...

سه شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ | 2/03/2010

تشویق های ایستاده برای کاپیتان ای او

در روز سه شنبه ۲۳ فوریه طرفداران برای تماشای فیلم سه بعدی تخیلی "کاپیتان ای او" که ۱۳ سال از پرده های بزرگ سینما به دور بود، در دیزنی لند به صف ایستادند.

این فیلم در سال ۱۹۸۶ به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و تهیه کنندگی جورج لوکاس و با هزینه ای ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد و تا سال ۱۹۹۷ از جاذبه های اصلی دیزنی لند باقی ماند. پس از فوت مایکل در ژوئن سال گذشته، بار دیگر تقاضا برای بازگرداندن این فیلم به دیزنی لند شدت گرفت.

در این فیلم "کاپیتان ای او" که نقش او را سلطان پاپ ایفا می نماید، هدایتگر سفینه ی فضایی و خدمه اش است تا دنیا را از دست بیگانه ای بد ذات نجات دهد.

اولین نوبت نمایش فیلم در ساعت ۱۰ صبح بود و بیش از ۵۰۰ نفر برای پر کردن سالنی که در آن جای سوزن انداختن نبود، آمده بودند. این نمایش پذیرای تشویق ایستاده ی حضار بود. در خارج از سالن نمایش، تیشرت های مربوط به این فیلم فروخته میشد.

اما به گفته ی نویسنده ی مجله ی معتبر تایمز، این بازگشت چالشی گیج کننده برای دیزنی است زیرا چطور میتوان این یادگار هنری را که در آن شخصیتی جنجالی ایفای نقش می کند، روی پرده برد بی آنکه تلاشی در جهت بهره برداری از فوت وی تلقی نشود.

CaptainEO.jpg

میراث و شهرت به سرعت گسترش یابنده ی مایکل جکسون، روز ۲۳ فوریه یک گام غول آسای دیگر به جلو برداشت. از زمان فوت این ابر ستاره، نام او به حدی اعتبار و عزت یافته که حتی آتشی ترین طرفدارانش را نیز در شعفی غافلگیر کننده فرو برده است. مایکل جکسون اکنون هم برای دستاوردها و خدمات ارزشمندش در صنعت موسیقی و سرگرمی و هم برای تلاش های بشر دوستانه اش در انتشار عشق و صلح در جهان شناخته میشود.

در گذشته با مطرح شدن اتهامات علیه مایکل، در میان طرفداران غیر جدی و مردم عادی به زندگی شخصی و حرفه ی او آسیب وارد شد، گرچه اثری بر طرفداران واقعی او نداشت. اما پس از فوت او، شمار افرادی که از هوادارانش شدند به سرعت رشد کرد و نیز جوایز بیشماری در تقدیر و شناخت از موسیقی و انسانیت او به سمتش روانه شد.

ویدئوی Thriller او به عنوان اولین کلیپ موسیقی در آرشیو ملی فیلم های تاریخ ساز ایالات متحده ثبت گردید. آهنگ Earth Song در یک نسخه ی سه بعدی در مراسم گرمی عرضه شد و یکی از رخدادهای برجسته ی گرمی ارزیابی گردید. همچنین فرزندان او جایزه ی تقدیر از یک عمر فعالیت و دستاورد پدرشان را دریافت نمودند. در عین حال یکی از نشانه های بارز میراث پیش رونده و ماندگار مایکل جکسون، بازسازی آهنگ مشهور او، "We Are The World" برای کمک به هایتی بود.

در حالیکه انتظار چنین حمایتی از مایکل در میان طرفداران و سایر هنرمندان می رود، اما این حقیقت که یک کمپانی عظیم جهانی مانند دیزنی که در محافظت از اسم و رسمش چنان سختگیر و کوشاست، با نمایش دوباره ی فیلمی از مایکل جکسون این چنین بازگشت او را به شهر دیزنی خوش آمد می گوید، شاهدی بر این ادعاست که تقدیر و تحسین از مایکل جکسون به حدی بالا گرفته است که با سالهای اوجش پهلو می زند.

منبع: eMJey / LA Times / Disney / associatedcontent.com

...