ویدئو : تا حد کافی نگرفتی ، دست برندار ( Don't Stop 'Til You Get Enough )
- kingmichael
-
- آفلاین
- Dangerous
-
- Legends live forever
کمتر
بیشتر
13 سال 4 ماه قبل #21273
توسط kingmichael
پاسخ داده شده توسط kingmichael در تاپیک پاسخ: ویدئو : تا حد کافی نگرفتی ، دست برندار ( Don't Stop 'Til You Get Enough )
میگم بهتر نیست بریم سراغ ویدیو موزیک بعدی
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
13 سال 3 ماه قبل - 13 سال 3 ماه قبل #22501
توسط Nasim
پاسخ داده شده توسط Nasim در تاپیک پاسخ: ویدئو : تا حد کافی نگرفتی ، دست برندار ( Don't Stop 'Til You Get Enough )
ویدئوی Don't Stop 'til You Get Enough ، نخستین ویدئوی شخصی مایکل در دوران سولو به حساب می آید . از نخستین آلبوم سولوی او (Off The Wall) .
مایکل 21 ساله بسیار سرخوش و پرشور ظاهر می شود و چهره ای تازه از خود به نمایش می گذارد . مایکل که تا پیش از این همیشه در کنار برادرانش اجرا کرده - به جز معدودی از اجراها - این بار خود در نقطه ئ همه ئ توجه هاست . با آنکه این ویدئو به ظاهر بسیار کم هزینه و ساده است اما فکر خلاقی که در پس آن وجود دارد آن را نه تنها با ویدئوهای هم دوره خود متمایز می کند بلکه توانسته تا امروز یکی از ویدئوهای مخاطب پسند باقی بماند .
چندین فاکتور در این ویدئو سبب شده فضای آن بسیار به فضای آهنگ نزدیک باشد -
نخستین فاکتور رنگ ها هستند . در این ویدئو از دو رنگ نارنجی و بنفش متمایل به آبی بیشترین استفاده را شده است . تقریبا از ابتدا تا انتهای ویدئو در همه ئ صحنه ها از این دو رنگ به عنوان پس زمینه استفاده شده است به جز مواردی که ذکر می شود . این دو رنگ در ضدیت با هم هستند و هر دو از رنگ های گرم هستند . البته رنگ بنفشی که متمایل به آبی است در مرز گرم و سرد قرار دارد . پس ترکیب این دو رنگ و تغییر مکرر آنها به یکدیگر در عین اینکه فضا را از یکنواختی بیرون می آورد و باعث خسته نشدن چشم می شود ، باعث گرم یا داغ شدن فضای ویدئو همانند فضای آهنگ می شود .
دومین فاکتور استفاده از برخی المان هاست ؛ قطعه های بلورین یخ و حباب . این فکر خلاقانه به هر کسی که تعلق داشته باشد بسیار به فضای ویدئو کمک کرده است . یخ و حباب طبیعتا باید شفاف و بلورین باشند ، این نقطه ئ متقابل رنگ های تند و گرم نارنجی و بنفش است . این تقابل باعث به وجود آمدن یک نوع آرامش و سیالیت در پس زمینه به وجود می آورد . به ویژه آنکه تلفیق این رنگ های تند و نوع نورپردازی و المان های بلورین و شفاف و کروی ، فضای دیسکو را نیز تداعی می کند .
با شروع ویدئو یک تصویر بسته از چهره ئ مایکل می بینیم که تصویر پس زمینه آن مانند یک یک کهکشان ساکن است ، با اتمام صحبت های مایکل و جیغ او برای شروع شدن آهنگ تصویر کهکشانی به صورت انفجار در می اید و پرتوهای نور از پشت تصویر تمام قد مایکل دیده می شوند .
با شروع خواندن مایکل فضای سیال نارنجی و بنفش پس زمینه با بلور یخ و حباب هم آغاز می شود . این پس زمینه به همین شکل ادامه پیدا می کند تا جایی که مایکل اولین "کر" را می خواند و پس زمینه به یک محوطه خالی با تصاویری از دیوارهای اجری نیمه کاره تبدیل می شود . قدم زدن مایکل این را تداعی می کند که انگار واقعا در همچنین مکانی در حال قدم زدن است ، المان متحرک این قسمت غباری است که همراه باد می وزد .
پس از آن تصویر دوباره به حالت قبلی بازمی گردد و همان رنگ ها و المان های پیشین را داریم تا کر بعدی که محوطه ای مانند یک صحنه اجرا یا شاید تالار یک خانه است ، رنگ استفاده شده برای پس زمینه آلبالویی است و پلکانی به سوی بی نهایت در مرکز تصویر وجود دارد . بلورهای یخ بزرگی نیز به شکل مکعب های مستطیل در گوشه های تصویر قرار دارند . بعد از اتمام کر تصویر دوباره به حالت قبل باز می گردد تا کر سوم . مایکل در محوطه ای ایستاده که پشت و کنار او حباب های بلورین بزرگی قرار دارند . و در حال حرکت و پرت شدن به این سو و آن سو هستند . نکته ئ جالبی وجود دارد که تغییر رنگ در حباب های بلورین از نارنجی به بنفش باعث انعکاس نور و تغییر نور تمام تصویر می شود .
اما مبتکرانه ترین قسمت ویدئو در آن زمان ، زمانی است که در قسمت Instrumental آهنگ سه مایکل در تصویر در حال رقصی مشابه هستند .
رقص مایکل در این ویدئو نه خیلی غیر مستقل از رقص های او در گروه است و نه تماما شبیه به رقص های شخصی او . اما در این میان آغازی برای آینده ئ رقص های اوست . آغاز خیلی از حرکات معمول رقص مایکل در این ویدئو دیده می شود و کمی به امضاهای رقص خود نزدیک شده .
چهره ئ گشاده و بشاش و خندان مایکل و ظاهر جدید او پس از سن بلوغ و لباس های رسمی که برای نخستین بار به تن دارد او را از دوران نوجوانی اش به کلی جدا کرده است .
اما آخرین نکته ئ جالب این ویدئو که به چشم می آید و احتمالا عمدی نبوده است ، دیده شدن جوراب های سفید مایکل در برخی لحظات در میانه ئ رقص اوست .
به طور کل می توان این ویدئوی را آغاز راه طولانی مایکل و یکی از به یادماندنی ترین ویدئوهای او دانست .
مایکل 21 ساله بسیار سرخوش و پرشور ظاهر می شود و چهره ای تازه از خود به نمایش می گذارد . مایکل که تا پیش از این همیشه در کنار برادرانش اجرا کرده - به جز معدودی از اجراها - این بار خود در نقطه ئ همه ئ توجه هاست . با آنکه این ویدئو به ظاهر بسیار کم هزینه و ساده است اما فکر خلاقی که در پس آن وجود دارد آن را نه تنها با ویدئوهای هم دوره خود متمایز می کند بلکه توانسته تا امروز یکی از ویدئوهای مخاطب پسند باقی بماند .
چندین فاکتور در این ویدئو سبب شده فضای آن بسیار به فضای آهنگ نزدیک باشد -
نخستین فاکتور رنگ ها هستند . در این ویدئو از دو رنگ نارنجی و بنفش متمایل به آبی بیشترین استفاده را شده است . تقریبا از ابتدا تا انتهای ویدئو در همه ئ صحنه ها از این دو رنگ به عنوان پس زمینه استفاده شده است به جز مواردی که ذکر می شود . این دو رنگ در ضدیت با هم هستند و هر دو از رنگ های گرم هستند . البته رنگ بنفشی که متمایل به آبی است در مرز گرم و سرد قرار دارد . پس ترکیب این دو رنگ و تغییر مکرر آنها به یکدیگر در عین اینکه فضا را از یکنواختی بیرون می آورد و باعث خسته نشدن چشم می شود ، باعث گرم یا داغ شدن فضای ویدئو همانند فضای آهنگ می شود .
دومین فاکتور استفاده از برخی المان هاست ؛ قطعه های بلورین یخ و حباب . این فکر خلاقانه به هر کسی که تعلق داشته باشد بسیار به فضای ویدئو کمک کرده است . یخ و حباب طبیعتا باید شفاف و بلورین باشند ، این نقطه ئ متقابل رنگ های تند و گرم نارنجی و بنفش است . این تقابل باعث به وجود آمدن یک نوع آرامش و سیالیت در پس زمینه به وجود می آورد . به ویژه آنکه تلفیق این رنگ های تند و نوع نورپردازی و المان های بلورین و شفاف و کروی ، فضای دیسکو را نیز تداعی می کند .
با شروع ویدئو یک تصویر بسته از چهره ئ مایکل می بینیم که تصویر پس زمینه آن مانند یک یک کهکشان ساکن است ، با اتمام صحبت های مایکل و جیغ او برای شروع شدن آهنگ تصویر کهکشانی به صورت انفجار در می اید و پرتوهای نور از پشت تصویر تمام قد مایکل دیده می شوند .
با شروع خواندن مایکل فضای سیال نارنجی و بنفش پس زمینه با بلور یخ و حباب هم آغاز می شود . این پس زمینه به همین شکل ادامه پیدا می کند تا جایی که مایکل اولین "کر" را می خواند و پس زمینه به یک محوطه خالی با تصاویری از دیوارهای اجری نیمه کاره تبدیل می شود . قدم زدن مایکل این را تداعی می کند که انگار واقعا در همچنین مکانی در حال قدم زدن است ، المان متحرک این قسمت غباری است که همراه باد می وزد .
پس از آن تصویر دوباره به حالت قبلی بازمی گردد و همان رنگ ها و المان های پیشین را داریم تا کر بعدی که محوطه ای مانند یک صحنه اجرا یا شاید تالار یک خانه است ، رنگ استفاده شده برای پس زمینه آلبالویی است و پلکانی به سوی بی نهایت در مرکز تصویر وجود دارد . بلورهای یخ بزرگی نیز به شکل مکعب های مستطیل در گوشه های تصویر قرار دارند . بعد از اتمام کر تصویر دوباره به حالت قبل باز می گردد تا کر سوم . مایکل در محوطه ای ایستاده که پشت و کنار او حباب های بلورین بزرگی قرار دارند . و در حال حرکت و پرت شدن به این سو و آن سو هستند . نکته ئ جالبی وجود دارد که تغییر رنگ در حباب های بلورین از نارنجی به بنفش باعث انعکاس نور و تغییر نور تمام تصویر می شود .
اما مبتکرانه ترین قسمت ویدئو در آن زمان ، زمانی است که در قسمت Instrumental آهنگ سه مایکل در تصویر در حال رقصی مشابه هستند .
رقص مایکل در این ویدئو نه خیلی غیر مستقل از رقص های او در گروه است و نه تماما شبیه به رقص های شخصی او . اما در این میان آغازی برای آینده ئ رقص های اوست . آغاز خیلی از حرکات معمول رقص مایکل در این ویدئو دیده می شود و کمی به امضاهای رقص خود نزدیک شده .
چهره ئ گشاده و بشاش و خندان مایکل و ظاهر جدید او پس از سن بلوغ و لباس های رسمی که برای نخستین بار به تن دارد او را از دوران نوجوانی اش به کلی جدا کرده است .
اما آخرین نکته ئ جالب این ویدئو که به چشم می آید و احتمالا عمدی نبوده است ، دیده شدن جوراب های سفید مایکل در برخی لحظات در میانه ئ رقص اوست .
به طور کل می توان این ویدئوی را آغاز راه طولانی مایکل و یکی از به یادماندنی ترین ویدئوهای او دانست .
Last edit: 13 سال 3 ماه قبل by Nasim.
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
مدیران انجمن: Nasim
زمان ایجاد صفحه: 1.003 ثانیه