...

پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۸۸ | 21/01/2010

We Are The World برای هایتی خوانده میشود

در ۲۸ ژانویه ۱۹۸۵ پس از اتمام مراسم جوایز موسیقی آمریکا، بیش از ۴۵ هنرمند در استودیوی ضبط ای اند ام در لس آنجلس گرد هم آمدند تا آهنگ We Are The World را ضبط نمایند. فروش آن آهنگ توانست برای کمک به گرسنگان آفریقا میلیون ها دلار جمع آوری نماید. آهنگ توسط مایکل جکسون و لایونل ریچی نوشته شد و تهیه کنندگی مشترک آن را کویینسی جونز بر عهده داشت. گرچه همواره نام ریچی نیز به عنوان خالق این آهنگ زیبا در رسانه ها گفته میشود، اما تنها دو خط از این آهنگ توسط وی نوشته شده و باقی اش کار مایکل است. (برای خواندن جزئیات بیشتر در این مورد، ادامه ی مطلب را دنبال نمایید.)

اکنون کویینسی جونز و لایونل ریچی در صدد هستند که با همکاری تعداد زیادی از هنرمندان این آهنگ را برای کمک به قربانیان زلزله در هایتی بازخوانی نمایند. آنها از هنرمندان خواسته اند که پس از پایان مراسم جوایز گرمی ۳۱ ژانویه که در سالن استپل سنتر در لس آنجلس برگزار میشود، شهر را ترک نکنند تا بتوانند شب بعد در ۱ فوریه در سالن مجاور استپل سنتر یعنی در تالار نوکیا به منظور ضبط آهنگ به آنها بپیوندند.

کن ارلیچ، همکار تهیه کننده ی مراسم گرمی که تهیه کنندگی آهنگ تازه را بر عهده خواهد داشت، ابراز امیدواری کرده است که هنرمندان بیشتری به جمع آنان بپیوندند و همانند کهنه کاران سال ۸۵، "خودخواهی هایشان را پشت درهای استودیو جا بگذارند."

ضبط این آهنگ مصادف است با ۲۵ امین سالگی We Are The World. مایکل قرار بود این آهنگ را به سبک و سیاق تازه ای در کنسرت هایش در لندن اجرا نماید. ضبط این آهنگ یک شب پس از ستایش از مایکل در مراسم گرمی انجام میگیرد و همزمانی این رویدادها بر تاثیر آن خواهد افزود. بدون شک مایکل در شب اول فوریه حاضر خواهد بود.


داستان We Are The World

wrtw85.jpg

کویینسی جونز تهیه کنندگی مشترک این آهنگ را بر عهده داشت. گرچه همواره گفته میشود که We Are The World توسط مایکل جکسون و لایونل ریچی نوشته شده است، اما در حقیقت ۹۹% این آهنگ، کار مایکل است.

این آهنگ در ابتدا قرار بود توسط مایکل، لایونل ریچی و استیوی واندر ساخته شود. واندر به علت مشغله کنار کشید و مایکل و لایونل در خانه ی جکسون ها در هیونهارست، انسینو مشغول به کار شدند.

لاتویا که طی آن مدت شاهد ماجرا بود، بعدها فاش کرد که لایونل فقط بخش کوتاهی از این آهنگ را نوشته است. مایکل ۹۹% این آهنگ را نوشت، اما هیچگاه لازم ندید که این مسئله را بر زبان آورد.

لاتویا در مصاحبه ای گفته است:

"من به اتاق کار آنها می رفتم و متوجه شدم که موقع کار ساکت بودند. این عجیب بود زیرا مایکل همیشه با شادی و حرارت کار میکرد. این آهنگ برای آنها بسیار احساسی بود."

لایونل دو ملودی برای آهنگ نوشته بود. مایکل همان روز ترانه و موسیقی را اضافه کرد. مایکل در این باره گفته است:

"من دوست دارم سریع کار کنم. بدون آنکه لایونل بداند سرگرم کار شدم. نمی توانستم صبر کنم. به داخل اتاق رفتم و درست همان شب با یک آهنگ تکمیل شده از لحاظ ضرباهنگ، تم پیانو، گیتار و ترانه بیرون آمدم."

مایکل سپس دموی خود را به کوینسی و ریچی ارائه داد و آنها شوکه شدند. آنها انتظار نداشتند مایکل به این سرعت آهنگ را تنظیم کرده باشد. در نهایت آهنگ یک شب پس از اولین جلسه ی ضبط، حاضر شد.

در ۲۸ ژانویه مایکل زودتر از سایرین در ساعت ۹ شب به استودیو رسید تا قطعه ی مربوط به خود را بخواند و ضبط کند. پس از اتمام مراسم جوایز، سایر هنرمندان نیز از راه رسیدند. خواهر مایکل، لاتویا و برادران او، جکی، مارلون، رندی و تیتو نیز در آن جمع حضور داشتند.

هنرمندان پیش از ورود به استودیو نوشته ای را بر روی در ورودی می خواندند: "لطفا خودخواهی تان را پشت در جا بگذارید."

حدود ساعت ۱۰:۳۰ شب هنرمندان آماده ی کار بودند. در ساعت ۸ صبح روز بعد نسخه ی نهایی آهنگ We Are The World با موفقیت تکمیل شده بود.

منبع: eMJey / Showbiz۴۱۱.com / wikipedia

...