...

دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۸۸ | 2/11/2009

This Is It با ۱۰۱ میلیون فروش جهانی در صدر

فیلم مایکل جکسون، This Is It طی ۵ روز اول اکرانش در دنیا ۱۰۱ میلیون فروش داشته است و سونی میگوید مدت نمایش این فیلم را تمدید خواهد کرد. سونی پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که فیلم خوب بفروشد، مدت اکرانش را بیشتر خواهد کرد.

این فیلم طی روز نخست اکرانش در ایالات متحده و کانادا، ۲۱.۳ میلیون فروش داشت. این فیلم فروش داخلی خود را به ۳۲.۵ میلیون رسانده است. همچنین فروش فیلم در خارج از مرزهای آمریکای شمالی، ۶۸.۵ میلیون دلار بوده است. این فیلم در ژاپن ۱۰.۴ میلیون دلار، در آلمان ۶.۳ میلیون دلار، در فرانسه ۵.۸ میلیون دلار و در چین ۳.۲ میلیون دلار فروش کرده است. در بریتانیا نیز فروش فیلم ۷.۶ میلیون دلار بوده است.

روری بروئر، رییس بخش توزیع سونی می گوید: "مایکل در تمام نقاط این سیاره دوست داشته میشود. فرقی ندارد آسیا باشد یا آفریقا، استرالیا، اروپا یا آمریکای جنوبی. تمام قاره ها او را و موسیقی اش را دوست دارند."

نمایش این فیلم تا جشن شکرگزاری که یکی از پر رونق ترین زمانهای سینما روی در ایالات متحده است، ادامه می یابد. در سایر کشورها نیز طبق برنامه نمایش این فیلم از یک تا سه هفته تمدید میشود.

تحلیلگر امور گیشه از Hollywood.com، پل درگارابدیان میگوید: "سونی ۶۰ میلیون سرمایه گذاری کرد و طی ۵ روز ۱۰۱ میلیون بدست آورد. این یک معامله ی سود آور بود."

این تحلیلگر میگوید This Is It از شانس خوبی برای پشت سر گذاشتن رکورد فروش فیلم هانا مونتانا برخوردار است. فیلم کنسرت هانا مونتانا و مایلی سایراس سال گذشته در آمریکا ۶۵.۳ میلیون فروخت و البته این فروش مربوط به کل مدت اکرانش در این کشور بود. فیلم هانا مونتانا پرفروش ترین فیلم مستند در مورد کنسرت و موسیقی است. اما همین الان نیز فروش جهانی فیلم مایکل جکسون از هانا مونتانا پیشی گرفته است. فیلم هانا مونتانا باب طبع دختران نوجوان آمریکایی است و برای همین مدت اکران محدودی در سایر کشورهای دنیا داشت و توانست ۵ میلیون بفروشد که رویهم فروش کل آن را به ۷۰ میلیون دلار رساند.

فیلم مایکل جکسون در ۳۴۸۱ سینمای آمریکای شمالی اکران میشود که این تعداد حدود ۵ برابر سینماهای نمایش دهنده ی فیلم هانا مونتانا است. البته فیلم مونتانا در قالب سه بعدی نیز به نمایش درآمد که کمی فروشش را بالاتر برد. دختران نوجوان علاقمند به مایلی سایراس، آخر هفته را برای سینما رفتن مناسب تر دیدند و به همین دلیل فروش آخر هفته ی این فیلم از This Is It بیشتر بوده است. اما سونی میخواهد با افزایش مدت اکران فیلم مایکل جکسون، به طرفداران بزرگ سال تر او این فرصت را بدهد که طبق برنامه ی هفتگی خود، زمان مناسب برای تماشای This Is It در سالن های سینما را پیدا کنند.

سونی اعلام کرده است که افراد بالای ۲۵ سال، ۶۲% مخاطبان فیلم مایکل جکسون را تشکیل میدهند.

راجر فریدمن نیز در ستون خبری خود نوشته است که این فیلم رکورد هر مستند یا فیلم کنسرتی را شکسته است. فریدمن با توجه به آمار فروش فیلم، آن را یک موفقیت بزرگ خوانده است.

منبع: eMJey / Showbiz۴۱۱.com / AP

...