...

سه شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۰ | 1/11/2011

کتاب مرد در موسیقی منتشر شد

خواندید که کتاب جو ووگل با عنوان Man in the Music: The Creative Life and Work of Michael Jackson (مرد در موسیقی: نگاهی به زندگی و آثار خلاقه‌ی مایکل جکسون) در ماه نوامبر منتشر می‌شود. خوب روز موعود این کتاب، امروز است. این کتاب در آمازون نیز به فروش میرسد.

به همین مناسبت ووگل روز گذشته در وب سایت خود نوشت:


MJ-studio-circa1987.jpg

مایکل جکسون در استودیو، سال ۱۹۸۷
عکس متعلق به مت فورجر و توسط ووگل منتشر شده است.


"پس از ۵ سال کار، این کتاب سرانجام فردا در کتاب فروشی‌های سرتاسر دنیا منتشر می‌شود.

هدف من از نگارش این کتاب ساده بود: می‌خواستم در مورد مایکل جکسون به عنوان یک هنرمند بنویسم. وقتی در سال ۲۰۰۵ کار بر روی این کتاب را آغاز کردم، تمامی کتاب‌هایی که در مورد او نوشته میشدند به شکلی سطحی و مبتذل به بحث پیرامون جنجال‌های زندگی شخصی او می‌پرداختند. این چیزی بود که در آن زمان ناشران مایل به چاپش بودند زیرا فکر می‌کردند همان چیزی است که خواننده‌ها مایل‌اند بخوانند. حتی کتاب زندگی نامه‌ی مایکل به نقل از خودش و کتاب اشعارش از چاپ خارج شده و در فروشگاه‌ها در دسترس نبودند.

یادم هست در سال ۲۰۰۶ در فروشگاه Barnes & Noble کتابهای بسیاری در مورد باب دیلن، جان لنون و کورت کوبین وجود داشت اما تنها کتابی که در مورد مایکل جکسون به چشم می‌خورد، نوشته دایان دایموند با عنوان «مراقب باش چه کسی را دوست میداری» بود.

من می‌خواستم این روند را تغییر دهم.

مایکل جکسون عاشق کتاب خواندن بود. او در سرتاسر زندگی‌اش به کتاب فروشی‌ها رفت و آمد کرد و با جعبه‌های پر از کتاب به خانه آمد. او عاشق درس خواندن و آموختن از بزرگانی بود که تحسین‌شان میکرد. افرادی مانند چاپلین، دیزنی و میکل‌آنژ. او مشتاق بود که به همین شیوه مورد مطالعه‌ی سایرین قرار بگیرد و دیگران از او بیاموزند. مایکل می‌خواست که به وی به چشم یک هنرمند بنگرند و نه یک مخلوق روزنامه‌های زد و رسانه‌های شایعه پرداز.

امید دارم که کتاب «مرد در موسیقی» خواست مایکل را به انجام برساند. او شایستگی‌اش را دارد. او یکی از برجسته‌ترین شناسه‌های فرهنگی و یکی از نادرترین نوابغ هنری در قرن گذشته است.

ما کتاب‌های زرد و بی‌ارزش زیادی در مورد او دیده‌ایم که پرفروش شده‌اند. پس حتما تعداد کافی از مردمان وجود دارند تا ثابت کنند که «مرد در موسیقی» نیز می‌تواند پرفروش شود."

"می‌دانم که خالق خواهد رفت اما آنچه که خلق کرده است بر جا خواهد ماند. اینچنین می‌توان از مرگ گریخت. من سعی می‌کنم روحم را به اثری که خلق می‌کنم پیوند دهم. ~ مایکل جکسون."

I know the creator will go, but his work survives. That is why to escape death, I attempt to bind my soul to my work. ~ Michael Jackson

منبع: eMJey.com / joevogel.net

...