...

دوشنبه، ۱۴ دی ۱۳۸۸ | 4/01/2010

مستند جدیدی برای اثبات بیگناهی مایکل

برگرفته از وبلاگ چارلز تامسون

در سال ۲۰۰۵ افرودایت جونز (وبلاگ) یکی از تنها دو نویسنده ای بود که اجازه ی دسترسی روزانه به اطلاعات دادگاه مایکل جکسون را داشت.

او که هفت تا از کتاب هایش در رتبه بندی روزنامه ی نیویورک تایمز پرفروش ترین شده بود، می رفت تا با کتاب "توطئه علیه مایکل جکسون" (Michael Jackson Conspiracy) موفقیت بزرگ دیگری را به نام خودش ثبت نماید. اما وقتی دست به کار نوشتن شد با دیوار پشت دیوار روبرو گردید. به عنوان تنها یکی از معدود روزنامه نگارانی که باور داشتند دادگاه ۲۰۰۵ بیگناهی مایکل را یکبار برای همیشه اثبات کرده است، جونز پی برد که موسسه های انتشاراتی نسبت به بستن قرارداد انتشار این کتاب بی میل هستند.

Aphrodite_Jones.jpg

افرودایت جونز


توماس میزرو، وکیل مدافع مایکل نیز با مشکل مشابهی روبرو شد. پس از اتمام دادگاه تقریبا تمامی انتشاراتی های ایالات متحده با پیشنهادات پر سودی با او تماس گرفتند. وقتی توماس میزرو گفت که او حقیقتا به بیگناهی مایکل اعتقاد دارد و حاضر نیست به هیچ قیمتی خلاف عقیده اش حرفی بزند، تمامی آن پیشنهادات پس گرفته شد.

اعضای هیئت منصفه ی دادگاه مایکل که در روز ۱۳ ژوئن ۲۰۰۵ رای بر بیگناهی او داده بودند نیز با چنین پیشنهاداتی روبرو شدند و دو تن از آنها سر تسلیم فرود آوردند. آنها در یک برنامه ی تلویزیونی ادعا کردند که به نظر آنان مایکل گناهکار بوده است. اما این اظهار نظر نه در دادگاه بلکه پس از امضای شش قرارداد چاپ کتاب از جانب آنان بیان شد.

سایر اعضای هیئت منصفه بیان داشتند که آنان نیز پیشنهادات سخاوتمندانه ی مشابهی از جانب موسسه های انتشاراتی دریافت کرده بودند، اما اگر انها نیز رای خود را به پول می فروختند، اعتبار هیئت منصفه زیر سوال میرفت.

یکی از آن دو عضو هیئت منصفه با نام ری هالتمن، پس از آنکه فاش شد کتابش حاوی بخش های دزدیده شده ای از مقاله ی پر از اشکالی از یک منبع دیگر است، قرارداد سودمندش را از دست داد. همچنین او در این کتاب ادعاهایی مطرح کرده بود که اثبات درستی شان غیر ممکن بود. برای مثال او نوشته بود که مایکل می تواند بینی خود را بردارد و دوباره آن را سر جایش بگذارد.

این کتاب با همراهی استیسی براون که به بدگویی علیه مایکل جکسون شهره است، نوشته شده بود. براون در کتابی که کارمند قدیمی مایکل، باب جونز نگارش کرده بود نیز همکاری داشت. باب جونز مجبور شد پس از قرارگرفتن در جایگاه شهود در سال ۲۰۰۵ اعتراف کند که بخشی از کتاب The Man Behind The Mask توسط استیسی براون به دروغ پردازش شده بود تا فروش کتاب را بالا ببرد.

اما اعتبار ری هالتمن از این نیز کمتر شد وقتی کاشف به عمل آمد که او پس از خوانده شدن حکم دادگاه، در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشته بود: "ما هیچ مدرکی برای محکوم کردن او نداشتیم. هیچ راه دیگری به جز تبرئه ی او برای ما باقی نمانده بود."

عضو دوم هیئت منصفه، النور کوک نیز هرگز کتابش را منتشر نکرد. نوه ی او طی بررسی صلاحیت اعضای هیئت منصفه که چند ماه پیش از تشکیل دادگاه صورت گرفته بود، اظهار داشت که مادر بزرگش قرارداد چاپ کتابی پیش از آغاز دادگاه را به امضا رسانده است.

دو ماه پس از خوانده شدن رای دادگاه، باقی اعضای هیئت منصفه زبان به سرزنش هالتمن و کوک گشودند و آنها را خائن و ادعاهایشان را مضحک خواندند.

از آنجا که موسسه های انتشاراتی عزمشان را جزم کرده بودند که علی رغم نبود مدرک و با نادیده گرفتن حکم دادگاه، مایکل را در رسانه ها گناهکار جلوه دهند، کتاب "مراقب باش چه کسی را دوست داری" (Be Careful Who You Love) توسط دایان دایموند منتشر شد. نویسنده ای که گفته است یگانه هدفش در زندگی، ویران کردن مایکل جکسون است. کسی که همکار نویسنده اش، اسمیل رید او را "تعقیب گر جکسون" میخواند.


Conspiracy_Cover.jpg

اما در مورد افرودایت جونز وضع به کلی متفاوت است.

او تحقیقات گسترده ی خود را شروع کرد. اجازه ی حضور در جلسات دادگاه مایکل را از قاضی رادنی ملویل بدست آورد و نیز موفق شد به تمامی مدارک و رونوشت های مرتبط با پرونده ها دسترسی یابد. جونز طی چند روز از تمامی آنها کپی تهیه کرد و شش ماه بعد را صرف مطالعه ی دقیق آنها نمود. به دلیل فراوانی داده ها و اطلاعات، او از دو دستگاه کامپیوتر مدد گرفت. در یکی تمامی تحقیقاتش را ذخیره میکرد و دیگری محل نگاه داری نوشته هایش بود. پس از آن او شش ماه را صرف نگارش کتابش کرد.

"توطئه علیه مایکل جکسون" یک کتاب انفجاری بود. نه تنها تمامی مدارک تبرئه کننده ی مایکل و شهادت هایی که رسانه ها از انتشارش شانه خالی کرده بودند را ارئه میکرد؛ بلکه خصومت رسانه ها علیه مایکل جکسون را نیز آشکارا نشان می داد و انگیزه های پنهان آنها را بیان میکرد. پاراگراف کوتاهی که در معرفی این کتاب نوشته شده بود بدین شرح است:

"کیفر خواستی سوزان علیه رسانه ها به جرم توطئه برای بد جلوه دادن، غیر انسانی معرفی کردن و خراب کردن مایکل جکسون. جونز خواننده را متقاعد می کند که پرونده ی اتهامات علیه مایکل چیزی بیش از یک نمایش رسانه ای نبود. او همچنین از خواننده طلب می کند که اخبار را با دیدی انتقادی و جویای صداقت و حقیقت دنبال نماید."

او که هفت کتاب آخرش در میان پرفروش ها بودند، نتوانست برای چاپ این کتاب ناشری بیابد و مجبور شد شخصا نسبت به انتشار آن اقدام نماید. این کتاب ۲۹۶ صفحه ای در ژوئن ۲۰۰۷ دو سال پس از تبرئه ی مایکل از اتهامات منتشر شد.

او در مصاحبه ای پس از انتشار این کتاب ابراز تمایل نمود که نسخه ی تلویزیونی این کتاب را در قالب مستندی از دادگاه مایکل جکسون بسازد و پس از چند سال، رویای او در آپریل امسال محقق خواهد شد.

این مستند به عنوان یکی از قسمت های برنامه ی جدیدش با عنوان True Crime از شبکه ی تازه تاسیس تلویزیون دیسکاوری با نام تحقیقات دیسکاوری (ID) پخش خواهد شد.

این مستند یک ساعته دادگاه سال ۲۰۰۵ مایکل جکسون، اخبار نادرست، جو سازی رسانه ها و پاسخ به این پرسش که چرا مایکل با قلبی شکسته از دنیا رفت را پوشش خواهد داد.

جونز می گوید دادگاه ۲۰۰۵ بیگناهی مایکل را ثابت کرد و این مستند بار دیگر این حقیقت را نشان خواهد داد.

خرید این کتاب از طریق سایت آمازون ممکن است.

منبع: eMJey / michaeljacksonconspiracy.blogspot.com / charlesthomsonjournalist.blogspot.com

...