...

سه شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۰ | 4/10/2011

۱۰ نکته در مورد دادگاه کانراد موری

۱. خانواده‌ی جکسون هر روز تحت تدابیر امنیتی شدید وارد دادگاه می‌شوند. جلسه‌ی محاکمه در طبقه‌ی نهم ساختمان برگزار می‌شود و تا زمانیکه تمامی اعضای خانواده در صندلی‌های خود در ردیف دوم مستقر نشوند، هیچکس اجازه‌ی ورود به این طبقه را ندارد. دیده شده است که خانم دادستان دبورا برزیل به سمت کاترین جکسون، مادر خانواده رفته و با او دست داده است. پس از اتمام جلسه، اعضای خانواده پیش از سایرین مکان را ترک می‌کنند.

۲. تمامی ۱۲ عضو اصلی و ۵ عضو جایگزین هیئت منصفه، افرادی عادی و به دور از تجملات هستند و با دقت همه چیز را در دادگاه زیر نظر می‌گیرند. آنها وقایع دادگاه را بر روی برگه‌های خود یادداشت می‌کنند.

۳. اد چرنوف وکیل مدافع ارشد متهم کانراد موری، بی‌نظم و درهم ریخته است. برگه‌های او در هوا چرخ می‌خورد و به نظر می‌رسد به حکم غریزه عمل می‌کند.

۴. اعضای تیم دادستانی مرتب و منظم هستند و خود را با اسلایدها، نوارهای صوتی و ویدیوها مجهز کرده‌اند. گذشته از این پرسش و پاسخ با شاهدان را با راه و روش پیش می‌برند و گویی یک تیم ملی راگبیِ بسیار خوب آموزش دیده‌اند.

۵. موری، متخصص قلب با ۱۹۶ سانتیمتر قد بسیار آرام و در نهایت خونسردی به دادگاه آمد و شد می‌کند و بیشتر به یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌ماند تا یک پزشک متهم.

۶. در دادگاه جای سوزن انداختن نیست. تعداد مردم، اعضای رسانه‌ها و خانواده‌ی جکسون به ۵۰ نفر می‌رسد. خبرنگاران می‌توانند اطلاعات را بر روی لپ تاپ‌های خود به دنیا مخابره کنند و همصدایی تایپ آنها بر روی صفحه‌ی کیبورد، دادگاه را پر می‌کند. ۵ ناظر دادگاه که یکی از آنها پشت شیشه‌های ضد گلوله سنگر گرفته است، همچون عقاب به مردم خیره می‌شوند و چشم از آنها برنمی‌دارند تا مبادا یکی از آنان از تلفن استفاده کند و یا عکس بگیرد.

۷. طبقه‌ی نهم برخلاف سایر طبقات، از محافظت بالایی برخوردار است. همه باید از درون یک راهروی ردیاب فلز بگذرند و وسایل خود را از دورن محفظه‌ی پرتو ایکس عبور دهند. همچنین در طبقه‌ی نخست ماموران بسیار جدی و سخت گیر هستند و به آن دسته از هواداران مایکل جکسون که بلیط شانس ورود به دادگاه را به دست آورده‌اند، اجازه نمی‌دهند با تجهیزاتی مانند بازو بند یا دستکش نمادین او وارد دادگاه شوند.

۸. در استراحت ۹۰ دقیقه‌ای برای صرف ناهار، خانواده‌ی جکسون وارد یک اتاق خصوصی می‌شوند و غذا را آنجا صرف می‌کنند. آنها غذا را از رستوران سفارش می‌دهند.

۹. قاضی از وکلای مدافع متهم راضی نیست. آنها مرتب اعتراض می‌کنند. قاضی مایکل پاستور که شوخی سرش نمی‌شود چندین بار بر سر اد چرنوف، نوک حمله‌ی تیم مدافع، فریاد برآورده است.

۱۰. خانواده‌ی جکسون نزدیک به جایگاه هیئت منصفه می‌نشینند. آنها می‌خواهند به هیئت منصفه یادآوری کنند که یک عضو عزیزشان را به خاطر پزشک متهم از دست داده‌اند.

منبع: eMJey.com / eonline.com

...