...

پنجشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ | 9/06/2011

کت اصلی تریلر به فروش میرسد

کتی که مایکل جکسون در ویدیوی افسانه‌ی تریلر در سال ۱۹۸۳ بر تن کرده بود در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن طی مزایده‌ی جولین در بورلی هیلز، کالیفرنیا فروخته می‌شود. قیمت فروش بین ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دلار برآورد شده است اما انتظار می‎رود قیمت از ۴۰۰ هزار دلار فراتر رود.

این فروش، بخشی از مزایده‌ی "یادگاری‌های مشاهیر موسیقی" است که هر ساله در همین تاریخ برگزار می‌شود. در مزایده‌ی امسال ۶۰۰ قلم از یادگاری‌های مشاهیر جاز، پاپ، راک، موتان و غیره به فروش خواهد رسید.

Michael-Jackson-Thriller-Jacket.jpg

دارن جولین، سرپرست خانه‌ی حراج جولین می‌گوید: "هیچ کت دیگری نیست که به اندازه‌ی تریلر معروف و قابل شناسایی باشد و یا نقشی این چنین در تعریف مد ایفا کرده باشد. این کت شناخته شده‌ترین و قابل توجه‌ترین در فرهنگ عامه است."

صدها هزار کت از روی کت تریلر ساخته شده است، اما کتی که قرار است فروخته شود، همانی است که مایکل جکسون در کلیپ تریلر بر تن داشت. تریلر نخستین و تنها کلیپ موسیقی است که نامش در بین آثار سینمایی ماندگار ثبت شده است.

بر روی آستین کت نوشته شده است "با عشق، مایکل جکسون". او این کت را به دنیس تامپکین و مایکل بوش، طراحان شناخته شده‌ی لباس‌هایش تقدیم کرده بود.

گفته شده است که دو ببر دست آموز مایکل جکسون با نامهای تریلر و سبیو، از این مزایده سود می‌برند. بخشی از درآمد فروش این کت به مرکز نگهداری از حیوانات در کالیفرنیا که این دو ببر بنگال نیز در آنجا به سر می‌برند، اهدا میشود.

وقتی مایکل جکسون در سال ۲۰۰۶ باغ وحش نورلند را بست، ببرها به این مرکز برده شدند. سرپرستان مرکز شامبلا (Shambala) در وب‌سایت خود برای این دست و دلبازی از حراج جولین قدردانی کرده‌اند.

از دیگر اقلام مزایده باید به تیشرتی اشاره کرد که مایکل در کلیپ اسکریم (Scream) در سال ۱۹۹۵ بر تن داشت. و یا دستکش سیاه براقی که در جوایز موسیقی آمریکا در سال ۱۹۸۴ پوشیده بود. انتظار می‌رود این دستکش ۳۰ هزار دلار فروخته شود.

علاوه بر مایکل، یادگاری‌هایی از بیتلز، الویس پریسلی، جیمی هندریکس، اریک کلاپتون، فرانک سیناترا، بروس اسپرینگستین، جانی کش، مدونا، باب دیلن، کرت کوبین، جاستین بیبر، لیدی گاگا، بریتنی اسپیرز و بسیاری دیگر فروخته می‌شود.

منبع: eMJey.com / juliensauctions.com

...