پایش، دچار ایست قلبی شد و درگذشت. اما کانراد موری ادعا کرده است که مقدار داروی تزریقی به مایکل بسیار کم و در حد ۲.۵ میلی گرم بوده است.

دامبروسکی یک مختصص بیهوشی که پرونده ی پزشکی فوت مایکل را به درخواست پلیس مورد بررسی قرار داده است میگوید این مقدار پروپوفول حتی مایکل را خواب نمیکرده است چه برسد به اینکه او را از بین ببرد. مقدار دارویی که پزشکی قانونی پس از فوت مایکل در بدن وی پیدا کرد، برابر با مقداری است که در جراحی های عمده ی پزشکی استفاده میشود.

در اتاقی که مایکل در آن درگذشت یک شیشه ی خالی ۲۰ میلی لیتری پروپوفول یافت شد، اما در همان جا، اتاقک پنهانی پر از شیشه های پروپوفول قرار داشت که چند روز پس از مرگ مایکل توسط پلیس کشف شد. یک شیشه ی خالی ۱۰۰ میلی لیتری از داروی پروپوفول با شکافی بزرگ در سرپوش آن، از جمله چیزهایی بود که در این اتاق یافت شد.

دو راه برای استفاده از ماده ی درون شیشه وجود دارد. استفاده از یک سرنگ که مقدار کمی از دارو را بیرون میکشد و سپس برای تزریق به داخل رگ، به تیوب وصل میشود. روش دوم پاره کردن سر شیشه و اتصال مستقیم آن به تیوب است که برای تزریق زیاد استفاده میگردد.

دامبروسکی میگوید در صورت استفاده از روش دوم، پزشک می بایست تزریق دارو را از طریق استفاده از پمپ متعادل سازد و گرنه بیمار به سادگی در معرض اوردوز قرار خواهد گرفت. هیچ پمپی برای تعدیل تزریق دارو به داخل رگ، در اتاق مایکل یافت نشد.

کانراد موری گفته است که پس از تزریق، مایکل را ترک کرده بود تا به دستشویی برود. اگر پس از آن، دارو به سرعت از داخل شیشه به درون رگ های مایکل تخلیه شده باشد، مقدار تزریق شده به وی ۴۰ برابر چیزی است که موری ادعا کرده است.

تا کنون هیچ توضیحی در مورد شیشه های خالی پروپوفول پیدا شده در اتاق مایکل جکسون داده نشده است.

منبع: eMJey / TMZ

...