...

سه شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ | 31/01/2012

مراسم سینمای چینی‌ها: شرح کامل با تصویر + دانلود فیلم کامل مراسم

روز پنجشنبه در مقابل سینمای چینی‌ها، مکان مورد علاقه‌ی مایکل جکسون در بلوار هالیوود، مراسمی برای ادای احترام به سلطان پاپ و حک کردن اثر دست و کفش‌های او بر روی یک پلاک سیمانی انجام گرفت.

Graumans-71-26Jan2012.jpg

فرزندان مایکل چهره‌ی اصلی مراسم بودند چرا که وظیفه‌ی جاودانه ساختن پدرشان در سینمای چینی‌ها بر دوش آنان بود.

پرینس لباسی با طرح گروه جکسونز بر تن داشت که بخشی از خط تولید پوشاک برادران جکسون است. این خط تولید پس از فوت مایکل راه اندازی شد. پاریس نیز تی‍شرتی با طرحی از پدرش بر تن داشت.

Graumans-49-26Jan2012.jpg

کاترین مادر مایکل به همراه دو برادر او، جکی و تیتو در کنار جان برانکا سرپرست بنیاد مایکل، کویینسی جونز که همراه با مایکل تهیه کنندگی سه آلبومش را برعهده داشت، اسموکی رابینسون از هنرمندان مطرح و دوستان قدیمی خانواده‌ی جکسون، کریس تاکر کمدین مشهور و دوست صمیمی مایکل، دبی الن هنرمند رقصنده و دوست مایکل، تراویس پین طراح رقص تور ایمورتال و از همکاران قدیمی مایکل، گریگ فیلینگانز رهبر گروه موسیقی تور ایمورتال و از همکاران قدیمی مایکل، جاستین بیبر خاننده‌ی نوجوان و از هواداران مایکل، از مهمانان ویژه‌ی مراسم بودند.

شما در ادامه می‌توانید فیلم کامل مراسم را با کیفیت اصلی آن در هنگام پخش زنده‌ی اینترنتی، همراه با توضیح در ۱۰ بخش دانلود نمایید. این فیلم بطور مستقیم از وب سایت سینمای چینی‌ها گرفته شده است.

دانلود بخش نخست ۹:۳۷ دقیقه

بیلی بوش (Billy Bush) گزارشگر اکسس هالیوود و مجری مراسم، چنین آغاز می‌کند:

"امروز ما به افتخار موفق‌ترین هنرمند تمام دوران به گواه رکوردهای جهانی گینس، جشنی بر پا می‌کنیم. پلاک سیمانی او در کنار غولهای هالیوود از جمله کلارک گیبل، مریلین مونرو، کلینت ایستوود، استیون اسپیلبرگ و ... قرار می‌گیرد. امروز میراث مایکل جکسون به عنوان یک بت جهانی به مدت بیش از ۴ دهه و سلطان بی چون و چرای پاپ جاودانه خواهد شد."

و سپس گروهی از خوانندگان و رقصندگان سه آهنگ Wanna Be Startin Somethin - They Don't Care About Us - Earth Song از مایکل را بر روی صحنه به اجرا می‌گذارند.

دانلود بخش دوم ۴:۱۹ دقیقه

Graumans-68-26Jan2012.jpg

بیلی بوش: "مایکل جکسون هفتمین فرزند خانواده‌ی جکسون بود. او در سال ۱۹۶۴ حرفه‌ی خود را در کنار برادرانش در گروه جکسون۵ آغاز کرد. جکسون فایو یکی از پدیده‌های دهه‌ی ۷۰ شد و آنها در سال ۱۹۷۹ ستاره‌ی شهرت خود را در هالیوود بدست آوردند و در سال ۱۹۹۷ این گروه عضوی از تالار شهرت راک‌اندرول شد."

ویدیوهایی از گروه مایکل و برادرانش نمایش داده شده و سپس خانواده‌ی جکسون و فرزندان مایکل وارد صحنه می‌شوند.

Graumans-50-26Jan2012-Tito-Jackie.jpg

تیتو می‌گوید که بابت برگزاری این مراسم خوشحال است و روزی نیست که از برادرش یاد نکند. او گفت که می‌داند مایکل امروز در بین‌شان حاضر است و دلش برای هوادارانش تنگ شده است.

جکی نیز سورپرایز بزرگی برای همه دارد:

شما آن قلب سنگی شکسته‌ی مایکل یادتان هست؟ همانکه سالها به گوشه‌ای افتاده بود و کسی از وجودش خبر نداشت. همچنین مدتی پیش در خبرها خواندید که خانواده‌ی جکسون در پی خریدش هستند... خوب آنها به خواسته‌شان رسیدند و روز پنجشنه طی مراسم از این سنگ پرده برداری شد. اثر دست مایکل، کفش و امضای او در سال ۱۹۸۴ بر روی این سنگ سیمانی حک شده بود. بر روی اثر کف دست مایکل در این سنگ، شکلی مانند قلب شکسته پدید آمده است. این سنگ در کنار پلاک سیمانی مایکل جکسون در سینمای چینی‌ها می‌ماند.

دانلود بخش سوم ۴:۲۳ دقیقه

Graumans-51-26Jan2012-Chris-Tucker.jpg

پس از نمایش سنگ، کریس تاکر (Chris Tucker) بر روی صحنه می‌آید تا خاطره‌هایی را از مایکل بازگو نماید.

"بهترین احساس دنیا وقتی بود که سلطان پاپ را می‌خنداندم. او از کودکی بت من بود و همینکه او را می‌شناختم و دوست‌اش بودم برای من مایه‌ی خوشبختی بود. او دنیا را با نوآوری‌هایش دگرگون ساخت و دوستی و وقت گذرانی با او برای من یک افتخار بوده است.

من خاطره‌ی آن روزها را از خاطر نخواهم برد. یادم هست نخستین باری که به نورلند (مزرعه‌ی مایکل در لس الیواس) رفتم یک لیوان شکلات داغ را ریختم و از تصور اینکه به خاطر این خرابکاری شاید دیگر مرا به آنجا راه ندهند، به وحشت افتادم. به جکی گفتم که من شکلات را روی زمین ریخته‌ام، گفت مهم نیست مرد خوش باش، اینجا نورلند است. مایکل وارد شد و گفت (صدای او را تقلید می‌کند) «چی؟ شما دو تا چی‌میگین؟ شکلات داغ؟ مهم نیست برو ماشین سواری کن.» (خنده‌ی جمع)

یادم می‌آید در ویدیویی با او همبازی بودم (You Rock My World) و مدام کار را خراب می‌کردم زیرا نمی‌توانستم چشمانم را از او بردارم. او می‌گفت «کریس به روبرو نگاه کن! ما داریم ویدیو ضبط می‌‌کنیم، انقدر به من نگاه نکن! من برای این ویدیو پول دادم کریس! می‌دونی من چقدر پول بابت این ویدیو خرج کردم؟!» گفتم مایکل من نمی‌توانم باور کنم که دارم در یک ویدیو در کنار تو بازی می‌کنم! گفت «باورش کن کریس، باورش کن! حالا به روبرو نگاه کن.» (خنده‌ی جمع)

من خاطرات زیادی از او دارم. او مرا به خاطر اینکه صدایش را تقلید می‌کردم دست می‌انداخت. او انسان بزرگی بود، نه فقط اینکه بزرگترین ستاره‌ی دنیا بود و دنیا را تغییر داد و دیگر مانندش نخواهد آمد، بلکه مهربان‌ترین فرد بود و کمک‌های زیادی به خیریه‌ها کرد. شما نمی‌توانید پولهایی را که به خیریه‌ها بخشیده است بشمارید. او بزرگترین انسان دنیا بود و من از او متشکرم."

بیلی بوش: "مرا نیز به خنده انداخت... مایکل دو بار در تالار شهرت راک‌اندرول معرفی شد، به عنوان عضوی از جکسون فایو و هنرمند منفرد در سال ۲۰۰۱. خدمات او در زمینه‌های موسیقی، رقص و مد در کنار فعالیت‌های بشردوستانه‌اش از او یک چهره‌ی جهانی در فرهنگ عامه ساخته است. اما مایکل یک مرد بسیار درونگرا نیز بود. با کلیپی که تماشا خواهیم کرد پنجره‌ای به سمت دنیایی که هرگز ندیده‌ایم برایمان گشوده خواهد شد."

صحنه‌هایی از نمایشگاه یادگاری‌های مایکل در لاس وگاس پخش می‌شود.

دانلود بخش چهارم ۹:۲۲ دقیقه

Graumans-53-26Jan2012-Melanie_Fiona.jpg

بیلی بوش به تقدیر از جان برانکا و جان مک کلین، سرپرستان بنیاد مایکل می‌پردازد و از دستاوردهای آنان از جمله This Is It موفق‌ترین فیلم مستند موزیکال تاریخ سینما، بازی ویدیویی تجربه که در سال ۲۰۱۱ شماره یک بازی‌های ویدویی در جهان شد و نیز تور ایمورتال ستایش می‌کنند. او می‌گوید که تور ایمورتال پرفروش‌ترین تور در ایالات متحده بوده است و به زودی تور شماره یک در جهان خواهد شد وقتی سیرک دو سوله سفرش را به اروپا و آسیا آغاز نماید.

"جان (برانکا) امروز با ماست. از شما دو نفر به خاطر مراسم امروز ممنونیم."

سپس ملانی فیونا (Melanie Fiona) برای خواندن آهنگ I'll Be There روی صحنه می‌آید.

در ادامه هنرمند برجسته، اسموکی رابینسون (Smokey Robinson) که بوش از وی به عنوان استاد یاد می‌کند برای سخنرانی به روی صحنه می‌آید و می‌گوید:

Graumans-52-26Jan2012-Smokey-Robinson.jpg

"من امروز برای ادای احترام به برادر کوچکم اینجا هستم. او معرکه بود و میراث‌ و استعدادش تا ابد زنده خواهد ماند. از دیدن شما در این مکان شادمانم زیرا او استحقاق حضور شما را دارد."

اسموکی سپس تکه‌ی کوتاهی از آهنگ خودش با عنوان Who's Loving You را می‌خواند. مایکل این آهنگ را در کودکی بازخوانی کرده بود و اسموکی همواره گفته است که عقیده دارد بازخوانی مایکل از اصل آهنگ بهتر است. او با شوخی می‌گوید:

"من نمی‌خواهم این آهنگ را بخوانم زیرا مایکل آن را خوانده است. نسخه‌ی بازخوانی شده توسط مایکل به عنوان عضو جکسون فایو بهترین نسخه‌ای است که از این آهنگ شنیده‌ام. هر بار که این آهنگ را در کنسرت‌هایم می‌خوانم، مردم به خصوص جوانان به نزد من می‌آیند و می‌پرسند چرا آهنگ مایکل را خواندم؟ و من هرگز درنیافتم که کودکی به سن او چگونه توانست مفهوم این آهنگ را به این خوبی درک کند و آن را بخواند، اما او انجامش داد. من دوستش می‌داشتم و دلتنگش هستم. من تمام زندگی‌ام استعدادهای زیادی به چشم دیده‌ام اما هیچوقت کسی را ندیده‌ام و فکر نمی‌کنم هرگز ببینم، که به اندازه‌ی مایکل بااستعداد باشد. من افتخار می‌کنم که امروز برای ادای احترام به او اینجا هستم. خدا تو را رحمت کند مایکل. می‌دانم که در جای خوبی هستی."

دانلود بخش پنجم ۸:۰۶ دقیقه

Graumans-54-26Jan2012-Quincy-Jones.jpg

سخنران بعدی کویینسی جونز (Qunicy Jones) است که در کنار مایکل تهیه‌ی سه آلبوم Bad - Thriller - Off The Wall را بر عهده داشت. او نیز یکی از بزرگترین چهره‌های صنعت موسیقی به شمار می‌رود و بوش با عنوان استاد حضورش را بر صحنه خوشامد می‌گوید.

کویینسی از خاطره‌ی نخستین آشنایی با مایکل در صحنه‌ی ضبط فیلم The Wiz در میانه‌ی دهه‌ی ۷۰ سخن گفت و اینکه پس از آن مایکل از وی خواست تا برای تهیه‌ی آلبومش، تهیه کننده‌ای به او معرفی نماید. کویینسی به مایکل گفت که اجازه دهد او تهیه کنندگی‌ آلبومش را عهده‌دار شود.

"گفتن خاطراتم با مایکل ۶ هفته طول می‌کشد. من او را smelly (بدبو) صدا می‌زدم البته او اصلا بوی بدی نمی‌داد. او از گفتن واژه‌ی funk (متعفن) خودداری می‌کرد و به جایش لفظ smelly را به کار می‌برد که باعث شد ما نام smelly را بر رویش بگذاریم... کاترین اگر سوء تفاهمی از این بابت ایجاد شده است، عذر می‌خواهم." (خنده‌ی جمع)

او سپس در مورد همکاری‌های خود با مایکل توضیحاتی داده و می‌گوید بیش از سی سال است که به هرجا پا می‌گذارد، مردم سرگرم نواختن آهنگ‌های مایکل هستند و این به تصادف نیست. او ادامه داد که اطمینان دارد برای دهه‌ها و دهه‌ها همین روند در جهان پابرجا خواهد بود.

"این میراث او خواهد بود که زنده خواهد ماند. من نیز مانند همه از شنیدن این خبر که مایکل ما را ترک کرده است سوگوار شدم اما حقیقت آن است که مایکل هرگز این جهان را ترک نخواهد کرد. او مرزهای نژادی را در دور دنیا متلاشی کرد. او هنرمند و انسان متفاوتی بود. او مردی با روح یک کودک بود که بی‌وقفه و با دل و جان تلاش می‌کرد و حامی کودکان بود... کاترین، پرینس، پاریس، بلنکت؛ مایکل در این لحظه از بهشت نظاره‌گر شماست و لبخند می‌زند. دوستت دارم، خدا تو را رحمت کند مایکل."

در ادامه ویدیوهایی از مایکل به نمایش درمی‌آید.

دانلود بخش ششم ۵:۳۶ دقیقه

کاترین جکسون و پاریس به معرفی جاستین بیبر می‌پردازند.

کاترین: "جشن بسیار خوبی است و می‌دانم اگر مایکل اینجا بود با دیدن دوستان، عزیزان و هوادارانی که اینجا هستند، با من هم عقیده می‌شد... من و پاریس می‌خواهیم جوانی را که دنیا می‌شناسد و از هواداران پسر من است، به شما معرفی کنیم. او طی سالها با گوش دادن به موسیقی مایکل بزرگ شده است و البته هنوز بچه‌ است. من معرفی او را به پاریس واگذار می‌کنم."

پاریس به روی صحنه می‌رود:

Graumans-64-26Jan2012.jpg

"می‌خواهم هنرمندی را معرفی کنم که همانند پدر من از سن بسیار کمی وارد این حرفه شده است. می‌دانم پدرم از اینکه استاد چنین فردی باشد استقبال می‌کرد و بسیار خوشحال میشد که او امروز برای حضور در مراسم به اینجا آمده است. ما همگی موسیقی او را دوست داریم، من خودم علاقه دارم. پس همگی لطفا به جاستین بیبر خوشامد بگویید."

جاستین بیبر برای سخنرانی روی صحنه می‌آید:

Graumans-55-Justin-Bieber-26Jan2012.jpg

"من معمولا اضطراب ندارم اما اکنون کمی مضطرب هستم. بیشتر به این دلیل است که مایکل برای من بسیار مهم بود همانطور که می‌دانم برای شما نیز چنین است. او فقط یک صحنه گردان نبود، او یک منبع الهام بود. او مهربان و نجیب بود. او بسیار فرد نیکوکاری بود و به همین دلیل است که من او را الگو قرار داده‌ام. فکر می‌کنم مردم او را به خاطر آوازها و رقص‌اش به یاد می‌سپارند اما همچنین او را برای مردی که بود به خاطر خواهند داشت. خواهش می‌کنم به افتخار مایکل دست بزنید.... من می‌خواهم کامل باشم می‌خواهم بهترین آنچه که می‌توانم، باشم. این کاری است که مایکل کرد او همواره می‌خواست بهترین آنچه که می‌توانست، باشد. او همواره سخت تمرین می‌کرد و من می‌خواهم مانند او و به خوبی او باشم... در بچگی به آینه نگاه می‌کردم و آهنگ Rockin' Robin را می‌خواندم و اکنون می‌خواهم همین آهنگ را برای شما بخوانم... دوستت دارم مایکل."

ویدیوهایی از مایکل به نمایش گذاشته می‌شود.

دانلود بخش هفتم ۳:۴۷ دقیقه

Graumans-56-Harry-Shum-26Jan2012.jpg

بیلی بوش به معرفی سریال گ‌لی می‌پردازد و تکه‌هایی از نمایش‌های آنان بر اساس آهنگ‌های مایکل از تلویزیون صحنه به نمایش درمی‌آید.

یکی از بازیگران سریال با نام هری شم جونیور (Harry Shum Jr) برای سخنرانی آماده است:

"همگی به افتخار مایکل... بودن در اینجا برایم افتخار است. من معمولا با دیدن ستاره‌ها هیجان زده نمی‌شوم. همگی صحنه‌هایی را دیده‌ایم که هواداران با دیدن مایکل جیغ و فریاد سرمی‌دهند و گریه می‌کنند. من با خودم می‌گفتم که اگر من مایکل را ببینم، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. تا اینکه یک روز پشت درهای نورلند مشغول خوردن بستنی بودم که ناگهان دیدم مایکل از کنار رد شد. بی‌اختیار گفتم «مایکل!؟ مایکل!... مااایکل!؟ (داد می‌زند) مااااایکل!!!!؟ ماااااااااااایکل؟!" من نیز عاقبت یکی از همان افرادی شدم که با دیدن مایکل جیغ و داد می‌کردند، او چنین تاثیری بر روی مردم داشت... او کمالگرا بود، به عنوان یک رقصنده مرا به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. از هرکه بپرسید، رقص مایکل را می‌شناسد... ممنونم مایکل به خاطر تمام کارهایی که در زمینه‌ی رقص و موسیقی انجام دادی. برای ما افتخار است که می‌توانیم در گ‌لی ادای احترام کنیم."

بیلی بوش: "موفقیت‌های ویدیوهای مایکل از جمله بیت ایت، بیلی جین و تریلر به شکل‌ گیری شبکه‌ی ام‌تی‌وی کمک کرد. او با رقص‌هایش حرکات جدیدی را معرفی کرد که از آن میان باید به رقص روبات و مونواک اشاره نمود."

ویدیوهایی از مایکل به نمایش گذاشته می‌شود.

دانلود بخش هشتم ۵:۱۹ دقیقه

Graumans-57-Debbie-Allen-26Jan2012.jpg

دبی الن (Debbie Allen) از رقصندگان برجسته وارد صحنه می‌شود. مایکل در سال ۱۹۹۴ در مراسم جوایز NAACP جایزه‌ای را به او اهدا کرده بود.

"مایکل جکسون... یک کاشف، مخترع، مهندس، معمار، یک نابغه بود... و او دوست من بود، به خاطر یک چیز، رقص! رقص تمام چیزی بود که در موردش سخن می‌گفتیم. او هر روز ساعتها و ساعتها تمرین می‌کرد. موسیقی شاید شگفتی او، اما معشوقه‌اش، رقص بود. او اشتهای سیری ناپذیری برای ادامه‌ دادن به بسط زبان رقص خود داشت. زبانی متفاوت از باقی زبانها. پس اینجا برای ادای احترام به این بزرگمرد، مردان جوان آکادمی رقص دبی آلن آنچه که مایکل به آنها و میلیونها نفر دیگر آموخته و الهام بخشیده است را به نمایش می‌گذارند... Jam!"

پس از پخش تکه‌ی کوتاهی از آهنگ Watts ۲۰۰۰، گروه با آهنگ Jam از مایکل می‌رقصد.

دانلود بخش نهم ۱۴:۲۴ دقیقه

بیلی بوش:

"مایکل جکسون در تالار شهرت رقص راک‌اندرول نیز معرفی شده است و در حال حاضر تنها و نخستین هنرمند پاپ است که در این تالار به عضویت درآمده است. او تعداد زیادی رکورد به ثبت رسانده، ۱۳ جایزه‌ی گرمی و همچنین جایزه‌ی اسطوره‌ی گرمی و جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری را بدست آورده است. او جایزه‌ی هنرمند قرن و ۲۶ جایزه‌ی موسیقی آمریکا را از آن خود کرده است که بالاترین تعداد در میان هنرمندان است. او ۱۳ تک‌آهنگ شماره یک در ایالات متحده داشته و شمار فروش آلبوم‌هایش فراتر از ۷۵۰ میلیون نسخه در جهان است. مایکل برنده‌ی صدها جایزه بوده است که نام او را به عنوان هنرمندی با بیشترین تعداد جایزه ثبت کرده است و هنوز هم برنده‌ی جایزه می‌شود."

بوش سپس از پرینس، پاریس و بلنکت برای آمدن به روی صحنه دعوت می‌کند. پرینس می‌گوید:

Graumans-63-26Jan2012.jpg

"سلام لس آنجلس... همانطور که بیلی گفت، پدر من جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری را بدست آورده است. او برای این جایزه سخت تلاش کرده بود. اما برای من و البته فکر می‌کنم که بتوانم از زبان او نیز سخن بگویم، آنچه که اکنون رخ خواهد داد، دستاورد یک عمر فعالیت اوست. این چیزی است که برای بدست آوردنش سخت کوشید و ما امروز آن را به او تقدیم خواهیم کرد."

آنها سپس از صحنه پایین می‌روند تا مراسم حک کردن اثر دست و کفش‌های مایکل را بر روی یک سطح سیمانی انجام دهند.

Graumans-66-26Jan2012.jpg

Graumans-58-26Jan2012.jpg

در ابتدا از پاریس خواسته می‌شود تا نام پدرش را بر روی سطح بنویسد. او شکل یک قلب را میان نام و نام خانوادگی پدرش می‌کشد.

پس از آن نوبت به اثر دست مایکل می‌رسد. مشمایی بر روی سطح سیمانی قرار داده می‌شود تا از کثیف شدن دستکش پولک دوزی شده‌ی مایکل جلوگیری نماید. بیلی بوش می‌گوید این دستکش قیمتی است.

Graumans-59-26Jan2012.jpg

پاریس دستکش‌های یکبار مصرف را از جیب‌اش بیرون آورده و در دست می‌کند. او سپس با غرور و احترام دستکش پدرش را در دست می‌گیرد و بر روی مشما بر روی سطح سیمانی فشار می‌دهد تا نقش ببندد. در این لحظه صدای فریادها به اوج می‌رسد.

Graumans-60-26Jan2012.jpg

پس از برداشتن مشما، بیلی می‌گوید که دستکش به خوبی بر روی سیمان نقش بسته است و حتی برجستگی پولک‌هایش نیز مشخص است.

پس از آن پرینس و بلنکت کفش‌های مایکل را بر روی سطح قرار می‌دهند. ایرادی وجود دارد، سطح صاف می‌شود و از آنها می‌خواهند تا کار را تکرار کنند. پرینس در انجام کار به بلنکت کمک می‌کند.

Graumans-62-26Jan2012.jpg

Graumans-69-26Jan2012.jpg

Graumans-70-26Jan2012.jpg

سپس از آنان خواسته می‌شود تا اثر دستان خود را نیز در کنار پدرشان بر روی سیمان ثبت کنند. بعد از اتمام مراسم تمامی مهمانان برای گرفتن عکس دست جمعی گرد سطح سیمانی جمع می‌شوند.

پس از آن از پرینس خواسته می‌شود تا تاریخ روز را به شکل ۱۲-۲۶-۱ بر روی سطح بنویسد.

Graumans-65-26Jan2012.jpg

Graumans-61-26Jan2012.jpg

دانلود بخش دهم ۶:۳۱ دقیقه

خاتمه‌ی مراسم با حضور هنرمندان سیرک دو سوله و اجرای نمایشی با آهنگ‌های مایکل رقم می‌خورد.

ببلی بوش: "تور ایمورتال فردا در استپل سنتر افتتاح می‌شود."

"ممنون از همگی... امروز یک روز احساسی بود. روزی با حضور بت‌هایی بسیار که به بزرگترین‌شان ادای احترام کردند... مایکل جکسون بطور رسمی در سینمای چینی‌ها جاودانه شد."

ویدیوهایی از مایکل به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: eMJey.com

...