...

یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۸۸ | 28/06/2009

کنگره ی ایالات متحده به احترام مایکل جکسون سکوت کرد

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت ظاهرا خبرنگاران خجالت میکشیدند که نظر پرزیدنت اوباما را در مورد مرگ مایکل جکسون جویا شوند، گرچه ایشان یک طرفدار مسلم موسیقی هستند. گیبز گفت که صبح روز جمعه در مورد فوت مایکل جکسون با آقای رئیس جمهور صحبت کرده و باراک اوباما به وی گفته است:

"مایکل جکسون قطعا یک صحنه گردان تماشایی و یک نماد موسیقی بود"

رابرت گیبز سپس گفت:

"من فکر میکنم همه ی ما گوش دادن به آهنگ های او و تماشای مونواک اش در طی برنامه ی تلویزیونی موتان ۲۵ را به خاطر داریم. اما رئیس جمهور همچنین گفت که جکسون در زندگیش لحظات تلخ و غم انگیز نیز داشته است. او با خانواده ی جکسون و طرفدارانی که در سوگ او نشسته اند، همدردی می کند."

قانون گذاران کنگره ی ایالات متحده نیز روز جمعه به مایکل ادای احترام کردند و از او به عنوان یک مبنع الهام در خواندن و رقصیدن یاد نمودند.

دایان واتسون، نماینده ی حزب دموکرات ایالت کالیفرنیا گفت:

"ما به احترام ستاره ای که به آسمان رفت از جایمان بر میخیزیم. مرد جوانی زمین را ترک کرده است. اما اکنون در بین ستاره ها ساکن شده است. و او فردی با استعداد، با استعداد های گوناگون بود که دنیا را با نمایش های پر تحرک خود، با آهنگ هایی که نوشت و با سبک رقصش سرگرم نمود."

واتسون گفت که قانون گذاران همدردی و اندوه قلبی خود را تقدیم خانواده ی مایکل جکسون، دوستان و همچنین میلیون ها طرفدار وی در سرتاسر جهان می کنند.

جسی جکسون از حزب دموکرات و دوست خانوادگی جکسون ها نیز گفت:

"خدا برکت، رحمت و استعداد را بین تمامی فرزندان خود تقسیم می کند و او لطف ویژه ای به مایکل جکسون داشت. با آن هدیه ی الهی، این مرد جوان، مایکل جوزف جکسون، دنیا را تحت تاثیر قرار داد و آن را دگرگون کرد. قلب او نمی توانست بزرگتر از چیزی که بود، باشد. و دیروز، از کار افتاد.

من امروز به نیابت از یک نسل به اینجا آمده ام تا خدا را سپاس گویم که به ما این فرصت را داد تا در عصر او و در زمان حیاتش زندگی کنیم. با این مقدمه، از اعضا خواهش میکنیم تا برای لحظه ای به احترام او در سکوت بایستند."

باربارا لی، نماینده ی دیگری از حزب دموکرات و رئیس انجمن حزبی سیاه پوستان کنگره، در بیانیه ای گفت که مایکل جکسون:

"نمادی بود که توسط آهنگ و رقص خود، به چند نسل در سرتاسر دنیا الهام بخشید. سهم او در موسیقی آمریکا، بیحد و حصر است و نبوغ و استعداد او برای سالهای بسیاری در آینده پابرجا خواهد بود. فکر و دعای ما با خانواده ی مایکل است. ما سوگواری می کنیم و یاد این انسان افسانه ای و باور نکردنی را که زندگی میلیون ها نفر در دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، زنده نگه میداریم."

منبع: eMJey / MTV / AFP

...