سؤال فیلم : رقصنده صحرا

02 فوریه 2015 10:39 - 02 فوریه 2015 12:34 #34020 توسط mahsa
شنیدن موفقیت دوستانم برای من مهم، با ارزش و شادی آور هست. مخصوصا وقتی که این موفقیت از طرف دوستی باشه که

چهارسال می شناختی و جزء یکی از بهترین هم دانشکده ای های آدم هم باشه. در کنار تمام این موارد رنگ مایکلی این

موفقیت، اهمیت این موضوع رو برای من صد چندان کرده. تو این بخش می خوام از یکی از همکلاسی هام بگم که شنیدن خبر

کارهاش و موفقیت هاش برای من دلگرم کننده است. پسر ساکت ولی با استعدادی که در بین ورودی ها و همدوره ای هام از

بهترین ها بود و اون کسی نیست جز " افشین غفاریان"


با امید موفقیت های بیشتر برای او

ریس ریچی، افشین غفاریان و فریدا پینتو

شنیدن حضور فیلم "رقصنده بیابان" در جشنواره های مختلف دلیلی شد تا این بخش رو بنویسم و با اینکه این فیلم از یک تیم جوان و تازه کار هست شما رو به دیدن این فیلم دعوت می کنم.

اهمیت موضوع برای من در این فیلم به تصویر کشیده شدن بیوگرافی یک دوست آشنا و دورانی هست که من و خیلی از شما با گوشت و پوستمون درک کردیم. اهمیت این فیلم برای شما می تونه تأثیر هنر مایکل جکسون" پادشاه پاپ" روی استعداد یک هنرمند جوان و مستعد باشه. (گرچه متأسفانه طبق معمول از این فیلم به عنوان یک فیلم ضد ایرانی نامبرده شده).

without hope we are lost.....i love you Michael

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: kingmichael, Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

02 فوریه 2015 10:49 - 02 فوریه 2015 11:53 #34021 توسط mahsa


فیلم «رقصنده بیابان» به کارگردانی «ریچارد ریموند»، کارگردان 37 ساله انگلیسی، داستانی واقعی از زندگی «افشین غفاریان»، دانشجوی مشهدی رشته تئاتر است که از طریق سایت یوتیوب به رقص معاصر علاقمند شده و با عده‌ای از دوستانش یک گروه زیرزمینی رقص راه می‌اندازد که در این میان با مشکلاتی روبرو می‌شود ولی در نهایت به فرانسه مهاجرت کرده و هم‌اکنون نیز در آنجا زندگی می‌کند.

به نقل از هاوت لیوینگ، فیلم «رقصنده بیابان» داستان واقعی زندگی و رویای افشین غفاریان، پسر جوان دانشجوی ساکن تهران است. او با استفاده از فیلترشکن‌های مخلتف وارد سایت یوتیوب می‌شود و با دیدن فیلم‌ها و موزیک ویدیوهای مختلف از مایکل جکسون، باب فاسی، پینا بوش و میخایل باریشنیکوف رقص یاد می‌گیرد تا بتواند به بزرگترین آرزویش که وارد شدن به دنیای رقص به عنوان یک حرفه تمام وقت است برسد. او می خواهد با رقص دنیا را تغییر دهد.

سایت آی‌ام دی‌بی نیز درباره این فیلم نوشته است: به این ترتیب افشین (با بازی ریس ریچی) در زیرزمین دانشگاه خود و با کمک چند دوست علاقه‌مند دیگرش یک کمپانی رقص به راه می‌اندازد و آن‌ها با هم در خفا به تمرین می‌پردازند. یکی از این دوست‌ها الهه (با بازی فریدا پینتو، بازیگر فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه نشین») است که مانند مادر فقیدش شدیدا به هروئین مبتلاست و آینده روشنی برای خود نمی‌بیند. بعد از گذر زمان و وقتی که آن‌ها در حرفه خود مهارت بیشتری پیدا می‌کنند، افشین تصمیم به اجرای یک کنسرت می‌گیرد، آن هم در تنها مکانی که امکان اجرای چنین برنامه‌ای موجود است: صدها کیلومتر خارج از پایتخت کشور و در مرکز صحرا. با وجود تمام خطرها، جمعیتی برای تماشای اجرای او به صحرا سفر می‌کنند و او لقب رقصنده صحرا را به دست می‌آورد. تمام این داستان‌ها در پس‌زمینه اتفاقات انتخابات سال 2009 و 2010 ایران اتفاق می‌افتند.



«ریچارد ریموند»، این پروژه 4 میلیون دلاری را براساس فیلمنامه‌ای مشترک از «افشین غفاریان» و «جان کروکر» در لندن، انگلستان می‌سازد.

«فریدا پینتو»، بازیگر فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه نشین» نیز در این فیلم در نقش «الهه»، یک هنرمند ایرانی معتاد به هروئین ایفای نقش می کند که به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا با استفاده از تکنولوژی روز ترک اعتیاد در این کشور موفق به ترک می‌شود. او در این میان با «افشین غفاریان» آشنا شده و از کمک‌های او نیز بهره‌مند می‌شود.

منابع خبری حاکی از آن است که «پینتو» برای آنکه بتواند برای بازی در این نقش آماده شود، از مراکز مختلف ترک اعتیاد در آمریکا دیدن کرده است.

بنا بر این گزارش، در این فیلم «ریس ریچی»، بازیگر انگلیسی، نقش «افشین غفاریان» و «نازنین بنیادی»، بازیگر ایرانی‌الاصل هالیوود نیز نقش خواهر او، «پریسا غفاریان» را بازی می‌کنند.

فیلم 98 دقیقه‌ای «رقصنده در بیابان»، قرار است تا پایان سال میلادی جاری آماده نمایش شود.

به گفته سارا آریسون یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم، دست اندرکاران از بندر کازابلانکا در مراکش برای جایگزین صحراهای تهران استفاده کردند و در صحرایی که 400 مایل از هرگونه تمدنی دور بود به فیلمبرداری پرداختند. او گفت: با وجود اینکه کازابلانکا کثیف و بارانی بود و انگلیسی بیشتر دست اندرکاران صحنه هم خیلی خوب نبود، صحرا یکی از خارق‌العاده ترین منظره‌هایی بود که در عمرم دیدم. همه ما تبدیل به یک خانواده شدیم که توسط انگیزه‌مان برای تعریف کردن داستان افشین با هم متحد شده بودیم.

ریچارد ریموند با این فیلم اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر گذاشت و با اکرم خان که کارش در مراسم افتتاحیه المپیک لندن 2012 چشم‌گیر بود همکاری کرد. ریموند همچنین از طریق کمپانی می 13 فیلمز خود مسئولیت تهیه کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است.

این فیلم همچنین روز جمعه هجدهم ماه می سال 2012 در شصت و پنجمین سالگرد فستیوال فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد. کمپانی رلتیویتی میدیا حقوق رسمی پخش این فیلم در آمریکای شمالی را در اختیار دارد.

سایت رادیو زمانه داستان فیلم را چنین نقل می‌کند: «انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری برگزار شده و فضای سیاسی و اجتماعی کشور ملتهب و متشنج است. نام محمود احمدی‌نژاد از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید. صدها هزار تن از جوانان و طرفداران میرحسین موسوی به خیابان‌ها می‌ریزند. در چنین فضای پرالتهاب و پرتنشی، افشین (با بازی ریس ریچی) که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کند، به مهمانی‌های شبانه‌ می‌رود، با فیلترشکن وارد اینترنت می‌شود و رقص‌های پینا باوش و مایکل جکسون را در سایت یوتیوب می‌بیند. او که آرزویی ندارد جز آنکه رقصنده باشد، با تقلید رقص این هنرمندان، رقص را به خود می‌آموزاند.»

این فیلم در مرکز روابط بین‌الملل بارکل در دانشگاه لس‌آنجلس به نمایش درآمد. وبسایت خبری دانشگاه یوسی‌ال‌ای نوشته است: رقص در ایران ممنوع بوده و این فیلم داستان واقعی مردی است که هر خطری را برای مبارزه در راه رسیدن به رویایش که همان رقصنده شدن است به جان می خرد. داستان زندگی این مرد با پشت صحنه اعتراضات سال ۲۰۰۹ ایران رقم می‌خورد؛ یعنی هنگامی که شور و اشتیاق و تمرد نسل جوان، برای حرکت به سمت آزادی بیشتر مشتعل می‌شود.

اکرم خان از مشهورترین رقصندگان جهان درباره این فیلم و همکاری‌اش با این پروژه می گوید:«این فیلم پایان داستان سنت تلاش برای به اسارت درآوردن رقص را باز می گوید. فیلم رقصنده صحرا فقط درباره رقص نیست، درباره این است که چرا رقص در زندگی ما اهمیت و ارزش دارد… این داستان الهام بخش کسی است که با رقص تلاش می کند خود را در برابر یک رژیم سیاسی رها کند.»

او از طریق رقص به دنبال دنیایی بهتر است...

در ادامه عکس های فیلم قرار گرفته

without hope we are lost.....i love you Michael

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: kingmichael, Michaellover, Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

02 فوریه 2015 12:37 - 02 فوریه 2015 12:58 #34022 توسط mahsa













افشین غفاریان

without hope we are lost.....i love you Michael

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: kingmichael, Michaellover, Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 فوریه 2015 18:21 - 10 فوریه 2015 18:23 #34047 توسط kingmichael
خیلی خوبه یه نفر در مورد این فیلم حرف زد .

دیدم فیلم رو ولی خیلی خوشم نیومد !

هر کسی این فیلم رو ساخته هیچ تصوری در مورد وضع ایران نداشته ، اصلا نتونستم باهاش ارتبا برقرار کنم.

به علاوه صحنه هایی هم بود که اصلا نمفهمیدم منظور از فیلم چی بود !
مثل همون صحنه ای که میان کنار محراب می رقصدن !

دقت کردین چقدر از رنگ سبز استفاده شده بود !؟
كاربر(ان) زير تشكر كردند: mahsa, raha

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

11 فوریه 2015 09:48 #34048 توسط mahsa
طبق گفته های کارگردان این فیلم برای افراد خارج از ایران ساخته شده چون ایرانیها خودشون از مشکلات داخل خبر دارن. نشون دادن مشکلاتی مثل ممنوعیت رقص و آموزش رقص .اما من هنوز فیلم روبه طور کامل ندیدم.
فیلمهایی که امروز از ایران ساخته می شه و بیشتر به اون برهه زمانی که حالا امروز به دوران فتنه معروف شده مربوطه برای ما که در داخل می بینیم برامون لایتچسبکه :D . مخصوصا فضای اثر. حتی فیلم « آرگو» هم دارای مشکلات برجسته ای بود اما در عین ناباوری اسکار گرفت. :(tv)

گرچه خیلی واضحه که یه فیلم ساز انگلیسی که ایران و زندگی ایرانیها رو از نزدیک لمس نکرده نمی تونه اثرش رو به واقعیت نزدیک کنه ولی تا حد ممکن از المان های نزدیک به ایران استفاده کرده.
بخش زیادی از فیلم هم طراحی رقص هست که ممکنه این بخشی که می گی به اون منظور ساخته شده و بیشتر نشانگر تضاد عقاید مردم و حکومت مد نظر بوده. در هر صورت این فیلم تلاشی هست برای رسوندن صدای چند میلیون آدم که نظراتشون و زندگی شون با شرایط حاکم متفاوته و در داخل ایران جایی برای ابراز وجود ندارن. اگر توی این رشته باشید تازه بدتر هم هست. :hammer:

without hope we are lost.....i love you Michael
كاربر(ان) زير تشكر كردند: raha

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

19 فوریه 2015 13:55 #34059 توسط kingmichael
دقیقا این مشکلات رو بیشتر بچه های اینجا هم داشتن و دارن !

تموم اون هایی که توی زیرزمین خونه هاشون با هر زحمتی بود ویدیو تهیه میکردن و برای سایت میفرستادن !
همه ی این ها به کنار ، خانواده ها هم به کنار ! :-SS

خودمونیم ولی رقص خیلی جالبی هم توی فیلم ندیدم من!
كاربر(ان) زير تشكر كردند: mahsa

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: شايان

Please publish modules in offcanvas position.