...

جمعه، ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ | 14/08/2009

موری، مایکل را تنها گذاشت تا تلفن بزند

سه منبع ناشناس از دایره ی تحقیق در مورد مرگ سلطان پاپ، به روزنامه ی لس آنجلس تایمز گفته اند که بررسی ها نشان میدهد دکتر کانراد موری صبح روز ۲۵ ژوئن، چند ساعت پیش از مرگ مایکل، وی را که داروی پروپوفول دریافت کرده بود، تنها گذاشته بود تا به تلفن هایش برسد.

موری چیزی در مورد تلفن به پلیس نگفته اما اعتراف کرده است که برای رفتن به دستشویی مایکل را رها کرده بود. او گفته است که چون پیشتر مشکلی رخ نداده بود، فکر میکرد این بار نیز مسئله ای ایجاد نخواهد شد. اما پس از بازگشت به اتاق متوجه میشود که مایکل نفس نمیکشد. او عملیات احیا را شروع میکند. در ساعت ۱۲:۲۱ دقیقه ی روز ۲۵ ژوئن با اورژانس تماس گرفته میشود و سه دقیقه بعد ماموران اورژانس به خانه ی مایکل در بل ایر در لس آنجلس می رسند و پس از انجام ۴۲ دقیقه عملیات احیا، او را در داخل آمبولانس به بیمارستان یو سی ال ای می برند. مرگ مایکل در ساعت ۱۴:۲۶ اعلام میشود.

کانراد موری، پزشک متخصص قلب، داروی قوی بیهوش کننده ی پروپوفول (دیپریوان) را از داروخانه ای در لاس وگاس تهیه کرده و برای خواب کردن مایکل، که مشکل بی خوابی داشت، به وی تزریق میکرد. این دارو می تواند در تنفس فرد ایجاد اختلال نماید که در نتیجه ی آن، سطح دی اکسید کربن در بدن بالا رفته، ضربان قلب نامنظم شده و در نهایت ممکن است قلب از حرکت بایستد. دکتر موری دو روز پس از مرگ مایکل، پلیس را از تزریق پروپوفول به مایکل آگاه کرده بود.

موری گفته است که مایکل ساعت های اولیه ی صبح روز ۲۵ ژوئن به خانه بازگشت و از اجرای طولانی شب گذشته، به شدت خسته بود و قادر به خوابیدن و استراحت کردن نبود. یک منبع گفته است که مایکل به مدت یک دهه از این دارو استفاده میکرد تا فقط بتواند بخوابد.

وکیل کانراد موری با اعلام اینکه "آنها تمام داستان را نمی گویند" همچنان بر بیگناهی موکلش اصرار دارد. چندی پیش مطب و خانه ی کانراد موری به بهانه ی یافتن سرنخ هایی از ارتکاب قتل غیر عمد بر روی مایکل جکسون، مورد بازرسی پلیس قرار گرفت.

یک وکیل مدافع و نماینده ی دادستان سابق، می گوید پلیس برای اثبات قتل غیر عمد مایکل، به نبود امکانات کنترل کننده ی وضع بیمار، نبود پرسنل متخصص و ترک کردن بیمار استناد کرده و این اعمال را غیر حرفه ای عنوان خواهد کرد.

منبع: eMJey / LA Times

...