...

جمعه، ۸ مهر ۱۳۹۰ | 30/09/2011

کمپین هواداران مایکل جکسون برای خرید آلبوم اینوینسیبل

هواداران مایکل جکسون در یک اقدام جمعی دیگر تصمیم گرفته‌اند که از فردا به مدت یک ماه تا ۳۱ اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) آخرین آلبوم استودیویی او، Invincible را خریداری نمایند. یک صفحه در فیسبوک به همین منظور ایجاد شده است.

پیش از این نیز در یک اقدام جمعی دیگر وب سایت‌های هواداران بهم پیوسته بودند تا استفاده از واژه‌ی "جکو" در رسانه‌ها را متوقف نمایند. همچنین نامه‌ی سرگشاده‌ای تهیه شده است تا هواداران آن را امضا نمایند. (بیشتر بخوانید)

آلبوم اینوینسیبل در اکتبر ۲۰۰۱ منتشر شد و اکتبر امسال یک دهه از عمر آن می‌گذرد. به همین مناسبت هواداران می‌خواهند در این ماه، این آلبوم جادویی را به صدر جدول فروش پرتاب کنند. گذشته از این در زمانی که محاکمه‌ی قاتل او در جریان است، این پیام به دنیا مخابره می‌شود که مایکل جکسون شکست ناپذیر است.

اینوینسیبل گرچه نسبت به سایر آثار مایکل جکسون فروش کمتری داشت، اما در ۱۱ کشور دنیا و از جمله ایالات متحده شماره یک شد و ۱۳ میلیون نسخه در جهان فروخت. بسیاری از کارشناسان صنعت عقیده دارند این آلبوم جلوتر از زمان خود بوده است.

invincible.jpg

اما نام اینوینسیبل همواره با حسی آمیخته از تلخی و شیرینی همراه است.
در سال ۲۰۰۱ درست پیش از انتشار آلبوم، مایکل اعلام کرد که مدیر سونی، تامی موتولا (Tommy Mottola) از کمپانی می‌رود و در نتیجه‌ تمامی برنامه‌ها برای انتشار تک‌آهنگ از این آلبوم، ضبط ویدیو و تبلغ برای این اثر لغو گردیده است.

مایکل در جولای ۲۰۰۲ موتولا را شیطانی و نژاد پرست خطاب کرد و گفت که او به هنرمندان سیاه پوست اهمیتی نمی‌دهد و تنها آنان را برای رسیدن به منافع خود مورد سو استفاده قرار می‌دهد. مایکل گفت که موتولا، همکار سیاه پوست وی، Irv Gotti را "کاکا سیاه" خطاب کرده است.

کمپانی سونی ادعای مایکل مبنی بر اینکه آنها برای این آلبوم تبلیغ نکرده‌اند را نپذیرفت و در واکنش گفت که مایکل قبول نکرده است در آمریکا تور برگزار کند.

مایکل، سونی و صنعت موسیقی را به نژاد پرستی متهم نمود و گفت که آنها از روی عمد، آلبومش را تبلیغ و پشتیبانی نکرده‌اند.

اینوینسیبل بسیار قوی و متفاوت از هر آلبوم دیگری در دنیاست که متاسفانه با بی‌توجهی یا بدسلیقگی رسانه‌ها و منتقدین روبرو شد، در حالیکه استحقاق برترین ستایش‌ها را داشت. شاید این امر در آینده‌ای دور یا نزدیک محقق شود.

کویینسی جونز، تهیه کننده‌ی آلبوم افسانه‌ای تریلر، اینوینسیبل را آلبومی برای نسل‎های آتی خوانده است.

منبع: eMJey.com / mjjjusticeproject

...