...

پنجشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۰ | 19/01/2012

فروش جهانی آلبومهای مایکل جکسون از یک میلیارد فراتر رفت

با پایان یافتن سال ۲۰۱۱ رکورد فروش آلبوم‌های مایکل جکسون از مرز ۱ میلیارد نسخه در جهان فراتر رفت. بنیاد مایکل جکسون ضمن اعلام این موضوع گفته است که این فروش مربوط به سالهای پس از ۱۹۷۲ و آغاز حرفه‌ی انفرادی سلطان پاپ است و فروش مربوط به گروه جکسون۵ و جکسونز را در بر نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که رکوردهای جهانی گینس در سال ۲۰۰۶ مایکل جکسون را به دلیل پرفروش‌ترین بودن درمیان هنرمندان با فروشی بیش از ۷۵۰ میلیون آلبوم، موفق‌ترین هنرمند تمام دوره‌ها خواند. ام‌جی همچنین با داشتن نزدیک به ۴۰۰ دیپلم، مدال و جایزه‌های متعدد از مراسم مختلف در ایالات متحده و سایر کشورهای دنیا، رکوردار در بین تمامی هنرمندان است. او همینطور نسبت به تمامی هنرمندان رکوردهای بیشتری را در کتاب گینس به ثبت رسانده است.

الویس پریسلی و گروه بیتلز نیز با فروشی بیش از ۶۰۰ میلیون پرفروش‌ترین‌ها هستند. پس از این سه نام، باقی هنرمندان با اختلافی بسیار فاحش قرار دارند.

بر اساس آماری که در ویکیپدیای انگلیسی آمده است، در رده‌ی فروش تا ۳۰۰ میلیون مدونا، التون جان، گروه کویین و پس از آنان در رده‌ی فروش تا ۲۰۰ میلیون هنرمندانی چون ماریا کری، سلین دیون، گروه پینک فلوید، رولینگ استونز و بی‌جیز قرار دارند. رده‌ی فروش ۱۵۰ میلیون را نام آورانی چون ویتنی هیوستون، گروه یو۲، آئرواسمیت، فرانک سیناترا و استیوی واندر در اختیار گرفته‌اند.

هنرمندان دیگر از جمله باربارا استرایسند، گروه ایگلز، بروس اسپرینگستین فروشی بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون و گروه متالیکا، بریتنی اسپیرز، جانت جکسون، جورج مایکل، لایونل ریچی، پل مک کارتنی، لوسیانو پاواروتی فروش ۱۰۰ میلیونی داشته‌اند. فروش آثار افراد دیگری چون امینم، ریحانا، پرینس، سانتانا، بیانسه، توپاک شکور، رابی ویلیامز، باب دیلن، شکیرا، آشر، لیدی گاگا، ریکی مارتین، انریکه ایگلسیاس، کریستینا آگوئلرا، جی‌زی و جنیفر لوپز نیز به ترتیب زیر ۱۰۰ میلیون نسخه محاسبه شده است.

(البته باید توجه داشت که این آمار نسبی هستند و شاید با مقدار حقیقی خود تفاوت داشته یا روزآوری نشده باشند.)

انتظار می‌رود کمپانی سونی در هفته‌ی پیش رو طی بیانیه‌ای خبر ۱ میلیاردی شدن فروش آلبوم‌های مایکل را تایید نماید.

منبع: eMJey.com / MJ World Network & Wikipedia

...