...

جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ | 14/05/2010

نمایش عکسهایی از گنجینه ی مایکل در سایت کانیه وست

خواننده ی سیاه پوست رپ، کانیه وست روز گذشته تعدادی از عکس های کتاب هنوز منتشر نشده ی "نورلند گمشده: پرتره ای از مایکل جکسون" (Neverland Lost: A Portrait of Michael Jackson) را در وب سایت شخصی خود عرضه نمود. این کتاب نگاهی است به کلکسیون غنی مایکل جکسون، لباس های فاخر و ذوق هنری او.

بیش از ۶۰ قطعه عکسی که توسط عکاس برجسته ی سوییسی، هنری لیوتیلر گرفته شده و در این کتاب عرضه میشود، تنها نمایانگر بخش کوچکی از کلکسیون عظیم مایکل جکسون می باشد.

عکس هایی از مجسمه ی طلا، کودکان آسمانی بالدار از جنس مرمر، نقاشی رنگ روغن از مایکل در شمایل یک شاهزاده ی قرون وسطایی، شخصیت های کارتونهای والت دیزنی، نماهای نزدیک از کت نظامی و سنگ دوزی شده ی مایکل، کفش رقصی که نام او بر روی تختش حک شده و البته دستکش سنگ دوزی شده ی بسیار معروفش زینت بخش صفحات این کتاب هستند.

هنرمند عکاس هنری لیوتیلر متنی را نیز در وب سایت کانیه وست عرضه داشته که بیانگر انگیزه ی وی از نگارش و چاپ کتاب "نورلند" است:

"میگویند فراعنه ی مصر، اهرام را ساختند تا برای آیندگان نشانی از زندگی شان باشد. مایکل جکسون کودکی خود را قربانی کرد تا هدیه ی موسیقایی اش را فریاد بزند. نورلند او هرمی بود که به نشانه ی کودکی از دست رفته اش ساخت. این کتاب ما را به نورلند گمشده ی او میبرد."

وست نیز در متنی ضمن سپاس گزاری از ایوتلر بابت اشتراک این عکس ها، مطلبی را در ستایش از مایکل بیان داشته است:

"این کتاب سندی شگفت انگیز از گنجینه ی مایکل است. لباس ها، آثار هنری و صنایع دستی که او گرد می آورد، بیانگر جوهر بزرگ ترین بت موسیقی پاپ زمان ماست. مایک براستی یک پادشاه بود."

برای دیدن عکس هایی با کیفیت بالا از این مجموعه کلیک نمایید.

منبع: eMJey / mtv.com

...