...

چهارشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۸۵ | 15/11/2006

مایکل جکسون دیپلم هشت رکورد جهانی را دریافت کرد

امروز مایکل بنا به دعوت به منطقه ی نورث وست لندن رفت تا مجموعه دیپلم های رکوردهای جهانی خود را که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است، دریافت کند.

worldrecords2006_london.jpg

مایکل جکسون یکی از طولانی مدت ترین دارندگان رکوردهای جهانی است.

مایکل مجموعه ای متشکل از هشت دیپلم رکورد جهانی را دریافت کرد که صد البته رکورد موفق ترین صحنه گردان تمامی دورانها نیز در بین آنها گنجانده شده بود.

کریگ گلندی (Craig Glenday) سردبیر رکوردهای جهانی گفت:

"ما همیشه در محل دفاتر ثبت رکوردهای جهانی گینس، منتظر غیر منتظره ها هستیم. بلند قد ترین مرد و زنی با بلند ترین ناخنها.

ولی ما از زمان دیدار ملکه در سال گذشته تا به امروز تا این حد هیجان زده نشده بودیم. مایکل جکسون یکی از بزرگ ترین سوپر استارهای تمامی دورانها است و موفقیت تزلزل ناپذیر وی در حرفه اش، او را در بالای جداول رکورد شکن حفظ کرده است. ما قطعا از اینکه مایکل با داشتن چنین موفقیتهای درخشانی، دارنده ی رکوردهای جهانی گینس است، مشعوف هستیم و برای ما مایه ی افتخار است که او با آنکه سرش بسیار شلوغ بود، مدتی را به ما اختصاص داد و به اینجا آمد."

مایکل از هتل تا محل Guinness World Records توسط طرفدارانش بدرقه شد. و چون از کودکی طرفدار رکوردهای گینس بوده است، توسط گلندی، سر دبیر این مجموعه، به یک گشت کوتاه در محل رکوردهای جهانی دعوت گردید.

مایکل در این باره گفت: "من همیشه طرفدار پر و پا قرص این کتاب بودم. از شما خیلی ممنونم. افتخار بزرگی بود که از دفاتر محل ثبت رکوردهای جهانی دیدن کنم."

مایکل علاوه بر هشت دیپلم رکورد جهانی، جدید ترین نسخه ی انتشار یافته ی کتاب رکوردهای جهانی گینس و همچنین نسخه ی مربوط به سال تولدش یعنی سال ۱۹۵۸ را از گلندی دریافت کرد.

اما رکوردهای جهانی مایکل که به خاطرشان دیپلم دریافت کرده است:

۱ ـ پرفروش ترین آلبوم موسیقی تمام دوران با فروشی بیش از ۱۰۴ میلیون نسخه در دنیا - آلبوم Thriller محصول ۱۹۸۲.

۲ ـ جوانترین خواننده ای که نامش به جدول تک آهنگهای پرفروش ایالات متحده راه یافت. در سن ۱۱ سالگی به عنوان رهبر گروه جکسون فایو.

۳ ـ اولین خواننده ای که نامش یک راست در صدر جدول پرفروش ترین تک آهنگهای ایالات متحده ثبت شد. برای آهنگ You Are Not Alone از آلبوم History.

۴ ـ اولین هنرمند سرگرمی‌ ساز با درآمد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در یک سال و پر درآمد ترین سرگرمی‌ ساز تمام دوره‌ ها با درآمد ۱۲۵ میلیون دلار در سال ۱۹۸۹.

۵ ـ اولین هنرمند سرگرمی‌ سازی که توانست بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه آلبوم در خارج از مرزهای ایالات متحده به فروش برساند.

۶ ـ بیشترین مدت حضور در صدر جدول های آلبومهای پرفروش ایالات متحده.

۷ ـ موفق ترین ویدئو کلیپ برای فیلم کوتاه Thriller.

۸ ـ موفق ترین هنرمند سرگرمی‌ ساز در تمام دوره ها.

منبع: eMJey / AP / Guinness World Records

...