...

چهارشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۸۸ | 4/11/2009

بیانیه ی سونی در مورد رکورد فیلم TII

سونی بیانیه ی زیر را در رابطه با رکورد فروش جهانی فیلم مایکل جکسون، This Is It، منتشر کرده است:

"فیلم This Is It مایکل جکسون به عنوان پر فروش ترین فیلم کنسرت در تاریخ سینما شناخته شده است.

پشت صحنه ی تمرینات سلطان اسطوره ای موسیقی پاپ با فروش ۱۰۱ میلیون دلار طی ۵ روز، رکورد فروش این ژانر فیلم را شکست."

کمپانی سونی پیکچرز در لندن روز ۲ نوامبر اعلام کرد که فیلم مایکل جکسون از روز اکرانش در ۲۸ اکتبر، با فروش فوق العاده ی ۴.۹ میلیون پوند، پرفروش ترین فیلم در گیشه ی بریتانیا شده است.

سونی در پاسخ به تقاضای گسترده، مدت اکران این فیلم را بیشتر کرده است. This Is It در بین فیلم های سال ۲۰۰۹ در دنیا، تا کنون پنجمین مقام را در بین پرفروش ها با احتساب مدت زمان اکران، بدست آورده است. این فیلم در ژاپن با فروش ۱۰.۴ میلیون دلار، سومین فیلم پرفروش سال این کشور طی هفته ی اول شده است. فروش این فیلم در برخی دیگر از کشورها عبارت است از ۶.۳ میلیون دلار در آلمان، ۵.۸ میلیون دلار در فرانسه، ۳.۶ میلیون دلار در استرالیا، ۳.۲ میلیون دلار در چین، ۲.۹ میلیون دلار در ایتالیا و ۲.۶ میلیون دلار در اسپانیا.

این فیلم طی سه روز اول اکرانش در آمریکای شمالی با ۲۱.۳ میلیون دلار پرفروش ترین فیلم هفته بود. تماشاچیان ۴۹% مرد و ۵۱% زن بودند و ۶۲% از کل مخاطبان را افراد بالای ۲۵ سال تشکیل میدهند.

این فیلم رتبه ی سینمایی الف را بدست آورده و از فیلم هایی است که بهترین نقدها را دریافت کرده است. ۸۰% نقدهای نوشته شده بر این فیلم مثبت بوده اند.

جف بلک، رئیس بخش بازاریابی و پخش کمپانی سونی پیکچرز در مورد فیلم گفته است:

"این فیلم ستایشی بی همتا از مایکل جکسون و موسیقی خارق العاده ی اوست. کنی اورتگا بزرگداشتی استادانه ترتیب داده است که نبوغ خالص مایکل در کارهای خلاقانه اش که او را به یکی از بهترین صحنه گردانان تاریخ مبدل کرد را به تصویر میکشد. در طی فقط ۵ روز این فیلم پر فروش ترین فیلم کنسرت تاریخ سینما شد و ما از پاسخی که طرفداران، منتقدان و سینما رو ها در سراسر جهان به این فیلم داده اند سربلند شده ایم. با چنین تقاضای جهانی، روشن است که مدت نمایش این فیلم تمدید خواهد شد و ما هرکاری انجام میدهیم تا این فیلم برای هر فردی که میخواهد مایکل را روی پرده های بزرگ تماشا نماید، قابل دسترسی باشد. با درآمد ۵ روزه ی این فیلم، هم اکنون کمپانی بیش از تمامی هزینه هایی که برای ساخت این فیلم متحمل شده بود، بدست آورده است."

این فیلم آخرین سند موجود از مایکل جکسون حین انجام کار به عنوان یک خواننده، رقصنده، فیلم ساز، معمار، نابغه ی خلاق و یکی از بزرگترین هنرمندان تاریخ است.

منبع: eMJey / Sony Pictures

...