...

دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ | 17/08/2009

مایکل پیش از رسیدن ماموران از دنیا رفته بود

Contactmusic می گوید در گزارش ماموران اورژانسی که روز ۲۵ ژوئن حدود ساعت ۱۲:۳۰ به خانه ی مایکل رسیدند و او را بیهوش یافتند، آمده است که مایکل یک ساعت پیش از رسیدن آنها از دنیا رفته بود.

کانراد موری گفته است که مایکل را در حالتی که هنوز قلبش ضربان ضعیفی داشت، پیدا کرد و نیم ساعت طول کشید تا با اورژانس تماس بگیرد. سه دقیقه بعد ماموران اورژانس در خانه ی مایکل بودند. اما بنا بر این گزارش که روز فوت افسانه ی پاپ تکمیل شد، مایکل حداقل یک ساعت پیش از حضور ماموران اورژانس درگذشته بود و علائم حیاتی در وی مشاهده نمیشد. در این گزارش که البته تایید رسمی ندارد، آمده است که کبودی هایی روی بدن مایکل دیده میشد و نشانگر آن بود که گردش خون مدتها پیش در بدن وی متوقف شده بود.

دکتر استیون هائفلین یکی از دوستان مایکل می گوید: "من با یکی ماموران صحبت کردم و او گفت که وقتی مایکل را پیدا کردند، او مرده بود. ضربان قلب نداشت و نفس نمی کشید. آنها از او نوار قلب گرفتند و علائم حیاتی نداشت. آنها گفتند که حتی کبودی هایی بر بدنش وجود داشته که به معنی آنست که ساعت ها پیش از آن، قلبش از حرکت ایستاده و جریان خون قطع شده بود و این مهمترین جنبه ی گزارش است. او باید بیشتر از یک ساعت قبل از رسیدن ماموران و یا حتی قبل تر از آن از دنیا رفته باشد."

پیشتر منابع پلیس فاش ساختند که هنگامی که دکتر کانراد موری در اتاقی دیگر با تلفن مشغول صحبت با خانواده و کارکنانش بود، مایکل از تنفس باز ایستاده بود. با اینکه داروی های دیگر نیز در بدن مایکل پیدا شده است، اما گفته شده که احتمالا داروی بیهوش کننده ی قوی پروپوفول عامل ایست قلبی مایکل بوده است. موری از جانب پلیس مظنون به قتل غیر عمد است و ماموران تحقیق این پرونده در جستجوی مدارکی هستند که وی را متهم نموده و دادگاهی کنند.

فردی که تزریق پروپوفول دریافت کرده است باید تحت مراقبت شدید و مداوم پزشکی قرار گیرد و متخصصین، عمل کانراد موری در ترک بیمارش را سهل انگارانه و غیر حرفه ای می دانند. موری گفته است از آنجا که دفعات قبلی مسئله ای ایجاد نشده بود، بار آخر نیز مایکل را با خیال راحت به حال خود رها کرده بود. متخصصان بیهوشی عقیده دارند که تزریق پروپوفول به بیمار در خانه و به دور از امکانات بیمارستانی، عملی سهل انگارانه و غیر حرفه ای از جانب یک پزشک متخصص قلب بوده است.

اما مانع اصلی بر سر راه مامورین تحقیق در مورد مرگ مایکل، اثبات این موضوع است که پروپوفول عامل فوت سلطان پاپ بوده است. همان طور که گفته شد علاوه بر این ماده، داروهای دیگری نیز در بدن مایکل پیدا شده اند و هرچه تعداد داروهای موجود در بدن مایکل بیشتر بوده باشد، تشخیص اینکه پروپوفول عامل اصلی مرگ بوده، مشکل تر و در نتیجه اثبات گناهکاری کانراد موری سخت تر میشود.

نماینده ی یکی از بازپرسین می گوید: "آنها باید ثابت کنند که موری از مصرف تمامی این داروها توسط مایکل، با خبر بوده است."

گفته میشود پزشکان مختلفی برای مایکل داروهای مسکن گوناگونی تجویز کرده اند. یکی از پزشکان مایکل گفته بود که او به بیماری لوپوس که درد مفصلی شدیدی در بدن ایجاد میکند، مبتلا بوده است. همچنین گفته شده است که مایکل به بیخوابی مزمن مبتلا بوده و برای خوابیدن تزریق پرپوفول دریافت میکرده است. داروهایی که او مصرف میکرده با تجویز پزشکان بوده است و بعد از مرگ وی، پزشکان بسیاری در لس آنجلس، محل زندگی مایکل مورد بازجویی قرار گرفتند. بسیاری از افراد خانواده ی مایکل و دوستان وی نیز پزشکان او را در مرگ وی مقصر دانستند.

بازپرس پیشین لس آنجلس، خانم رابین ساکس به مجله ی پیپل میگوید نباید نگران وقت و به درازا کشیدن تحقیقات پلیس بود، بی آنکه اتهام جدی ای متوجه ی کانراد موری شود:

"محدودیت قانونی رسیدگی به این پرونده هشت سال است. کاری که پلیس می خواهد انجام دهد، اینست که با گذر زمان، جو رسانه ای را آرام کند."

وی اضافه میکند فقط به این دلیل که شاید نتیجه ی سم شناسی کار بازپرس پرونده را سخت کرده باشد، بدین معنی نیست که همکار سابق وی از متهم نمودن کانراد موری یا سایر پزشکان وی عاجز است.

"ما همیشه بر روی پرونده های سخت کار می کنیم. تفاوت این یکی در آنست که به خاطر وجود رسانه ها و بالا بودن انتظارات عمومی، کار سخت تر شده است. به خاطر همین پلیس احتیاط مضاعف به خرج می دهد."

منبع: eMJey / Contactmusic / Mirror.co.uk / / people.com

...