...

دوشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۰ | 27/06/2011

کت تریلر مایکل جکسون ۱.۸ میلیون دلار فروخته شد

در مزایده‌ی روز یکشنبه در خانه‌ی حراج جولین، در میان مشاهیری چون بیتل‌ها، مدونا و الویس پریسلی؛ مایکل جکسون پادشاه بود.

کت قرمز و مشکی رنگ افسانه‌ای ویدیوی مشهور تریلر مایکل جکسون در این روز به قیمت ۱.۸ میلیون دلار آمریکا در بورلی هیلز فروخته شد. قیمت انتظاری این کت ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دلار بود.

thrille-jacket-auction.jpg

این یکی از دو کتی است که سلطان پاپ در جریان فیلمبرداری ویدیوی تریلر در سال ۱۹۸۳ بر تن کرده بود. مایکل با امضایی بر روی آستین، کت را به دو طراح لباسش، مایکل بوش و دنیس تامپکین داده بود تا با الگو برداری از روی آن، لباسی برای اجرای آهنگ تریلر بر روی صحنه بدوزند.

خریدار میلتون ورت (Milton Verret)، بازرگانی از آستن، ایالت تگزاس است. او قصد دارد این کت را در کشورهای مختلف به نمایش بگذارد و برای خیریه‌ی کودکان پول جمع کند.

در کنار این کت، کلاه سیاهی که مایکل در تور Bad بر سر داشت به قیمت ۱۶۲۵۰ دلار فروخته شد. دست نوشته‌ی او به الیزابت تیلور ۵۶۲۵ دلار فروش رفت و یک رو بالشی ۳۵۸۴ دلار تمام شد. یک خریدار با پرداخت ۳۳۰ هزار دلار، بیش از ۱۰ برابر قیمتی که تخمین زده شده بود، یکی از دستکش‌های زینت شده‌ی مایکل را که وی در دهه‌ی ۸۰ به دست کرده بود، خریداری نمود.

اما نزدیک‌ترین رقبا به مایکل، بیتلها بودند. یک کارت پستال امضا شده توسط آنها ۵۵۰۴ دلار قیمت گذاری شد و گیتار باس متعلق به پل مک کارتنی، از اعضای این گروه، ۱۴ هزار و ۸۰ دلار فروش رفت.

منبع: eMJey.com / CNN / AP

...