...

پنجشنبه، ۵ شهریور ۱۳۸۸ | 27/08/2009

تناقضات موجود در اقرارنامه ی موری

در مورد دوز مصرفی داروی پروپوفول و زمان های اعلام شده توسط دکتر کانراد موری تناقضاتی وجود دارد.

دکتر موری یک بار به پلیس گفته است که مایکل را که تحت تاثیر پروپوفول بیهوش بوده است به مدت ده دقیقه تنها گذاشته تا تلفن بزند. او بار دیگر اقرار کرده است که فقط دو دقیقه از او غافل شده تا به دستشویی برود. پلیس می گوید اگر او در ساعت ۱۱ صبح متوجه ی نفس نکشیدن مایکل شده بود، بنابراین حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشیده است تا اورژانس را خبر کند و زمان در موقعیت اورژانس حکم زندگی را دارد.

اگر موری اقرار کرده باشد که در ساعت ۱۱ متوجه ی وضع غیر عادی مایکل شده بود، پس چرا از ساعت ۱۱:۱۸ تا ۱۲:۰۵ در حال صحبت با تلفن بوده است. مدیر کارکنان خانه ی اجاره ای مایکل در بل ایر گفته است که موری در ساعت ۱۲:۱۳ به او خبر داد و تماس با اورژانس در ساعت ۱۲:۲۱ توسط مامور نگهبانی به نام آلورز برقرار گردید.

از سوی دیگر کارشناسان و متخصصین بیهوشی عقیده دارند دوز مصرفی پروپوفول که توسط موری به مایکل تزریق شده بود، باید بیش از آن مقداری باشد که کانراد موری ادعا کرده است. موری گفته است که تنها ۲۵ میلی گرم پروپوفول در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه ی صبح ۲۵ ژوئن به سلطان پاپ تزریق کرده بود و این در حالیست که طبق گزارش پزشکی قانونی، مقدار پروپوفول موجود در بدن مایکل جکسون در لحظه ی مرگ، کشنده بوده است.

یکی از این متخصصین می گوید: "اگر مقدار پروپوفول بیشتر از این حد بوده و داروهای دیگری نیز با آن ترکیب شده باشد، آن وقت می توان گفت «اور دوز» رخ داده است."

منابع قضایی نا شناس به TMZ گفته اند که پزشکی قانونی نمی تواند ادعاهای کانراد موری را بپذیرد. یک منبع می گوید برای از پا انداختن فردی با وضعیت بدنی مایکل به مدت ۸ ساعت، ۴۰۰ میلی گرم پروپوفول نیاز بوده است و این ۱۶ برابر مقداری است که موری ادعا کرده است. این منبع می گوید باور نمی کند که ۲۵ میلی گرم پروپوفول بتواند مایکل را که پیشتر با دوز ۵۰ میلی گرم خواب شده بود، از بین ببرد.

ماموران اورژانس گفته اند که مایکل جکسون یک ساعت قبل از آنکه آنها در حدود ۱۲:۳۰ دقیقه ی ظهر به او برسند، از دنیا رفته بود. آنها قصد داشتند برای انتقال پیکر مایکل با پزشکی قانونی تماس بگیرند اما دکتر موری اصرار به ادامه ی عملیات احیا داشته است. پزشکان در بیمارستان نیز به دادن تنفس مصنوعی و شوک الکتریکی ادامه می دهند. مایکل پیش از مرگش به کما می رود و بعد در ساعت ۲:۲۶ دقیقه ی بعد از ظهر به وقت لس آنجلس خبر فوت وی اعلام میگردد.

زمان دقیق فوت مایکل مشخص نیست. پزشکی قانونی می تواند از روی دمای بدن فرد فوت شده تشخیص دهد چه مدت زمانی از مرگ گذشته است زیرا پس از مرگ، دمای بدن با دمای اتاق یکی میشود و هر ساعت، یک تا یک و نیم درجه افت دما پیدا میکند. اما وقتی ماموران به مایکل میرسند، دمای اتاق به شدت بالا بود و این موجب میشود حتی اگر مایکل مدتها پیش از دنیا رفته بود، همچنان دمای بدنش بالا باقی مانده باشد. اما ماموران اورژانس زیاد بر روی اندازه گیری دمای بدن وی وقت نگذاشتند زیرا سخت مشغول انجام عملیات احیا بودند. شاید مایکل بیشتر از یک ساعت قبل از آنکه دکتر موری متوجه شود از دنیا رفته بود، اما ظاهرا هیچ راه علمی برای تعیین زمان دقیق مرگ وجود ندارد.

پرونده های پلیس مرگ مایکل جکسون را یک قتل عنوان کرده است اما این لزوما بدین معنا نیست که جنایتی رخ داده. ولی به هر حال کمک بسیاری به پلیس می کند تا بتواند موری را به جرم ارتکاب قتل غیر عمد مورد تعقیب قضایی قرار دهد.

وکیل موری گزارش های منتشر شده را رد کرده و گفته است موکلش هرگز اقرار نکرده که مایکل را در ساعت ۱۱ صبح در حالت خفگی پیدا کرده است و اینها تماما نظریات پلیسی است.

منبع: eMJey / TMZ / LA Times / AP

...