...

دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۸۸ | 27/07/2009

واکنش ها به مرگ مایکل در طی یک ماه

memo.jpg

پس از اعلام خبر فوت مایکل در بعد از ظهر روز ۲۵ ژوئن، مردم در شهرهای مختلف دنیا از توکیو و لندن گرفته تا تورنتو، نیویورک و لس آنجلس، به خیابانها ریختند تا برای مایکل و برای هنرش که یک عمر آن را به دنیا هدیه داد، جشن بگیرند.

طرفداران در مقابل تماشاخانه ی آپولو در نیویورک، در زادگاهش گری، در مقابل ساختمان قدیمی کمپانی موتون، از هنگ کنگ و چین تا استرالیا و اروپا، در عین ناباوری و بهت و حیرت از این مرگ شوکه کننده، به خواندن آهنگ های او و اجرای حرکات رقصش پرداختند. طرفداران درهای ورودی مزرعه و خانه ی سابق مایکل، نورلند و همچنین خانه ی انسینوی خانواده ی جکسون را غرق در گل، عروسک و بادبادک کردند و در پیاده روی بلوار هالیوود بر روی ستاره ی شهرت مایکل شمع روشن کردند.

star.jpg

اما واکنش عده ای به این مرگ ویران کننده، رقص و آواز نبود. اسکای نیوز از خودکشی حداقل ۱۲ طرفدار خبر داد. جسی جکسون در پیامی ویدئویی در یوتیوب، از هوادارن مایکل به شدت تقاضا کرد که به خودکشی فکر نکنند. او گفت غم ما سنگین است اما این دلیل محکمی است که برای مایکل جشنی برپا کنیم.

در طی هفته ها پس از مرگ مایکل در بسیاری از شهرهای دنیا کنسرت های یادبودی برای مایکل برگزار شد. بسیاری از صحنه گردانان و خوانندگان و ستارگان مطرح دنیا همچون بیانسه، مدونا، یو تو و بسیاری دیگر در اجراها و کنسرت های خود به ستایش از مایکل پرداختند و یا با اجرای یکی از آهنگ های او به ستایش و تقدیر از وی برخاستند و نامش را گرامی داشتند. برخی به یاد او آهنگ ساختند.

بسیاری از سینما گران و اهالی برجسته ی صنعت فیلم و موسیقی و حتی ورزشکاران، سیاست مدارانی چون باراک اوباما و نلسون ماندلا، فعالان اجتماعی، دوستان و نزدیکان و همکاران مایکل در وبلاگ های توییتر، فیس بوک یا مای اسپیس خود، صفحه ای را به مایکل اختصاص دادند و یا با نقل خاطره ای از او، همدردی خود را نشان دادند. ویژه برنامه ها و میزگردهای تلویزیونی بسیاری در مورد مایکل پخش و مصاحبه های بیشماری انجام شد.

حتی زندانیان زندانی در فیلیپین به یاد مایکل به اجرای رقص دست جمعی Thriller در حیاط زندان پرداختند. زندانیان با در دست داشتن پلاکارد بزرگی با تصویر مایکل داخل حیاط زندان شدند و همگی به سبک و سیاق ویدئوی Thriller، رقص خود را شروع کردند.

Thriller-in-Philippine-2009.jpg

در روز ۱۳ جولای، روزی که قرار بود آغاز سری کنسرت های مایکل در لندن به مدت ۵۰ شب باشد، طرفداران از اقصی نقاط دنیا در مقابل تالار O۲ که قرار بود محل اجرای کنسرت ها باشد، گرد هم آمدند و یاد مایکل را زنده نگه داشتند. آنها برخی آهنگ های مایکل از جمله We Are the World را خواندند.

در روز ۱۴ جولای کاخ بوکینگهام به مایکل ادای احترام کرد. گارد سلطنتی کاخ بوکینگهام متشکل از چهل نوازنده ی طبل، ترومپت، کلارتنت و ترومبون در خارج از این قصر، به نواختن آهنگ های Heal The World و Thriller پرداخت. سربازان نیز هنگام نواخته شدن آهنگ Bad توسط گارد سلطنتی ملکه، به مارش نظامی پرداختند. توریست ها با شگفتی به تماشای آنها می پرداختند و می خواندند و می رقصیدند. یکی از آنها گفت که این ادای احترام ملکه به سلطان پاپ است.

منبع: eMJey / Daily Mirror / CNN / Sky News

...