...

یکشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۰ | 6/11/2011

ماموریت: مرد در موسیقی را پرفروش کنید / همراه با نقد کتاب

خبر انتشار کتاب Man in the Music نوشته‎ی جو ووگل را خواندید. کمپینی از جانب هواداران مایکل برای پرفروش‌ نمودن این کتاب فوق‌العاده شکل گرفته است.

این کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای که از حمایت تبلیغاتی رسانه‌ها برخوردار نبوده است در هفته‌ی نخست انتشارش در مسیر شکست رکورد فروش کتاب جدید جرمین جکسون (مایکل از دید برادر) قرار دارد. جرمین برای تبلیغ کتابش با رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مختلف به گفتگو پرداخته است.

این قدرت اتحاد هوداران مایکل جکسون است. اما آنها راضی نیستند و می‌خواهند فروش «مرد در موسیقی» که نوشتاری عالی در مورد هنر و موسیقی مایکل جکسون است را بیش از این بالا ببرند و در هر مکان برای این کتاب تبلیغ می‌کنند. آنها می‌خواهند کتاب جدید جو ووگل در بین ۱۰۰ کتاب پرفروش آمازون و بارنز-اند-نوبل قرار بگیرد. این کتاب هم اکنون در مکان ۲۱۱ ایستاده است.

Joe-Vogel.jpg

اگر این کتاب در بین ۱۰۰ کتاب نخست قرار بگیرد، بطور رسمی یکی از پرفروش‌ها و موفق‌ترین کتابهای سال اعلام خواهد شد. نیویورک تایمز نیز در رتبه‌ بندی خود آن را لحاظ خواهد کرد. پس از آن توجه رسانه‌ها به سمت این کتاب جلب خواهد شد و جو ووگل می‌تواند حمایتی که همواره از مایکل در نوشته‌هایش نشان داده است را این بار در شبکه‌های بزرگ تلویزیونی به نمایش بگذارد و جنبه‌ای زیبا از هنر وی را برای مردم عادی معرفی نماید.

برای قرار گرفتن این کتاب در لیست برترین‌های نیویورک تایمز لازم است که این کتاب فقط از آمازون و بارنز-اند-نوبل خریداری شود. این کتاب در بریتانیا، کانادا و صد البته ژاپن نیز خوب فروش کرده است.

ناشران ایالات متحده به راحتی کتابهای توهین آمیز و مبتذل را در مورد مایکل جکسون به چاپ می‌رسانند. آنها باید بدانند که هواداران مایکل جکسون می‌خواهند کتابهای خوب را بخوانند نه نوشته‌های دروغ و خیال پردازانه را که فقط برای پول چاپ می‌شوند.

Man-in-the-Music.jpg

در مورد کتاب

"از بسیاری جهت‌ها، هنرمند همان هنری است که خلق می‌کند. ~ مایکل جکسون."

In many ways, an artist is his work. ~ Michael Jackson

این همان اندیشه‌ی درستی است که با خواندن کتاب «مرد در موسیقی» از ذهن خواننده عبور می‌کند. جو ووگل در کتابش با شهامت به نقد موسیقی و آهنگ‌های انفرادی مایکل جکسون می‌پردازد و کار خود را با آهنگ‌های آلبوم آف د وال در دهه‌ی ۷۰ آغاز می‌کند و به اینوینسیبل در هزاره‌ی جدید می‌رسد. نقد او به دور از تعصب و با دیدی بی‌طرفانه است.

خواندن این کتاب گویی سیر و سیاحتی در اعماق ذهن مایکل جکسون است. گاه خواننده احساس می‌کند که در کنار مایکل و در استودیو، خلق قطعه‌های موسیقی را به نظاره نشسته است.

از دستاوردهای بزرگ کتاب این است که هر آلبوم را به گونه‌ای مجزا مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و تنها بر روی چگونگی تولید اثر تمرکز نمی‌کند بلکه به پس زمینه‌ و سابقه‌ی آن نیز نگاه می‌اندازد. از این طریق می‌توان گفت که «مرد در موسیقی» یک اثر تاریخی نیز به شمار می‌آید و خواننده شرایط زمانی و مکانی و تحولات جهان را در لحظه‌ی خلق هر اثر درک می‌نماید. تمامی عنصرهای تاثیر گذار بر آهنگ‌های مایکل معرفی می‌شوند و پی می‌بریم که در زمان انتشار هر آلبوم؛ موقعیت حرفه، زندگی شخصی‌ و حتی احساسات مایکل چگونه بوده است.

جو ووگل که با همکاران مایکل در استودیو گفتگو کرده است، حتی جزئیاتی بیشتری از روند تولید آلبوم‌ها در اختیار می‌دهد.

نقطه ضعف این کتاب پرداختن به بحران‌های مالی و دشواری‌های مایکل جکسون است اما پیداست که دست یابی به حقیقت اثر گذار بر بخشی از موسیقی او بدون گذر از این فصل، برای خواننده میسر نمی‌بود.

ووگل می‌نویسد که مایکل از جنجال‌ها و گرفتاری‌ها نیز به عنوان یک موتور محرک و الهام بخش استفاده می‌کرد. بخش بزرگی از موسیقی او تاثیر پذیرفته از دشواری‌هایی بود که او از میان‌شان عبور می‌کرد. گرچه ووگل دورنمایی از این مشکلات را به خواننده ارائه می‌دهد اما فاصله‌ی ایمن خود را با بزرگ‌نمایی رسانه‌ها و آنچه که همواره در انتقاد از مایکل گفته‌اند، حفظ می‌کند و نقطه اتکای خود را بر موسیقی قرار می‌دهد.

ووگل نشان می‌دهد که مایکل چگونه غول بحران را شکست داد و از دل آن یک موسیقی ژرف آفرید.

هر فصل از کتاب در چارچوبی یکسان حرکت می‌کند: ابتدا تاریخچه و سپس نگاهی عمیق به تک تک آهنگ‌های هر آلبوم. جو ووگل حتی آهنگ‌های منتشر نشده را نیز از نظر دور نگاه نمی‌دارد. این همان چیزی است که دریچه‌ای ارزشمند به سوی نیروی خلاق مایکل جکسون می‌گشاد و تلاش وسواس گونه‌اش برای رسیدن به سرحد کمال را در برابر چشمان ما عریان می‌نماید.

با این حال کتاب فقط در مورد موسیقی نیست. جو ووگل با دیدی واقع بینانه و جزء نگرانه به کلیپ‌ها و اجراهای زنده‌ی مایکل جکسون نیز پرداخته است.

در آخر آنچه «مرد در موسیقی» را از سایر کتاب‌ها متمایز می‌کند، مثبت نگری آن در عین بی‌طرفی است. چنانکه هر هواداری جای خالی این کتاب را در قفسه‌ی کتابخانه‌اش احساس خواهد کرد. گذشته از نقدی زیبا، این کتاب یک فرهنگ جامع موسیقی مایکل جکسون است. همچنین با ثبت دقیق رویدادها، یک کتاب تاریخ خوب برای آنانی است که در پی کشف حقیقت تاریخی و جریان‌های تاثیر گذار اجتماعی و ... هر زمان بر هنر همان زمان هستند.

اگر امکان خرید این کتاب را دارید، همینک با یک کلیک اقدام کنید.

منبع: eMJey.com / MJTruthNow Newsletter / paymichaelforward

...