...

یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ | 11/03/2012

آشپز مایکل جکسون کتاب می‌نویسد

کای چیس (Kai Chase) آشپز سرشناس، کار در خانه‌ی مایکل جکسون را نیز در کارنامه‌اش دارد. او در آخرین خانه‌ی مایکل جکسون در هالمبی هیلز، لس آنجلس، برای او و فرزندانش آشپزی می‌کرد.

kai-chase1.jpg

چیس سرگرم انتشار کتابی است با عنوان «برازنده برای یک سلطان» (Fit for a King) که به روزهای آخرین زندگی مایکل جکسون اختصاص دارد. انتظار می‌رود این کتاب تا پایان امسال راهی فروشگاه‌ها شود.

کای چیس برای افراد مختلفی از خواننده، مری جی بلایج تا رییس جمهور، باراک اوباما آشپزی کرده است اما وقتی نام مایکل جکسون به میان می‌آید، موضوع بحث تغییر می‌کند. او می‌گوید مایکل تاثیر عمیقی بر زندگی‌اش داشته است.

"وقتی کتاب را بخوانید پی می‌برید که او تا چه حد با تصویری که رسانه‌ها از او می‌ساختند تفاوت داشت. من برای او و فرزندانش آشپزی می‌کردم. او برای تور (This Is It) تمرین می‌کرد و یا به استودیوی ضبط می‌رفت. او با انرژی و سرحال بود، حالش خوب بود.

در این کتاب می‌خواهم در مورد لحظه‌های خوش و شوخی‌هایی که با من می‌کرد، صحبت کنم. من همراه با فرزندانش در باغچه گل می‌کاشتم. من هر روز او را می‌دیدم، او در مورد چیزهای بسیاری با من سخن می‌گفت - چه به عنوان یک رییس و چه یک دوست - در مورد پیشرفتم در کار، نگارش کتاب و مسائل دیگر با من گفتگو می‌کرد."

چیس برای مدتی از کار مرخص شد اما پس از مدتی بازگشت و روزی که مایکل فوت کرد (۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) برای آشپزی به خانه‌ی او رفته بود.

از زمان فوت مایکل او شهرت بیشتری یافته و برای افراد سرشناس بیشتری آشپزی می‌کند. چیس عقیده دارد که اینها برکت‌هایی است که به واسطه‌ی مایکل به او رسیده است.

"نعت‌ها و برکت‌های خداوند از آسمان برای من جاری می‌شوند. گاهی فکر می‌کنم تمامش به خاطر مایکل است و تصور می‌کنم او و خدا به یکدیگر دست مریزاد می‌گویند."

این کتاب علاوه بر خاطرات چیس در کنار مایکل و فرزندانش، خوراک‌های مورد علاقه‌ی سلطان پاپ را نیز معرفی می‌کند. این خوراک‌ها بیشتر شامل ماهی و سالاد بودند. مایکل اصرار داشت که فرزندانش تغذیه‌ی سالمی داشته باشند.

چیس می‌گوید مایکل به او توصیه کرده بود که وقتی ۵۰ کنسرت وی در لندن (This Is It) به پایان رسید، یک کتاب آشپزی به نگارش درآورد. چیس قرار بود همراه با مایکل و فرزندانش برای تور دیس‌ایزایت به لندن برود.

چیس ادامه می‌دهد: "او برای من یک منبع الهام بود."

کای همیشه به آهنگ Keep the Faith (از آلبوم دنجروس مایکل) گوش می‌دهد زیرا: "به من برای انجام بهترین کارها انگیزه و الهام می‌بخشد."

کای چیس پس از فوت مایکل در مصاحبه‌ای به بازگویی خاطراتش از سلطان پاپ پرداخت که می‌توانید در اینجا بخوانید. وی همچنین در مورد غذاهایی که برای مایکل و فرزندانش آماده می‌کرد نیز گفته است که در این صفحه در دسترس شماست. او از شاهدان دادگاه قتل مایکل نیز بود و سال گذشته برای ادای شهادت در دادگاه حاضر شد که متن گفته‌های وی را می‌توانید اینجا بخوانید.

منبع: eMJey.com / examiner

...