...

چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ | 5/08/2009

اختراع ضد جاذبه ی مایکل جکسون

اداره ی ثبت اختراعات و نشان های تجاری ایالات متحده، تالار شهرت مخترعان ملی و موزه ی شهر اسکندریه (در ایالات ویرجینیا ی آمریکا) در نمایشی ویژه، اسناد و مدارک مربوط به اختراع مایکل را در معرض دید قرار داده اند. این نمایشگاه که ۱۵ جولای افتتاح شده است تا ۷ سپتامبر باز است و بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد. این موزه در اداره ی ثبت اختراعات قرار دارد.

مورد اختراع: کفش ضد جاذبه
مخترع: مایکل جکسون و دیگران (مایکل بوش و دنیس تامپکینز - که سالها لباسهایش را طراحی کردند)
شماره ی ثبت اختراع: ۵۲۵۵۴۵۲

این کفش چرا اختراع شد؟
مایکل حرکت رقصی برای اجرای آهنگ Smooth Criminal طراحی کرده بود که طی آن خود وی و رقصندگان همراهش می بایستی به جلو خم میشدند طوری که بتوانند بر جاذبه ی زمین غلبه کنند و با زمین زاویه تقریبا ۴۵ درجه بسازند. در ابتدا از کابل هایی استفاده شد که به کمر رقصندگان وصل میشد و آنها را از بالا نگه میداشت تا به زمین نیفتند.

patent1.jpg

اما این طرح بر روی صحنه و هنگام اجرای زنده بیش از حد زننده بود و قابلیت اجرا نداشت. بنابراین مایکل کفشی را اختراع کرد که از حفره ی پاشنه اش به عنوان ابزاری استفاده میشد که در گیره های تعبیه شده بر روی زمین صحنه قلاب شود و بدین ترتیب هنگام خم شدن رقصندگان، وزن آنها را در مقابل کشش زمین، تحمل میکرد. این حرکت رقص، بعد از مونواک، یکی از مشهورترین و تاثیر گذار ترین حرکات رقص مایکل است.

شما می توانید متد و شرح این اختراع را به صورت فایل pdf دانلود کنید.

منبع: eMJey / MJFC

...