...

سه شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ | 12/05/2009

اخبار جدید در مورد کنسرت های مایکل

جزئیات آماده سازی ۵۰ کنسرت در لندن در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ مخفی مانده است. اما LA Times خبر می دهد که چهار روز در هفته، صبح ها یک خودروی SUV با شیشه های دودی، مایکل جکسون را از ساختمانی در کالیفرنیا بیرون برده و به استودیوی ضبط میبرد. جایی که در آن همراه با ۱۰ رقصنده و بهترین طراحان رقص موسیقی پاپ، شش ساعت به تمرین میپردازد.

رندی فیلیپس، مدیر عامل AEG Live، کمپانی برگزار کننده ی کنسرت های مایکل در لندن، میگوید که کنسرت های مایکل، حرکتی نوآورانه در دنیای هنر و همچنین رکورد دار در زمینه ی هزینه ی خالص این گونه برنامه هاست، چرا که بودجه ی این کنسرت ها، بالغ بر ۲۰ میلیون دلار است.

"این کنسرت ها بزرگ ترین، پر خرج ترین و پیشرفته ترین از نظر تکنیک در تاریخ خواهند بود."

فیلیپس شایعاتی را که در مورد استفاده ی حیوانات در این کنسرت ها به راه افتاده بود، رد کرده است. وی می گوید قسم خورده است که راز دار باشد، به خاطر همین چیزی در مورد آنچه که طرفداران در کنسرت های مایکل شاهد خواهند بود، بر زبان نمی آورد. اما فاش می کند که در کنسرت ها از حرکات نمایشی "سیرک دو سوله" که در هوا اجرا میشود، استفاده خواهد شد.

کنی اورتگا، کارگردان و طراح رقص ۵۹ ساله، طراحی و کارگردانی این کنسرت ها را بر عهده دارد. اورتگا سالها با مایکل همکار بوده است. او که کارگردان فیلم بسیار موفق موزیکال دبیرستانی بوده و در کنسرت های مدونا نیز فعالیت کرده، گفته است که برای همکاری دوباره با مایکل اشتیاق فراوانی داشته است.

"جواب من به پیشنهاد کار با مایکل بدون لحظه ای درنگ این بود که هیچ چیز قادر نخواهد بود مرا از شرکت در این کنسرت ها بازدارد. همکاری با مایکل در تورهای Dangerous و History، دو تا از بزرگ ترین تجربه های زندگی ام بوده است. دعوت شدن برای همکاری دوباره با او، برای من رویایی است که محقق شده است. کار با مایکل همیشه یک همکاری واقعی و کامل است. او یک مغز متفکر خلاق است. او قابل توجه ترین هنرمند، صحنه گردان و سرگرم کننده ی زمان ماست."

تراویس پین، نیز به عنوان دستیار کارگردان و طراح رقص با مایکل همکاری میکند. او در بسیاری از اجراهای مایکل در مراسم جوایز متعدد با او همکاری داشته و همچنین در ویدئوی Scream و تورهای Dangerous و History نیز با مایکل کار کرده است. گذشته از کار با مایکل، او با هنرمندانی چون بیانسه و مدونا نیز همکاری داشته و به عنوان طراح رقص در مسابقاتی چون Dancing With the Stars (ستایشی از رقص مایکل)، So You Think You Can Dance و Everybody Loves Raymond فعالیت داشته است. او مجری برنامه ی Popstars بوده و در بسیاری در فیلم ها، کلیپ های موسیقی و تبلیغات بازرگانی به عنوان طراح رقص مشغول به کار بوده است. او یک بار برنده ی جایزه ی طراحی رقص در جوایز American Award شده و چندین دفعه جایزه ی ام تی وی را از آن خود کرده است.

Todd Sams طراح رقص دیگری است که در کنسرت های مایکل با وی همکاری دارد. او برای هنرمندان بسیاری در کنسرت هایشان کار کرده است.

آگهی انتخاب تیم رقصنده برای کنسرت های لندن، ۷۰۰ نفر را از سرتاسر دنیا همچون لندن، فرانسه، نیویورک و استرالیا به لس آنجلس کشاند. یکی از رقصنده های استرالیایی که انتخاب نشده است، می گوید: "رقصنده های سبک جاز و هیپ هاپ هم آمده بودند. میتوان گفت تعداد بسیار زیادی از آنها، طرفداران دوآتشه ی مایکل جکسون بودند که از بچگی با تماشای رقص او بزرگ شده اند."

مایکل در دومین روز انتخاب رقصنده ها حضور داشت. یکی از مدیران موسسه های رقص که برای چنین کنسرت هایی رقصنده مهیا میکنند، تست اجرا در حضور مایکل را با آزمایشی که از بازیکنان بسکتبال در حضور مایکل جردن، افسانه ی بسکتبال آمریکا به عمل آمده بود، مقایسه میکند.

یکی دیگر از رقصنده ها که او نیز انتخاب نشده است می گوید: "هنگام رقصیدن برای هنرمندی که بسیار شگفت انگیز است و همه او را الگوی خود قرار داده اند، بهترین احساس زندگی ام را داشتم. او حرفه ی خود را کامل کرده است."

بر طبق گفته های اورتگا و فیلیپس، مایکل در تمام کارها مداخله دارد. میگویند که او سرگرم کار بر روی حرکتی است که امید دارد همچون مونواک، متمایز و منحصر بفرد شود.

"دارد رویش کار میکند." فیلیپس بیش از این چیزی نمی گوید. "سوگند خورده ام که رازدار باشم."

فیلیپس ادامه میدهد که مایکل بمنظور آماده ساختن خود برای کنسرت ها، ورزش ایروبیک را همراه با یک مربی خصوصی انجام میدهد و در تمرینات رقص همراه با رقصنده هایی که نصف سن او را دارند، با هیچ دشواری و مشکلی روبرو نشده است.

کنی اورتگا می گوید که در کنار هیجان تمرینات آماده سازی، وقتی هم برای استراحت دارند:

"یک ایده ی نو به ذهنمان می رسد و آماده ایم که تکمیلش کنیم و آنرا به انجام برسانیم. مایکل می گوید بیایید آن را به فرا موکول کنیم. روز بعد او به استودیو باز میگردد، آن ایده را به مرحله ی بالاتری سوق میدهد و ما را وارد میکند تا نتایج بهتری بدست آوریم."

منبع: eMJey / LA Times / Press Association / Sky News

...