...

دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۸۹ | 29/11/2010

نقد آسوشیتدپرس از مجموعه‌ی ویژن مایکل جکسون

منتقد موسیقی آسوشیتدپرس در نقدی از مجموعه‌ی جدید مایکل جکسون، ویژن نوشته است:

مایکل جکسون آن‌ چنان عرصه‌ی کلیپ‌های موسیقی را معنا بخشیده است که ما هر یک از آنها را در قلب و جان خود می‌شناسیم. با اینکه تریلر، بیت ایت و اسموت کریمینال بسیار شگفت‌انگیزند، اما تنها بخشی از سبد وسیع و خارق‌العاده‌ی ویدیو‌هایش را تشکیل می‌دهند.

ویژن (Vision) با بیش از ۴۰ ویدیو و از جمله آثار کمتر دیده شده، با سه دیسک و یک کتابچه، تلاشی برای به تصویر کشیدن نبوغ او در قلمروی هنرهای نمایشی است.

طرفداران دو آتشه حتما شکایت خواهند کرد که نسخه‌ی طولانی اسموت کریمینال در این مجموعه نیست. از فیلم ارواح ( Ghosts) نیز فقط یک کلیپ کوتاه اضافه شده است. خبری از کاپیتان ای‌او هم نیست.

اما در مقابل، The Way You Make Me Feel با مقدمه‌اش و Black Or White با خاتمه‌ی جنجال سازش موجود‌اند.

ویدیوهای ابتدایی او همچون She's Out of My Life که هنوز درشان خبری از جادوی مایکل جکسون نیست، نیز بخشی از مجموعه‌اند. اما آن هنگام که او شروع کرد به اعجاز، کاری که با بیلی جین انجام داد، کسی را مایوس نکرد. مثلا ویدیوی Bad که نسخه‌ی کاملش در مجموعه آمده، بی‌همتاست.

در سال‌های پایانی حرفه‌اش، سنگینی دنیا و زخم زندگی را در او می‌بینیم. شاید برای همین است که ویدیوی One More Chance بسیار تکان دهنده است. گویا او که از وجود دوربین‌ها خسته و بیزار شده است، تصمیم می‌گیرد که مردم مخاطبش، ستاره‌های این ویدیو باشند. او بیشتر از پشت سر نمایش داده می‌شود و مرکز توجه را بر روی حرکات رقصی قرار می‌دهد که او را به شهرت رساند و ما بار دیگر در اعجاز فرو می‌رویم.

منبع: eMJey / Nekesa Mumbi Moody - AP Music Writer

...