...

شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۸۹ | 11/09/2010

بیش از این چه ‌توانم بخشید؟ (دانلود آهنگ)

۹ سال پیش در چنین روزهایی پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر در نیویورک آمریکا، مایکل جکسون از کارمندانش خواست آن عده از طرفدارانش که چند روز قبل در کنسرت او در همین شهر (کنسرت ۳۰ امین سال فعالیت تکی مایکل در عرصه‌ی موسیقی) حضور یافته بودند را بیابد و اگر قربانی حملات تروریستی شده‌اند، مورد حمایت قرار دهند. مایکل به آن دست از طرفدارانش که قربانی حادثه بودند و از عهده‌ی پرداخت هزینه‌های‌شان برنمی‌آمدند، کمک مالی نمود.

بیش از این چه ‌توانم بخشید؟

عنوان آهنگی‌ است (لینک دانلود در انتها) که پس از حملات تروریستی که منجر به مرگ نزدیک به ۳ هزار نفر از مردم عادی شد، در روز ۲۱ اکتبر در کنسرتی خیریه برای کمک به قربانیان، توسط مایکل و جمعی از هنرمندان بر روی صحنه به اجرا درآمد.

مایکل به عنوان ترانه نویس و آهنگساز این اثر، گفته است که جمله‌ی "بیش از این چه ‌توانم بخشید؟" در سال ۱۹۹۹ طی ملاقاتی با نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی در آن کشور به ذهن او راه یافته بود. موضوع گفتگوی آن دو، بخشش و کمک بود.

united-we-stand-what-more-can-i-give.jpg

این آهنگ قرار بود در کنسرت‌های خیریه‌ی همان سال در مونیخ و کره‌ی جنوبی به اجرا درآید، اما نه تنها چنین نشد، بلکه به دلیل مخالفت و کارشکنی کمپانی موسیقی سونی، این آهنگ هرگز انتشار رسمی نیافت. آهنگی که برای نجات دنیا نوشته شده بود.

پس از حملات تروریستی، مایکل این آهنگ را بازنویسی کرد و آن را در کنار خوانندگان بسیاری از جمله بیانسه، لوتر وندروس، سلین دیون، ماریا کری و آشر با ایده‌ی جمع آوری میلیونها دلار برای کمک به قربانیان یازده سپتامبر ضبط کرد. نسخه‌ی اسپانیایی این آهنگ نیز با عنوان Todo Para Ti تهیه شد. در آن زمان سونی به دلایلی که رسما اعلام نشد با انتشار این دو آهنگ مخالفت کرد.

What More Can I Give نخستین بار در پایان سال ۲۰۰۲ بدون اجازه‌ی رسمی از رادیوی نیویورک پخش شد. سال بعد در ۲۷ اکتبر ۲۰۰۳ برای دانلود عمومی بر روی اینترنت قرار گرفت و درآمد فروش دیجیتالش صرف کمک به بنیادهای خیریه‌ی کودکان گردید.

مایکل در مورد تاثیر حمله‌ی یازده سپتامبر بر خود گفته است:

"من کسی نیستم که یک گوشه بنشینم و بگویم آه چه بد شد! از اتفاقی که افتاده است متاسفم!... من می‌خواهم تمام مردم دنیا بخوانند "بیش از این چه ‌توانم بخشید؟"... می‌خواهم که این آهنگ ما مردم جهان را متحد سازد. زیرا یک آهنگ مانند ذکری روحانی است. چیزی که بارها و بارها تکرارش می‌کنید. ما به صلح نیاز داریم، ما به بخشش نیاز داریم، ما به عشق نیاز داریم، ما به اتحاد نیاز داریم."

"من در قلبم باور دارم که جامعه‌ی موسیقی یکپارچه خواهد شد و به کمک هزاران قربانی بیگناه خواهد شتافت. هم اکنون نیاز فاحشی به دلار وجود دارد و ما می‌توانیم هریک نقشی را در تسلای قربانیان ایفا کنیم."


بیش از این چه ‌توانم بخشید؟

چند انسان بمیرند تا در برابرش بایستیم؟
چند کودک بگریند تا یاری رسانیم؟
اگر عشق تمام آنچه است که می‌توان داد، تا یک زندگی نجات یابد
چند بار سر بگردانیم و نبینیم؟
شفای زخم‌های زمین ویران شده‌مان - ما یک دنیا خانواده‌ایم
تنها دعاهایت را بفرست، احساس خواهی کرد یاری‌ات را برای شفای یک انسان

چه توانم بخشید؟ چه توانم بخشید؟
تا عاشقت باشم و تو را بیاموزم، تا درآغوشت گیرم و نیازمندت باشم
بیش از این چه توانم بخشید؟

بیا ترس را رها کنیم و پیمان ببندیم
عشقی که در قلب داریم را نمود دهیم، بیا رستگاری را یادآوریم
عشق تو قدرت شفا بخش است... پس بیا ببخشیم

چه توانم بخشید؟ چه توانم بخشید؟
تا عاشقت باشم و تو را بیاموزم، تا درآغوشت گیرم و نیازمندت باشم
بیش از این چه توانم بخشید؟

تنها بگو... خود را برای تو رها می‌کنم
تنها صدایم کن... دوستت هستم

می‌بینی، پس چرا درس نفرت و بیداد می‌دهند
(حال که) باید بخشید و بخشید و باز بخشید...

چه توانم بخشید؟ چه توانم بخشید؟
تا عاشقت باشم و تو را بیاموزم، تا درآغوشت گیرم و نیازمندت باشم
بیش از این چه توانم بخشید؟

بیش از این چه توانم بخشید؟


دانلود آهنگ What More Can I Give

دانلود آهنگ Todo Para Ti

منبع: eMJey / Wikipedia

...