...

جمعه، ۵ تیر ۱۳۸۸ | 26/06/2009

چه گذشت

دقایقی پس از ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۵ جوئن به وقت لس آنجلس، مایکل دچار یک ایست قلبی کامل شد. در ساعت ۱۲:۲۱ دقیقه ی بعد از ظهر از منزل مایکل در شهر لس آنجلس با مرکز فوریت ها (۱۱۹) تماس گرفته و گزارش داده شد که مایکل از هوش رفته و از تنفس باز ایستاده است.

پزشکان با رسیدن به خانه ی مایکل با بدن او که نفس نمی کشید روبرو شدند. پیش از ورود آنها دکتر مایکل عملیات احیای قلبی را آغاز کرده بود. شواهد حاکی از ایست قلبی بود و پزشکان در آمبولانسی که پیکر مایکل را به بیمارستان Ronald Reagan UCLA در لس آنجلس انتقال میداد، عملیات احیای قلبی وی را ادامه دادند. در بیمارستان به رغم تلاش دو ساعته ی پزشکان برای بازگرداندن مایکل، علائمی از حیات جسمانی در وی دیده نشد.

بدین ترتیب کابوسی که از ساعتی قبل ذهن های نگران بسیاری را به دنبال خود سرگردان کرده بود، از سوی مراجع رسمی معتبر به عنوان خبر اول جهان، خروجی های رسانه ها در سرتاسر دنیا را به تسخیر خود درآورد.

به دنبال این اعلام، پیکر مایکل جهت انجام کالبد شکافی و کشف علت مرگ، توسط یک هلیکوپتر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

یکی از بستگان خانواده ی جکسون میگوید که شب قبل از آن مایکل در تماسی تلفنی با فرانک دلیو گفته بود که حال زیاد مساعدی ندارد. به دنبال آن پزشک مایکل شبانه عازم خانه ی وی میشود. این منبع می گوید شاید تزریق بیش از اندازه ی داروی مسکن به مایکل توسط پزشک وی باعث ایست قلبی وی شده باشد. به گفته ی این منبع مایکل برای تسکین دردهای جسمانی ناشی از انجام تمرینات آماده سازی کنسرت هایش که قرار بود کمتر از یک ماه دیگر در لندن افتتاح شود، از داروهای مسکن استفاده میکرده است. این گفته هنوز تایید نشده است و کشف علت اصلی فوت وی، منوط به یافته های تیم کالبد شناسی است که طبق اعلام رسانه ها از روز جمعه کار خود را شروع کرده اند و معلوم نیست این عملیات چقدر طول بکشد.

مایکل دارای سه فرزند است: پرینس مایکل ۱۲ ساله. پاریس مایکل کاترین ۱۱ ساله و پرینس مایکل دوم با اسم مستعار بلانکت ۷ ساله. گزارش داده شده است که فرزندان مایکل با حضور در بیمارستان با پدرشان وداع کردند و سپس به خانه شان بازگشتند.

با شروع پخش شایعات هزاران طرفدار در اطراف بیمارستانی که مایکل در آن قرار داشت تجمع کردند تا شاید خبر تکذیب شایعه را از زبان مسئولین بشنوند. طرفداران در جای جای جهان به یادبود او شمع روشن کرده اند. شبکه ی خبری سی ان ان برنامه ی روزانه ی خود را به مایکل اختصاص داد و طی آن با افراد بسیار زیادی که مایکل را از نزدیک می شناختند، مصاحبه کرد. این خبرگزاری همچنین تصاویری از شهرهای نیویورک و لس آنجلس مخابره کرد که در آنجا طرفداران به یاد مایکل و در ستایش هنر و موسیقی او، همصدا آهنگ هایش را می خواندند.

افراد سرشناس و هنرمندان بسیاری در پیام های جداگانه ای درگذشت مایکل را یک شوک عظیم و یک فقدان بزرگ توصیف کرده اند. در این بین نام افرادی چون کویینسی جونز، بروک شلدز، بری گوردی، مدونا، جاستین تیمبرلیک و بسیاری دیگر مشاهده میشود. تمامی افراد سرشناسی که این خبر ناگوار را شنیده اند، در پیام های تسلیت خود، آن را شوکه کننده و ویرانگر توصیف نموده اند.

در گزارشی آمده است که الیزابت تیلور به دلیل افسردگی بسیار زیاد ناشی از دریافت این شوک ویرانگر، قادر به انتشار بیانیه ای برای تسلیت این فقدان بزرگ نیست. خانواده ی جکسون به شدت متاثر هستند و جرمین جکسون برادر بزرگ تر مایکل در کنفرانسی مطبوعاتی در بیمارستان از رسانه ها خواست به خلوت آنها احترام بگذارند.

منبع: eMJey / AP / Reuters / BBC / CNN / Yahoo News

...