...

چهارشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۰ | 16/11/2011

مزایده‌ی فیلم کنسرت دیده نشده از مایکل جکسون

یک فیلم کنسرت دیده نشده از مایکل جکسون روز ۲۶ نوامبر در لندن طی یک مزایده فروخته می‌شود. قیمت برآوردی دیوانه کننده است: ۴ میلیون پوند‍!

این فیلم مربوط به کنسرت سال ۱۹۹۳ مایکل جکسون از تور دنجروس در بوینس آیرس، آرژانتین است. با اینکه از تکنیک‌های بسیار پیشرفته برای ادیت این فیلم استفاده شده بود، اما مایکل از نتیجه‌ی کار راضی نبود و تنها نسخه‌ی موجود از آن را به عنوان هدیه به راننده‌اش بخشید. این راننده‌ی برزیلی که می‌خواهد ناشناس بماند، طی حرفه‌ی خود افراد سرشناس بسیاری همچون مارگارت تاچر و جورج بوش را به مقصدهایشان رسانده است. او در سال ۱۹۹۳ در خدمت مایکل جکسون بود و مایکل به عنوان تقدیر از خدمات وی، این فیلم کنسرت را بر روی یک وی‌اچ‌اس به وی هدیه داد.

این راننده‌ی ناشناس فیلم را نزد خود مخفی نگاه داشت و پس از فوت مایکل در سال ۲۰۰۹ بخشی از آن را در یوتوب منتشر کرد اما بی‌درنگ توسط سونی و بنیاد مایکل جکسون متوقف شد و ویدیو از یوتوب پاک گردید. بنیاد و سونی هر دو ادعای مالکیت این فیلم را کردند اما این فیلم یک هدیه است و راننده باید تصمیم می‌گرفت که با آن چه کند. او طبق قوانین ایالات متحده می‌توانست فیلم را بفروشد اما حق توزیع و پخش آن را نداشت.

این فیلم دو ساعته شامل اجرای کنسرت و نیز پشت صحنه‌ی آن است و انتظار می‌رود به قیمتی بیش از ۴ میلیون دلار فروخته شود. کیفیت فیلم عالی و بسیار خوب فیلمبرداری شده است.

منبع: eMJey.com / independent.co.uk

...