...

شنبه، ۱۹ دی ۱۳۸۸ | 9/01/2010

پرونده ی قتل مایکل در دست دادستان

آسوشیتدپرس تایید کرد که هفت ماه پس از فوت مایکل، تحقیقات در مورد مرگ وی پایان یافته است و پرونده به بازپرس قضایی تسلیم میگردد.
یک منبع پلیس که به خاطر شرایط حساس پرونده از ذکر نام خودداری کرده است، میگوید کانراد موری به دلیل سهل انگاری در انجام وظیفه اش محاکمه خواهد شد زیرا تجویز پزشکی او برای مایکل، خارج از مرزهای استاندارد پزشکی بوده است.

در روز ۲۵ ژوئن سال گذشته مایکل بر اثر تزریق ترکیبی از داروهای خواب آور درگذشت. عامل اصلی فوت او وجود مقدار کشنده ای از بیهوش کننده ی پروپوفول در خونش گزارش شد که اثرش تحت تاثیر سایر داروهای خواب آور تشدید گردیده بود. دکتر کانراد موری، پزشکی است که مایکل استخدام کرده بود تا طی تور کنسرت او با عنوان This Is It، مراقب سلامت وی باشد.

موری به خاطر تزریق این داروها به مایکل تحت بازجویی های فراوان قرار گرفت. چند ماه بعد، فوت مایکل توسط پلیس یک قتل تشخیص داده شد.

کانراد موری گفت که از اوایل صبح ۲۵ ژوئن تا حدود ساعت ۱۰ صبح چندین داروی خواب آور قوی را به مایکل که از بیخوابی مزمن رنج میبرد، تزریق کرد اما داروها اثری نداشتند. او در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه ی صبح تزریق پروپوفول را انجام داد. موری گفته است که پس از آن بیمارش را که باید تحت مراقبت ثانیه ای قرار میگفت تنها گذاشت تا از دستشویی استفاده نماید. همچنین گوشی موبایل او نشان میداد که او پس از آنکه مایکل طی خواب با مشکل تنفسی روبرو شد، ۴۷ دقیقه را صرف حرف زدن با گوشی موبایل خود نمود. وقتی ماموران اورژانس حدود ساعت ۱۲:۳۰ به اتاق مایکل رسیدند، اعلام کردند که او شاید یک ساعت پیش از آمدن آنها از دنیا رفته بود.

تناقضات موجود در گفته های کانراد موری، پیچیده بودن زمان های اعلام شده و تعلل موری در تماس با اورژانس از نکات مرموز این پرونده بوده است.

بدن مایکل دو بار توسط پزشکی قانونی تشریح شد و مغز او برای انجام آزمایشات سم شناسی از جمجمه اش بیرون آورده شد. پس از آن پزشک دریافت که تزریق پروپوفول هیچ الزامی نداشته است. از این ماده ی بیهوش کننده ی قوی تنها در اتاق های جراحی در بیمارستانها و تحت تدابیر مراقبت پزشکی لحظه ای استفاده میشود. تنفش بیمار باید در تمام مدت بیهوشی زیر نظر پزشک متخصص بیهوشی قرار بگیرد.

روز جمعه خبر پایان یافتن تحقیقات در رابطه با این پرونده به رسانه ها راه یافت. پس از آن وکیل مدافع جنایی، جی مایکل فلاناگان خبر داد که برای دفاع از موری در دادگاه در کنار ادوارد چرنوف، دیگر وکیل متهم، توسط وی استخدام شده است.

فلاناگان چند سال پیش درگیر پرونده ای بود که یک پرستار را به خاطر تزریق پروپوفول، متهم به قتل یک بیمار میکرد. فلاناگان توانست ثابت کند که پرستار نقشی در این تزریق نداشته بود. اما فلاناگان میگوید فرق بسیاری بین یک پرستار و یک پزشک کارکشته وجود دارد. او میگوید برای محکوم کردن موری، دادستان باید ثابت کند که موکلش نسبت به مرگ یا زندگی بیمارش بی تفاوت بوده است.

"این دادگاه می تواند به جلسه ای برای بحث این پرسش تبدیل شود که آیا اشتباه پزشک، یک جنایت محسوب میشود یا خیر."

سخنگوی خانواده ی جکسون هنوز از جانب آنان اظهار نظری نکرده است.

منبع: eMJey / AP

...