...

چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ | 18/04/2012

هولوگرام مایکل جکسون در لاس وگاس؟

خبر مربوط به اجرای «توپاک شکور» فقید در کنسرت یکشنبه شب در شهر کوآچلا، کالیفرنیا همه را دیوانه کرده است. البته توپاک زنده نشده است، این هولوگرام او بود که روی صحنه در کنار «اسنوپ داگ» رپ خوانی می‌کرد.

هولوگرافی چیست؟
تمام نگاری یا هولوگرافی، روشی از تصویربرداری و تولید تصاویر سه‌بعدی است، یعنی ذخیره‌ی داده به صورت تصویری که بعدا توسط بانکی از خانه‌های نوری و لیزر، خوانده می‌شود.

snoop-2pac-hologram.jpg

هولوگرام توپاک (راست) در کنار اسنوپ داگ


اکنون زمزمه‌هایی در مورد هولوگرام مایکل جکسون به گوش می‌رسد. تصور کنید برای تماشای نمایش‌های سیرک دو سوله در هتل ماندلی بی به لاس وگاس بروید و یک مرتبه سلطان پاپ در مقابل‌تان ظاهر شود. نمایش‌های دایمی ایمورتال، قرار است از سال آینده در این هتل برپا گردد، البته هنوز هیچ صحبتی از هولوگرام مایکل جکسون نشده است.

گرچه وقتی ام‌تی‌وی در سال ۲۰۱۰ با دانیل لمر، مدیر عامل سیرک دو سوله مصاحبه کرد، وی گفت: "پس از آغاز نمایش‌های لاس وگاس، اینجا شهر مایکل جکسون خواهد شد و مردم از سرتاسر جهان برای تماشای تکنولوژی بی‌نظیری که ما به صحنه می‌آوریم، خواهند شتافت."

در آن زمان، لمر بطور مشخص به تکنولوژی تصاویر سه‌بعدی و هولوگرام اشاره نمود. بنابراین آیا باید نتیجه بگیریم که هولوگرام مایکل جکسون در راه است؟ بنیاد او هنوز چیزی در این باره نگفته است.

کارشناسان عقیده دارند که باید با احتیاط تمام از این تکنولوژی استفاده کرد زیرا ممکن است نتیجه‌ی آن معکوس باشد و موجب دلزدگی بیننده شود. اما تا به اینجای کار که هولوگرام توپاک دل همه را برده است.

هولوگرام توپاک را در یوتوب تماشا کنید.

منبع: eMJey.com / MTV

...