...

پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۸۵ | 16/11/2006

مایکل جایزه ی الماس را دریافت کرد

مایکل شب گذشته با حضور در مراسم جوایز جهانی موسیقی به انتظار ها خاتمه داد.

شب گذشته اولین حضور عمومی مایکل در یک شهر اروپایی پس از تبرئه شدن از اتهاماتش در سال ۲۰۰۵ و همچنین اولین اجرای وی در لندن پس از گذشت ده سال رقم خورد.

MJ_arrival_WMA2006.jpg

مایکل پیش از ورود به سالن در خارج از استادیوم ارلز کورت (Earls Court) شادی و هیجان دیوانه واری را در بین طرفدارانش که برای گرفتن عکس از وی و لمس کردن دست دستکش پوش وی با یکدیگر کشتی میگرفتند، ایجاد کرده بود.

مایکل که یک دست سیاه پوشیده بود و عینک آفتابی به چشم داشت، با ظاهری شاد و پر انرژی که آن را تا انتهای مراسم حفظ کرد، در مقابل خبرنگاران حاضر شد تا صحبت مختصری نیز با آنان داشته باشد. اما سر و صدای بلند جمعیت به زحمت کلامی را قابل شنود میکرد. صدای آرام مایکل نیز دلیل مضاعف شده بود.

مایکل در پاسخ به این سوال که اکنون کجا زندگی میکند، گفت: "همه جا".
در روزهای اخیر مایکل با اجاره ی کامل یک هتل در لندن، مبلغ ۹۵ هزار دلار برای هر شب پرداخت کرده است.

اما در داخل سالن، در میان بهت و نا امیدی طرفداران که با فریادهای خود انتظار داشتند شاهد اجرای آهنگ تریلر توسط سلطان پاپ باشند، کریس براون (Chris Brown) این آهنگ را به اجرا گذاشت و مایکل همراه با گروه کر کلیسا و با در دست داشتن پرچم آمریکا که یکی از طرفداران به وی داده بود، بر روی صحنه به خواندن آهنگ We Are The World پرداخت و تکه ی کوچکی از آهنگ heal The world را نیز اجرا کرد.

هنگامیکه پنجاه خواننده ی جوان و هیجان زده ی گروه کر بر روی صحنه مایکل را احاطه نمودند، وی تا حدی معذب به نظر رسید و ازدحام جمعیت بر روی صحنه او را از برداشتن گامهای بلند معروفش باز داشت. اما این موضوع طرفداران عنان گسیخته را که تا حدی از دیدن بت شان بر روی صحنه نا امید شده بودند، از فریادهای بلند خود که با هر حرکت مایکل به آسمان بلند میشد، باز نمیداشت. به خصوص هنگامیکه کت سیاه پولک دوزی شده اش را به میان جمعیت پرتاب کرد.

"در تمام عمرم مردم زیادی بودند که به من عشق می ورزیدند و از من حمایت می کردند. من همگی طرفدارانم را از اعماق قلبم دوست میدارم."

این ها جملاتی بودند که مایکل پیش از پرتاب کتش به داخل جمعیت بر زبان آورد.

پیش از این اجرا، مایکل جایزه ی الماس را به خاطر فروش بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه موسیقی دریافت کرد.

بیانسه پیش از آنکه مایکل را بر روی صحنه فرا بخواند، در معرفی وی گفت: "امشب ما بیست و پنجمین سالگرد تریلر را جشن میگیریم. اگر به خاطر مایکل جکسون نبود، من هرگز اجرا نمیکردم. دوستت دارم، ما همگی دوستت داریم."

مایکل پس از تشکر از طرفداران، خانواده و به خصوص سه فرزندش که در مدت حضورش در لندن وی را همراهی میکردند، گفت: "من از دریافت این جایزه مفتخر شده ام. این آرزوی من بود که تریلر پر فروش ترین آلبوم تمام دورانها بشود و خدا هم به دعاهای من پاسخ داده است."

Diamonaward_britain_world_music_awards

گرچه مایکل هنگام ورود به صحنه با تشویق ایستاده ی حضار مورد استقبال قرار گرفت، اما موقع خروج با فریاد نارضایتی طرفداران که همچنان منتظر اجرای وی بودند، روبرو گشت. او پیش از این در خارج از استادیوم نیز با چنین فریادهایی مواجه شده بود. گویا دسته ای از طرفداران از اینکه ساعتها به انتظار وی ایستاده و در لحظه ی ورودش موفق به دیدار وی نشده بودند، گله و شکایت داشتند.

فریاد اعتراض بعدی هنگامی بلند شد که مایکل با رفتن به سمت مردمی که در ردیف جلو قرار داشتند و دست دادن با آنها، دسته ای از طرفدارانش را که انتظار روبرو شدن با وی پس از اتمام اجرایش را داشتند، نا امید کرد.

مایکل در خارج از سالن به خبرنگاران گفت که خبر اجرای آهنگ تریلر توسط وی در این مراسم، سو تفاهمی بیش نبوده است.

شمار فروش قطعات موسیقی مایکل تا کنون به رقم نجومی ۷۵۰ میلیون نسخه رسیده است و رکورد موفق ترین صحنه گردان تمام دورانها را به وی اختصاص داده است.

در این شب به هنرمندان دیگری چون مدونا، نلی فورتادو، نیکل بک، بیانسه، کن وست و جیمز بلانت نیز جوایزی اعطا شد.

حضور مایکل در لندن، این روزها داغ ترین اخبار روزنامه های محلی و پر شور ترین لحظات طرفدارانی بود که با دوربین هایشان هر روز پشت درهای بسته ی هتل محل اقامت وی به انتظار مینشتند.

منبع: eMJey / AP / Reuters / CNN / BBC

...