...

پنجشنبه، ۷ بهمن ۱۳۸۹ | 27/01/2011

داستان قلب سنگی شکسته‌ی مایکل جکسون

یک یادگاری با ارزش از سلطان پاپ در شرف فروش است. مزایده‌ی این یادگاری از ۲۳ ژانویه تا ۱۵ فوریه با شروع از کف قیمتی ۱.۲ میلیون دلار در eBay انجام می‌پذیرد.

این یادگاری یک تخته سنگ سیمانی ۲۲۷ کیلوگرمی است که بنا بر درخواست هتل ریویرا در لاس وگاس، اثر کف دست چپ، کف کفش‌ها و امضای مایکل جکسون به تاریخ ژوئن ۱۹۸۴ بر رویش حک گردید.

قرار بود این تخته سنگ در پیاده‌روی مقابل هتل به نمایش گذاشته شود اما این ایده هرگز جامه‌ی عمل بخود نگرفت. بنابراین سنگ که جایی برای نمایش خود نداشت، به مدت بیش از دو دهه در زیر زمین هتل باقی ماند و ۲۵ سال کسی آن را ندید.

mj-broken-heart.jpg

صاحب کنونی این سنگ، اندرو ویلسون که ۵ بار قهرمان کونگ فوی جهان شده است، داستان جالبی در مورد خرید این یادگاری دارد. او می‌گوید طی دادگاه ۲۰۰۵ بسیار از مایکل پشتیبانی می‌کرده است. او حتی نامه‌ای را در حمایت از مایکل در روزنامه‌ی سانتا ماریا، جایی که زندگی می‌کند، منتشر نمود. بعدها از کارکنان نورلند شنید که مایکل این نامه را خوانده و خرسند شده بود.

روزی که مایکل فوت کرد، ویلسون به لاس وگاس رفت و با همان کارکنان دیدار نمود. وی می‌گوید کارکنان نورلند به او گفتند که مایکل خوشحال می‌شد اگر او این سنگ را می‌خرید. آنها سپس ترتیبی دادند که وی بتواند این تخته سنگ را بخرد و از زیر زمین هتل بیرون بکشد. اکنون پس از گذشت یک سال و نیم از فوت مایکل، ویلسون تصمیم دارد این یادگاری را به مزایده بگذارد و امیدوار است ۳ میلیون دلار به جیب بزند.

mj-broken-heart-1.jpg

اثر سیمانی از دست و کف کفش‌های ستاره‌ها امر نادری نیست، اما گذشته از اسم و رسم مایکل، چیزی در این تخته سنگ است که آن را خاص‌تر میسازد: یک قلب شکسته.

نقشی شبیه به یک قلب که ترک خورده است، بر روی اثر کف دست مایکل وجود دارد. نام این سنگ از همین جا می‌آید. صاحب این سنگ عقیده دارد که این قلب شکسته سمبل نه فقط مایکل بلکه طرفداران عاشق اوست. ویلسون می‌گوید:

"انگار به مردم دنیا می‌گوید: «آری! من با یک قلب شکسته از میان شما رفتم و طرفدارانی دارم که به خاطر من قلبشان شکسته است.»"

منبع: eMJey.com / ksby.com / santamariasun.com

...