...

سه شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۰ | 6/12/2011

مایکل جکسون و پرزیدنت ریگان در کاخ سفید (ویدیو)

مایکل جکسون در روز ۱۴ می ۱۹۸۴ به کاخ سفید دعوت شد. او با رییس جمهور وقت ایالات متحده رونالد ریگان و همسرش نانسی دیدار نمود، در کنفرانس خبری و مراسم تاسیس کمپین مبارزه با رانندگی حین مستی و اعتیاد به الکل و مواد مخدر شرکت نمود و لوح انسانیت (Presidential Public Safety Commendation Award) را از دستان پرزیدنت دریافت کرد.

رونالد ریگان پس از خوشامد گویی به مایکل، او را یکی از بااستعدادترین، محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین هنرمندان روز دنیا خواند و از اینکه اجازه‌ داده بود از آهنگ Beat It در کمپین تبلیغاتی علیه رانندگی حین مستی و اعتیاد به مواد مخدر و الکل به رایگان استفاده شود و به این نحو به کمپین کمک نموده بود، تقدیر به عمل آورد. ریگان گفت که مایکل جکسون یک الگو است و جوانان آمریکا باید مانند او باشند.

mj-ronald-reagan-nancy-white-house.jpg

به تازگی یکی از کارگردانان بخش خبر شبکه‌ی ای‌بی‌سی لینک یک ویدیو را همراه با یک یادداشت کوتاه برای سایت هواداران مایکل در آمریکا، MJFC ارسال کرده است. وی در یادداشت خود نوشته است: "از این فیلم قدیمی لذت ببرید."

سایت MJFC به ظنر می‌نویسد: "اینطور که بو می‌آید بعضی‌ها در ای‌بی‌سی، ام‌جی - فن هستند!"

این ویدیوی قدیمی حتما ارزش دیدن یا دوباره و چندباره دیدن را دارد. گوش کنید وقتی پرزیدنت به سلطان پاپ می‌گوید:

"لطفا کمی TLC به PYT ها بدهید! می‌دانم کمی Off The Wall به نظر می‌رسد، اما شما منظور مرا می‌دانید."

Please give some TLC to the PYT's. I know that sounds a little Off The Wall but you know what i mean

در اینجا TLC حروف اختصاری tender loving care به معنای محبتی ملایم و عاشقانه؛ و PYT نیز حروف اختصاری Pretty Young Thing به مفهوم دختر جوان زیبا است. PYT نام آهنگ بسیار مشهوری از آلبوم تریلر و Off The Wall نیز آهنگی از آلبومی به همین نام به معنای غیر معمول است.

بخشی از ترانه‌ی آهنگ PYT چنین است:

I want to love you PYT, Pretty Young Thing, You need some loving, TLC, Tender loving care, And I'll take you there

"می‌خواهم دوستت بدارم، دختر جوان زیبا. تو به کمی محبت نیاز داری، محبتی ملایم و عاشقانه. و من این کار را برایت انجام خواهم داد."

البته رییس جمهور ضمن سخنان خود از سایر آهنگ‌های مایکل، تریلر، بیت ایت و I Want You Back نیز استفاده کرد.

لحظه‌ی شیرین دیگر این ویدیو زمانی است که مایکل، نانسی ریگان را در بالا رفتن از پلکان کمک می‌کند.

این ویدیو را در اینجا دانلود کنید.

همچنین می‌توانید یک ویدیوی دیگر مربوط به همین مراسم که کیفیت صدای بهتری دارد را در اینجا دانلود نمایید.

متن سخنان رونالد ریگان:

"این یک تریلر است (خنده) همه‌ی شما امروز فقط برای دیدن من به اینجا آمده‌اید؟ (خنده) نه می‌دانم که شما برای یک دلیل خوب در اینجا جمع شده‌اید. برای دیدن یکی از بااستعدادترین، محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین سوپراستارهای دنیای موسیقی، مایکل جکسون... مایکل به کاخ سفید خوش آمدی. امیدوارم مرا ببخشی ولی ما بانوان جوانی در کاخ داریم که از من خواستند پیامی را به شما برسانم. آنها به من گفتند به مایکل بگو «لطفا کمی TLC به PYT ها بدهید!» (خنده) می‌دانم کمی Off The Wall به نظر می‌رسد، اما شما منظور مرا می‌دانید. (خنده) و یک پیغام هم از جانب هواداران شما در واشنگتن دارم. آنها گفتند که We Want You Back (می‌خواهیم بازگردی) و وقتی تور* بزرگ‌ات را آغاز کردی لطفا به پایتخت نیز سر بزن."

رییس جمهور پس از سخنرانی پیرامون کمپین مبارزه با الکل و مواد مخدر، چنین ادامه می‌دهد:

"مایکل جکسون اثبات خوبی است از آنچه که یک فرد می‌تواند بدون استفاده از الکل و مواد مخدر بدست آورد. اگر جوانان از او تبعیت کنند، می‌توانیم با معضل رانندگی حین مستی به خوبی روبرو شویم و یا به قول مایکل Beat It (با آن مبارزه کنیم). من و نانسی از شما ممنونیم مایکل که الگوی خوبی برای جوانان کشور هستید. و به عنوان فردی که در صنعت سرگرمی نیز فعالیت داشته‌ام، می‌گویم که دستاوردهای مایکل نتیجه‌ی ۲۱ سال تلاش مداوم، سخت کوشی‌، کار بی‌وقفه و استعداد رشد یابنده است. موفقیت شما یک رویای آمریکایی محقق شده است. و در اینجا می‌خواهم این لوح را به شما تقدیم نمایم. اجازه بدهید آنچه که بر رویش نوشته شده است را بخوانم: «برای مایکل جکسون. به این دلیل که الگوی برجسته‌ای برای جوانان آمریکا و دنیا هستید. دستاوردهای تاریخی خارق‌العاده‌ و رکوردشکن شما نتیجه‌ی توانایی، خلاقیت و سخت کوشی شماست. مشارکت سخاوتمندانه‌ی شما در طرح مبارزه با رانندگی حین مستی، خطر راندن اتومبیل در هنگام مستی را به جوانان خواهد فهماند.»"

مایکل نیز می‌گوید که بسیار مفتخر شده است و از خانم و آقای ریگان قدردانی می‌کند.

*تور ویکتوری با حضور مایکل و برادرانش از ماه جولای تا دسامبر ۱۹۸۴ در آمریکای شمالی برگزار شد. مایکل کل سهم ۸ میلیون دلاری‌اش از این تور را به خیریه‌ها بخشید.

منبع: eMJey.com / MJFC / abcnews video source

...