...

جمعه، ۹ تیر ۱۳۹۱ | 29/06/2012

ببر مایکل جکسون مرد

تریلر، ببر ماده‌ی ۱۳ ساله‌ی مایکل جکسون روز ۱۱ ژوئن در نتیجه‌ی ابتلا به بیماری سرطان ریه از بین رفت.

mjs-tigers.jpg

سبو - تریلر


این ببر بنگال ۳۷۵ پوندی که اسمش با نام پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ یکسان بود، سالها در باغ وحش شخصی مایکل در مزرعه‌ی نورلند زندگی کرد و کودکان را به وجد آورد. این ببر سالهای پایانی عمرش را در منطقه‌ی حفاظت شده‌ای در کالیفرنیا سر کرد.

تریلر یک برادر به نام سبو (Sabu) دارد که در روز ۲۰ نوامبر ۱۹۹۸ به دنیا آمد. این دو ببر تا روز ۴ می ۲۰۰۶ در نورلند زندگی کردند. وقتی مایکل پس از دادگاه ۲۰۰۵ کشور را ترک کرد، حیوانات با دامپزشک‌‌شان تنها ماندند. مایکل یک سال بعد تصمیم به تعطیلی نورلند گرفت و دامپزشک از صاحب منطقه‌ی حفاظت شده‌ی شامبلا (Shambala) که یک هنرپیشه و فعال حقوق حیوانات به نام تیی هدرن (Tippi Hedren) بود درخواست کرد تا نگاهداری از ببرها را در برعهده بگیرد. این منطقه‌ی حفاظت شده در ۵۰ مایلی شمال لس آنجلس قرار دارد.

سایر حیوانات نورلند از جمله زرافه‌ها، فلامینگوها، اورانگوتان‌ها، فیل‌ها و چندین و چند خزنده نیز به سایر مناطق پناهنده شدند.

شامبلا جای کافی برای ببرها نداشت، اما هدرن در حوالی رودخانه‌ یک محوطه‌ی ۷۹ هزار دلاری برای ببرها ساخت.

خانم هدرن می‌گوید تریلر زندگی خوبی در کنار برادر بزرگش داشت:

"تمام حواسش‌ متوجه‌ی او بود. برادرش را هدایت می‌کرد و کنترل را در دست داشت. تماشای رابطه‌ی آنها جالب بود. او در برابر برادرش رفتاری را از خود بروز می‌داد که یک ببر نر بطور معمول اجازه‌ی انجامش را نمی‌دهد. او برای برادرش غذا می‌دزدید. ما پیش از آن چنین چیزی ندیده بودیم. او ببر بسیار استقلال طلب و مقتدری بود."

هدرن می‌گوید این گربه‌های بزرگ در ابتدای ورود به شامبلا از سلامت کامل جسمانی و احساسی برخوردار بودند در حالیکه بیشتر حیواناتی که به این منطقه آورده می‌شوند غالبا گذشته‌ی پر از دردی دارند و مورد بدرفتاری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

تریلر و سبو در بدو ورود به خانه‌ی جدیدشان باید ۳۰ روز را در قرنطینه می‌ماندند تا با شرایط جدید وفق پیدا کنند. هدرن می‌گوید این خواهر و برادر به خوبی توانستند از پس کار برآیند.

۱۵ ببر در محوطه نگاهداری می‌شوند اما سبو در قفش مشترک‌اش با تریلر تنها مانده است و احتمالا وضع به همین منوال خواهد ماند.

اما شهرت تریلر برایش بازدیدکنندگان بسیاری دست و پا کرده بود. رسانه‌ها هم از ببر مایکل جکسون فیلمهای زیادی گرفته‌اند گرچه این دختر توجه زیادی به دوربین‌ها نداشت.

هدرن می‌گوید مرگ تک تک حیوانات شامبلا دردناک است و کارکنان سعی می‌کنند با نبود این حیوانات دست و پنجه نرم کنند.

هدرن همچنین از اینکه مایکل طی این چند سال سراغی از ببرهایش نگرفته و چکی برای حمایت از آنها در وجه شامبلا صادر نکرده بود دلخور است گرچه احتمالا به نمایش گذاشتن این ببرها درآمدزا بوده است. او می‌گوید تصاویری از این دو ببر را برای فرزندان مایکل فرستاده اما پاسخی دریافت نکرده است.

منبع: eMJey.com / AP

...