...

شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۸۹ | 11/12/2010

چرا مایکل آرام و با صدای زیر سخن میگفت؟

تدی رایلی برای نخستین بار به نکته‌ای پرداخته است که ذهن بسیاری را درگیر خود کرده بود؟ چرا مایکل با صدای زیر (با ارتفاع زیاد) سخن می‌گفت؟

تدی رایلی، تهیه کننده‌ی کهنه کار مایکل می‌گوید، مایکل با این کار همواره صدای مشهور فالستویش را برای آواز آماده و زنده نگاه می‌داشت. تدی می‌گوید به جاستین بیبر نوجوان نیز توصیه می‌کند که از همین روش استفاده نماید.

رایلی توضیح می‌دهد که مایکل این طریق را بنا به توصیه‌ی مربی آوازش، ست ریگز در پیش گرفته بود. در حالیکه به گفته‌ی رایلی صدای اصلی وی کاملا بم بود. ریگز از دوران نوجوانی مایکل، استاد صدایش بود.

"می‌دانم که ست ریگز به مایکل گفته بود بم سخن نگوید. او باید کلمات را زیر ادا میکرد تا همیشه ارتفاع بالای صدایش را حفظ کند. برای همین همیشه وقتی صحبت میکرد صدایش زیر بود. این شگردی از استادش بود و این موضوع بسیار بسیار حقیقت دارد."

"جاستین بیبر باید با صدای زیر صحبت کند، امیدوارم یک نفر این موضوع را به گوش او برساند، وگرنه صدایش مانند آشر بم می‌شود. صدای بیبر در حال تغییر است و اکنون زمانی است که می‌تواند این روش را به کار ببرد و صدای زیرش را برای همیشه حفظ کند."

رایلی می‌گوید مایکل کمالگرایی بود که ترجیح میداد بعد از ظهرها کار کند:

"مایکل بسیار کمالگرا بود. هرگز راه میان‌بر را انتخاب نمی‌کرد. باید کاری می‌کردید که بازده کاری‌تان ۱۵۰% شود وگرنه شما را به خانه می‌فرستاد و خودش از نو تمام کارها را انجام میداد تا نهایت درست شوند. ما ساعت‌های طولانی کار نمی‌کردیم. ما روزهای طولانی کار می‌کردیم. زمان مطلوب او برای کار ۱۱ صبح تا ۵ عصر بود. او دیگر پس از ساعت ۵ یا ۶ آواز نمی‌خواند. بعد از ظهرها سر خلق بود. این بهترین زمان برای کار کردن با او بود. وقتی خسته می‌شد، دیگر کار خاتمه می‌یافت و او چیزی نمی‌خواند."

منبع: eMJey / hearldsun.com.au

...