...

پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | 16/05/2013

اثبات اینکه وید رابسون دروغ می‌گوید

wade-robson-today-show.jpg

وید رابسون صبح امروز در برنامه‌ی «تودی شو» در تلویزیون ظاهر شد تا همانگونه که انتظار می‌رفت ادعای مضحک و شرم آورش علیه مایکل را تکرار کند. مطمئننا رسانه‌ها فضای کافی را برای مطرح شدن در اختیارش می‌گذارند اما آنها نباید از نظر دور داشته باشند که حامیان مایکل بی‌شمارند و همانطور که تا کنون در شبکه‌های اجتماعی فعالانه با رابسون جدال کرده‌اند پس از این نیز خواهند کرد.

پیشتر در رسانه‌ها گفته شده بود که وید رابسون طی چند جلسه روانشنانسی پی برده که در کودکی توسط مایکل جکسون مورد تعرض قرار گرفته است. گفته شد که او خاطرات فراموش شده را طی هیپوتیزم بازیافته است. بازپابی خاطره‌های فراموش شده یک بحث علمی نیست و اعتباری ندارد. روانشناسان معتقدند که پس از چنین درمان‌هایی، باورهای نادرستی در ذهن شکل گرفته و آنچه که به یاد فرد می‌آید، خاطره نیست بلکه دروغ و مهمل است. اگر میشد بر تکنیک هیپونتیزم تکیه کرد، چرا قانون به جای برپایی دادگاه‌های پر خرج و پر زحمت، از چند نفر روانشناس زبده کمک نمی‌گرفت تا بی هیچ زحمت از مخوف‌ترین رازهای جنایی و تروریستی پرده بردارد؟ پاسخ اینست که داده‌هایی که از این طریق بدست می‌آیند هرگز از نظر علمی پذیرفتنی نیستند. گذشته از این قریب به اتفاق قربانیان تجاوز جنسی، آنچه که بر ایشان گذشته است را با جزئیات به خاطر می‌آورند. تجاوز چیزی نیست که از خاطر پاک شود.

گویا رابسون خود به این نکته پی برده است چرا که امروز در تلویزیون ادعا کرد که همه چیز را به خوبی به خاطر می‌آورد و در واقع هرگز آن‌ها را از یاد نبرده نبود:

"پیش از هر چیز می‌خواهم روشن کنم که این موضوع ربطی به خاطرات فراموش شده ندارد. هرگز یک لحظه‌اش را فراموش نکردم. اما از نظر روحی و احساسی قادر و مایل به درک اینکه مورد تعرض قرار گرفته‌ام نبودم."

وی مدعی شده است که از هفت سالگی به مدت هفت سال تا چهارده سالگی مورد آزار جنسی قرار می‌گرفته است.

پس ما در اینجا با مرد ۳۰ ساله‌ای روبرو هستیم که وقتی هشت سال پیش در دادگاه به نفع مایکل شهادت می‌داد، معنای تعرض و سوءاستفاده‌ی جنسی را نمی‌دانست. باید یادآور شویم که در آن سال دادستان جزئیات یک تعرض جنسی را برای این مرد ۲۲ ساله شرح داده بود.

پرسش و پاسخ دادستان ران زونن با وید رابسون در دادگاه سال ۲۰۰۵:

زونن: آقای جکسون شما را می‌بوسید؟
رابسون: خیر.
زونن: شما را در آغوش می‌گرفت؟
رابسون: بله.
زونن: شما را لمس می‌کرد؟
رابسون: خیر، در آغوش می‌گرفت.
زونن: آیا هرگز لب شما را بوسید؟
رابسون: خیر.
زونن: آیا موقعیتی پیش آمد که در کنار شما بخوابد و شما را در آغوش بگیرد؟
رابسون: خیر.
زونن: شما در کنار یکدیگر دراز می‌کشیدید؟
رابسون: خیر.
زونن: یکدیگر را لمس می‌کردید؟
رابسون: خیر.

آیا رابسون براستی از ما انتظار دارد که باور کنیم به عنوان یک مرد بالغ در جامعه‌ی آمریکا که دسترسی به اطلاعات بسیار آسان است، معنای تعرض جنسی را نمی‌دانسته است؟ اگر هم نمی‌دانست با راهنمایی‌های دادستان مطمئنا آن را دریافته بود.

او امروز ادعا کرد که در ۲۲ سالگی تفاوت دوستی و محبت را با رفتارهای جنسی نمی‌دانسته است. چرا او در دادگاه سال ۲۰۰۵ چیزی علیه مایکل نگفت:

"مایکل می‌گفت که این عشق است و اگر چیزی بگویم حرفه‌ی هردوی ما نابود شده و به زندان خواهیم افتاد."

از او پرسیده شد که شهادت او به نفع مایکل در دادگاه ۲۰۰۵ آیا تحت فشار مایکل و یا با پیشنهاد پول بوده است؟ آیا مایکل از او خواسته بود تا دروغ بگوید؟

"نه، پولی در کار نبود، کسی به من نگفت که دروغ بگویم. مایکل مرا شستشوی ذهنی داده بود."

رابسون می‌گوید هرگز چیزی را فراموش نکرد اما نمی‌دانست که کارهایی که مایکل را به انجامشان متهم می‌کند، اعمال ناشایستی بودند. اگر او کم هوش‌ترین فرد کره‌ی زمین بود بازهم می‌توانست با پاسخ دادن به پرسش‌های دادستان از خود دفاع کند.

رابسون ادعا کرد که از دو سال و نیم پیش که خود صاحب فرزند شد، دچار استرس و نگرانی گردید. او که می‌گوید جزئیات همه چیز را به خاطر می‌آورد کمی بعد مدعی شد:

"وقتی پدر شدم این حس به سراغم آمد. نمی‌دانستم که چه بر سرم آمده است و این احساس از کجا می‌آید. و آن زمان بود که فکر کردم رابطه‌ام با مایکل منشا این احساسات است و تصمیم گرفتم صحبت کنم و شفا یابم."

او گفت که یک سال پیش تازه پی برد که کاری که مایکل در حق او انجام داده، تجاوز جنسی بوده است. این درحالیست که وی ادعا می‌کند طی این دو دهه جزئیات رفتارها را به خاطر می‌آورده است. او به مصاحبه‌گر گفت که مایکل بر روی وی اعمال جنسی انجام می‌داده و او نیز همین کار را بر روی وی تکرار می‌کرده است. آیا او براستی انتظار دارد که ما باور کنیم یک مرد بالغ معنای چنین رفتاری را تا ۳۰ سالگی‌اش درک نمی‌کند؟

رابسون طی بیست سال گذشته دو با در جایگاه شهود و با قسم و نیز در تمام مصاحبه‌هایش، هرگونه رفتار ناشایستی از جانب مایکل را رد کرده بود. حال او می‌خواهد ما باور کنیم که او دوبار شهادت دروغ داده است و هر حرفی که از اوایل دهه ۱۹۹۰ در مورد مایکل زده، دروغ است. طمع پول قدرتش را به رابسون نشان داده است.

مصاحبه‌گر پرسید: "وقتی مایکل زنده بود از او دفاع کردید زیرا برای حرفه‌تان خوب بود و حالا که از این دنیا رفته است، فرصتی پیش آمده تا از بنیادش شکایت کنید. او دیگر اینجا نیست تا از خود دفاع کند و شما می‌توانید به پول برسید. چرا این را از راه قانونی و به صورت مخفیانه پیش نبردید؟

رابسون در پاسخ گفت که در پی پول نیست.

وی در پایان این مصاحبه ادعا کرد که با گفتن این حرفها می‌تواند فرزندش را پس بگیرد. معنای این حرف چیست؟ گفته شده است که همسر وی تقاضای طلاق کرده و سرپرستی فرزندش را طلب کرده است. رابسون که پولی در بساط ندارد باید شاهد جدایی از پسرش باشد. او می‌خواهد با این ادعاهای بی‌اساس، بنیاد مایکل را در منگنه بگذارد و با توافقی خارج از دادگاه، به پول برسد. آنگاه می‌تواند فرزندش را پس بگیرد.

رابسون اصلا دروغگوی خوبی نیست!

Britney-Sprears-Wade-Robson.jpg

اما این تنها شکست وی نیست.

او با کمک‌ها و حمایت‌های مایکل جکسون، پیشرفت کرد و طراح رقص بریتنی اسپیرز شد. بریتنی در سال ۱۹۹۹ رابطه‌ی عاشقانه‌ای را با جاستین تیمبرلیک، عضو گره انسینک برقرار کرده بود. عشق آنها در سال ۲۰۰۲ پس از سه سال به آخر خط رسید. عامل جدایی این دو، وید رابسون بود. جاستین تیمبرلیک از رابطه‌ی جنسی پنهانی دوست دخترش با وید رابسون آگاهی یافت. او در آهنگ‌ها و ویدیوهای خود به این مسائل اشاره کرده و در آهنگ «یک دریا برایم گریه کن» (Cry Me A River) که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد خطاب به بریتنی می‌خواند: "می‌دانم تو چه کردی، آن مرد همه چیز را به من گفته است، دیگر شانسی نداری، حالا نوبت توست که اشک بریزی، برایم یک دریا گریه کن."

رابسون در مارس سال ۲۰۰۴ در وبلاگش نوشت:

"اهمیت نمی‌دهم اگر کسی را نارحت کنم. تنها افرادی که برایم مهم هستند، من و بریتنی هستیم. برایم مهم نیست که مردم مرا دزدِ دوست دختر تیمبرلیک یا بدکاره بدانند. هر جنجال و توجهی که نشان بدهید برای حرفه‌ی من خوب است و جیب‌های مرا پر از پول می‌کند."

من در حال حاضر با بریتنی رابطه دارم. او به توجه من نیاز دارد."

او همچنین در ۲۷ آپریل سال ۲۰۰۴ وقتی قرار برگزاری دادگاه برای مایکل صادر شد، در وبلاگش نوشت:

"حتما آگاهید که مایکل جکسون به جرمی متهم شده است که اصلا خوب نیست و همین باعث شد تا من گوشی موبایلم را روی دیوار خرد کنم و خودم را از دیدها پنهان کنم. از کسی پوشیده نیست که من در کودکی با جکسون پیوند داشتم و او تاثیر زیادی بر شخصیت و حرفه‌ی من گذاشته است. با این حال اصلا نیازی ندارم که آن بخش از خاطرات کودکی برایم زنده شود. منظورم آن اتهامات ساختگی است که توسط آن دادستان خدانشناس در سانتاباربارا مطرح شد. خدا لعنت‌اش کند! (اشاره‌ی رابسون به اتهامات دروغین سال ۱۹۹۳ علیه مایکل و ادعاهایی است که توسط دادستان تام اسندون مطرح شد. اسندون همچنین ادعا کرده بود که سایر کودکان از جمله رابسون قربانی این مسئله شده بودند.)

رابسون به کار با بریتنی ادامه داد. او کارگردان تور بریتنی اسپیرز در سال ۲۰۰۸ بود. اما بریتنی کمی بعد تصمیم‌اش را تغییر داد و جیمی کینگ را جانشین رابسون کرد. طرد شدن از جانب عشق قدیمی برای رابسون باید بسیار دشوار بوده باشد.

ویدیویی از رابسون موجود است که او را در حال تقدیر و ستایش از مایکل نشان می‌دهد. این ویدیو در ۳۰ جولای ۲۰۱۱ ضبط شده است. او در این ویدیو می‌گوید که درگیر تور ایمورتال (سیرک دو سوله) مایکل جکسون است. او می‌گوید کار بر روی این تور برایش مسئولیت سنگینی است و هم او را به وجد می‌آورد و هم می‌ترساند. زیرا به مدت بیست سال با مایکل دوست بود و مایکل سهم بسیار بزرگی در زندگی و موفقیت او ایفا کرده است. او این تور را به منزله‌ی ادای دین به وی عنوان کرد.

این تور دو ماه بعد از آن در ماه اکتبر در کانادا افتتاح شد و خبری از وید رابسون نبود.

رابسون امیدوار بود که بتواند نمایش‌های مایکل در وگاس را در دست بگیرد اما جان برانکا سرپرست بنیاد مایکل، جیمی کینگ را بار دیگر برای این مسئولیت انتخاب نمود.

رابسون با درغگویی در مورد مایکل می‌خواهد از برانکا انتقام بگیرد و سعی دارد با استفاده از رسانه‌ها، به بنیاد مایکل فشار بیاورد اما به جایی نخواهد رسید. او تنها خود را مضحکه‌ قرار داده است.

او دو دادخواست علیه مایکل ترتیب داده است. وی پس از اینکه دانست دادخواست اول‌اش علیه بنیاد مایکل جکسون احتمالا مورد موافقت قرار نمی‌گیرد، دادخواست دوم را این بار علیه کمپانی مایکل به دادگاه ارائه داد. دادخواست نخست او که با ادعای غرامت علیه بنیاد مایکل تنظیم شده بود به دلیل به اتمام رسیدن مهلت تشکیل پرونده علیه بنیاد احتمالا از دستور خارج می‌شود. رابسون در دادخواست دوم خود که یک دادخواست حقوقی است، کمپانی MJJ Productions - کمپانی نشر مایکل جکسون که وید را در یازده سالگی به خدمت گرفت. با او قرارداد بست و موجب شکوفایی‌اش شد - و نیز کمپانی MJJ Ventures - کمپانی تولید کننده‌ی ویدیوهای مایکل - و همچنین دو سرپرست بنیاد مایکل، یعنی جان برانکا و جان مک کلین را هدف حمله قرار داده است.

اما هدف رابسون از این اتهام مشخص است. او خود گفته است:

"هر جنجال و توجهی که نشان بدهید برای حرفه‌ی من خوب است و جیب‌های مرا پر از پول می‌کند."

منبع: eMJey.com / Today Show

...