...

چهارشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ | 6/02/2013

مایکل جکسون چگونه سوپربال را نجات داد

روز یکشنبه بیانسه در جام سوپربال (فینال بازی راگبی) به اجرای برنامه پرداخت و تحسین منتقدان را برانگیخت. اما اجرای سال ۱۹۹۳ (روز ۳۱ ژانویه در رز بال، پاسادنا) مایکل جکسون، بزرگترین رویداد تاریخ جام سوپربال بوده است.

وب سایت رسمی مایکل جکسون یک روز پس از اجرای بیانسه نوشت: "سوپربال دیروز سرگرم کننده بود اما هیچ چیز به پای شوی مایکل جکسون نمی‌رسد."

Superbowl93-1.jpg

مایکل جکسون با استفاده از صفحه‌ی پرتابی که طی تور دنجروس مورد استفاده قرار می‌گرفت، بر روی صحنه پرید و یک دقیقه بی‌حرکت ماند. او در ادامه تلفیقی از آهنگ‌های «جم» (Jam) که با نوای Why You Wanna Trip on Me آغاز شد، «بیلی جین» (Billie Jean) و «بلک ار وایت» (Black or White) را به اجرا گذاشت و نمایش پس از آن حال و هوایی انسانی به خود گرفت و آهنگ‌های «ما دنیاییم» (We Are The World) و «دنیا را شفا ببخش» (Heal the World) به اجرا درآمد.

مایکل آهنگ «دنیا را شفا ببخش» را به تمامی کودکان دنیا تقدیم کرد و چنین گفت:

"امروز ما همگی در سرتاسر جهان با هدف مشترک تبدیل کردن دنیا به بهشت شادی، درک متقابل و نیکی، در کنار یکدیگر متحد می‌ایستیم. هیچ فردی نباید متحمل درد و رنج شود، به ویژه کودکان‌مان. این بار باید پیروز شویم."

حضور مایکل جکسون در جام سوپربال تدبیری بود که برای حل معضل افت تماشاچی آنهم به مدت دو سال پیایی گرفته میشد. آن سال نخستین باری بود که تعداد تماشاچیان این مسابقه در نیمه‌ی دوم افزایش یافت.

Superbowl93-2.jpg

مایک اوزانیان، نویسنده‌ی مجله‌ی معتبر فوربس در همین باره مقاله‌ی جالبی نوشته است:

"این رقابت بر سر اجرا در وقت بین دو نیمه‌ی بازی بود که جام سوپربال را بدل به بزرگترین رویداد ورزشی دنیا کرد.

لیگ ان‌اف‌ال از سال ۱۹۶۷ برنامه‌ی ویژه‌ای را برای وقت بین دو نیمه‌ی بازی در نظر می‌گرفته است. از آن زمان شمار تماشاگران همواره در حال افزایش بود تا آنکه در سال ۱۹۹۲ این برنامه با افت تعداد بینندگان روبرو شد. اجرا کنندگان برنامه، نام‌های بزرگی نبودند.

ان‌اف‌ال از این واقعیت درس گرفت و در سال ۱۹۹۳ جام سوپربال را که از ان‌بی‌سی پخش می‌شد به مایکل جکسون محول نمود. بزرگترین صحنه‌گردان دنیا برای بزرگترین صحنه‌ی جهان. رتبه بندی این برنامه‌ی تلویزیونی نسبت به سال قبل با ۸.۶٪ افزایش روبرو شد. در آن سال سوپربال تماشاچیان‌اش را نه طی وقت بین دو نیمه و نه حتی در نیمه‌ی دوم از دست نداد.

Superbowl93-3.jpg

اجرای سال گذشته‌ی مدونا تماشاچیان بیشتری نسبت به خود بازی داشت (افت تعداد تماشاچیان در نیمه‌ی دوم). مایکل جکسون بیشترین تعداد تماشاچی و بیشترین رتبه‌ی تلویزیونی را برای این جام به همراه آورد و سوپربال که امسال بیانسه را به خدمت داشت هرگز تا کنون موفقیت سال ۹۳ را تکرار نکرده است.

ام‌جی تماشاچیان و اقتصاد جام سوپربال را برای همیشه تغییر داد. او که جلوتر از زمان خویش بود با شرکت دادن مردم حاضر در استودیو در این نمایش، خدمت بزرگی به بازی راگبی در آمریکا کرد.

منبع: eMJey.com / Forbes

...