...

یکشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۰ | 9/10/2011

فرزندان مایکل جکسون بر روی صحنه‌ی یادبود پدرشان در ولز

دیشب در شهر کاردیف، ولز کنسرت یادبود مایکل جکسون با حضور ۱۳ نفر از اعضای خانواده‌ی جکسون و هنرمندان بسیار برگزار شد.

گفته میشد که تعداد ۵۰ هزار بلیط برای فروش در دسترس است. با آنکه کمپانی برگزار کننده‌ی کنسرت در ابتدا مایل به گفتن رقم واقعی نبود اما شب گذشته مشخص شد که حدود ۱۰ هزار بلیط فروش نرفته بود. برگزار کنندگان این کنسرت به خاطر نداشتن مجوز از جانب بنیاد مایکل جکسون نتوانستند قرارداد پخش زنده‌ی تلویزیونی در ۳۰ کشور جهان را که با برخی شبکه‌ها بسته بودند، در دستشان نگاه دارند. پخش زنده از فیسبوک نیز به همین دلیل لغو شده بود.

تصمیم برپایی این کنسرت توسط کاترین جکسون و کمپانی Global Live Events گرفته شده و بنیاد گفته بود که هرگز برای شرکت در این کنسرت یا اعمال نظر با آنها تماسی گرفته نشده است.

mj-4ever-8oct2011-1.jpg

در انتهای کنسرت شب گذشته، بلنکت ۹ ساله با چشمانی اشکبار درکنار پرینس، پاریس و تعدادی دیگر از اعضای خانواده روی صحنه آمد تا در اجرای آهنگ Don't Stop 'Til You Get Enough حضور داشته باشد.


mj-4ever-8oct2011-2.jpg

پاریس کت تریلر پدرش را پوشیده بود. او روی صحنه به جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری داخل استادیوم گفت:

"ما خوشحالیم که در این شب خاص برای ادای احترام به پدرمان اینجا هستیم."

در حالیکه پاریس و پرینس با اعتماد بنفس بر روی صحنه لبخند می‌زدند، بلنکت ساکت و آرام بود.


mj-4ever-8oct2011-3.jpg

mj-4ever-8oct2011-4.jpg

mj-4ever-8oct2011-5.jpg

mj-4ever-8oct2011-6.jpg

mj-4ever-8oct2011-7.jpg

mj-4ever-8oct2011-8.jpg

mj-4ever-8oct2011-9.jpg


برادران رندی و جرمین به دلیل همزمانی کنسرت با دادگاه قتل مایکل با آن مخالفت کرده بودند و جانت که پس از مایکل موفق‌ترین و مشهورترین عضو خانواده‌ی جکسون است گفته بود که اجرا در این کنسرت برایش بیش از حد تحمل دشوار خواهد بود.

در مراسم شب گذشته، کاترین و پسرانش تیتو، جکی و مارلون و نیز خواهرشان لاتویا حضور داشتند.

مارلون جکسون گفت: "هواداران حق داشتند که به این کنسرت اعتراض کنند. فکر می‌کنم حق دارند هرکاری که به نظرشان درست می‌آید را انجام دهند. اما ما امشب موسیقی برادرم را جشن گرفته‌ایم. ما برادرمان را بهتر از هر فرد دیگری می‌شناسیم و می‌دانیم که او از برپایی این کنسرت و اینکه به یادش هستیم خوشحال میشد."


mj-4ever-8oct2011-J3.jpg

تیتو، جکی و مارلون در کنار یکی از مجریان مراسم


"می‌خواهم دنیا بداند که برادر من فقط یک صحنه گردان نبود. او یک انسان بود."

مارلون ادامه داد: "مایکل زجر کشید."

وی همچنین پیش از آغاز کنسرت گفته بود که به تصمیم برادران و خواهرش برای شرکت نکردن در این کنسرت احترام می‌گذارد: "هر یک از ما به نحو متفاوتی برای مایکل سوگواری می‌کنیم."

هوادارانی که به کنسرت آمده بودند می‌گفتند اخبار ناراحت کننده در دادگاه قتل مایکل زیاد است و این کنسرت فرصتی است که بتوانند از مایکل قدردانی کنند.

یکی دیگر می‌گوید: "هر اتفاقی که در دادگاه بیافتد، مایکل دیگر باز نمی‌گردد. ما با این کنسرت می‌توانیم برای او سوگواری کنیم."

mj-4ever-8oct2011-Neyo.jpg


صحنه به شکل یک دستکش غول پیکر به عنوان نمادی از مایکل جکسون طراحی شده بود.

کنسرت دیشب با اجرای نی یو (Ne-Yo) و ضرباهنگ بیلی جین آغاز شد و سپس نوای آرام The Lady In My Life به گوش رسید.

نی یو روی صحنه گفت: "امشب کاری به جنجال، دادگاه و فوت او نداریم. امشب می‌خواهیم برای او جشن بگیریم. می‌خواهیم با موسیقی او جشن بگیریم."

گروه پسران بریتانیایی جی‌ال‌اس (JLS) آهنگ The Way You Make Me Feel را اجرا کردند و سپس سه عضو اصلی و سابق گروه جکسون فایو، جکی، مارلون و تیتو به آنها پیوستند تا Blame it on the Boogie را بخوانند.

مارلون خطاب به جمعیت پرسید: "آیا می‌توانید حضور او را امشب در اینجا حس کنید؟" و جمعیت حاضر که بیشترشان جوان بودند، یکصدا فریاد زدند: بله!

لاتویا خواهر مایکل دیشب برای نخستین بار طی ۲۰ سال گذشته روی صحنه برنامه اجرا کرد و برادر زاده‌هایش که پسران تیتو و اعضای گروه تری‌تی (۳T) هستند به وی پیوستند. در پایان این اجرا، تاریل، یکی از اعضای تری‌تی تحت تاثیر احساسات قرار گرفته و به گریه افتاد.


mj-4ever-8oct2011-Latoya.jpg

mj-4ever-8oct2011-3T.jpg

لاتویا به رویترز گفت که اصلا در فکر اجرا هم نبوده است:

"در دقیقه‌ی ۹۰ گفتم که باید این کار را به خاطر مایکل انجام دهم و دادم. خوشحالم که این کار را کردم. ارزشش را داشت که به او ادای احترام کنم."

از دیگر خوانندگان شب گذشته باید به کریستینا آگویلرا، سی لو گرین، جیمی فاکس، لئونا لوییس و گروه دایورسیدی اشاره کرد. همچنین ویدیویی از بیانسه نیز پخش شد.


mj-4ever-8oct2011-ChristinaAguilera.jpg

اجرای Believe in Yourself توسط بانوی موسیقی سول، گلدیز نایت، یکی از بهترین بخش‌های کنسرت بود و پس از آن اسموکی رابینسون، ستاره‌ی بزرگ موتان برای اجرای دو نفره‌ی I Just Can't Stop Loving You روی صحنه به او پیوست.

در ادامه گلدیز نایت به همراهی دسته‌ی سرود کلیسا، آهنگ Gone Too Soon را خواند.


mj-4ever-8oct2011-SmokeyRobinson-GladysKnight.jpg

اسموکی رابینسون به رویترز گفت که مقلدان بسیاری خواهند آمد اما هرگز هیچکدامشان مایکل جکسون نخواهند شد. او ادامه داد:

"شهرت او بدان جا رسید که دیگر هیچ مفهومی از زندگی خصوصی برای او قابل تصور نبود."

"او این صنعت را دوست داشت و عاشق کارش بود اما نمی‌توانست سوار اتومبیلش شود و برود سوپر مارکت خرید کند یا به سینما برود. این شرایط برای هر فردی دشوار خواهد بود. این چیزی است که از آن رنج کشید."

پس از پایان کنسرت، واکنش‌ها متفاوت بود. عده‌ای سرمست بودند و عده‌ای می‌گفتند کیفیت اجراها خوب نبوده است. آنها به خصوص از وقفه‌ی بین اجراها ایراد می‌گرفتند.

منبع: eMJey.com / Reuters / billboard.com / Life

...