Idea گیاهخواری

10 آگوست 2013 13:25 - 10 آگوست 2013 13:26 #32500 توسط kingmichael

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 آگوست 2013 22:12 #32506 توسط bahareh
چه مدته گیاهخواری؟


آره مواد مغذی گوشت تو گیاهان هم پیدا میشه
مثلا من خوندم که چهار مغز پسته گردو بادم و فندق (اگر ترتیبشو اشتباه نگفته باشم )این چهارتا کنار هم مجموع پروتئین های گوشت رو دارن به علاوه که مضرات اونو ندارن
فقط ممکنه اینطور دسترسی به مواد پروتئینی گیاهی یکم هزینه داشته باشه
مثلا تو ولایت ما گوشت کیلو بیست و پنج تومن پسته کیلو پنجاه تومنه =))
كاربر(ان) زير تشكر كردند: kingmichael

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 آگوست 2013 22:45 #32507 توسط bahareh
اون فیلمه ماهی رو الان دیدم :( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
چقدر انسانها میتونن پلید باشن :(

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

11 آگوست 2013 08:56 #32509 توسط kingmichael

bahareh نوشته: چه مدته گیاهخواری؟


آره مواد مغذی گوشت تو گیاهان هم پیدا میشه
مثلا من خوندم که چهار مغز پسته گردو بادم و فندق (اگر ترتیبشو اشتباه نگفته باشم )این چهارتا کنار هم مجموع پروتئین های گوشت رو دارن به علاوه که مضرات اونو ندارن
فقط ممکنه اینطور دسترسی به مواد پروتئینی گیاهی یکم هزینه داشته باشه
مثلا تو ولایت ما گوشت کیلو بیست و پنج تومن پسته کیلو پنجاه تومنه =))


من خیلی وقت نیست ! یه چند ماه دیگه تازه میشه دو سال ! ولی فک کنم حمید از بچگی گیاه خوار بود !
یادمه علی هم یه بار گفت خواهرش کلا خام خوار هست !

یک کیلو مرغ خیلی دووم بیاره دو وعده غذایی هست ، ولی یک کیلو پسته حداقل یک ماه رو دست آدم میمونه !

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

08 ژانویه 2014 18:30 - 08 ژانویه 2014 18:31 #33483 توسط kingmichael
مواد معدنی لازم برای بدن

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.


به طور متوسط تقریباً ۷۰٪ بدن ما ازآب تشکیل شده است. به علاوه‌ی ترکیباتی شامل ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها ومقدار بسیار کمی املاح و مواد معدنی که تعادل این مواد برای کارکرد صحیح بدن بسیاراهمیت دارد. مقدار این عناصر به تفکیک عبارت است از ۶۵٪ اکسیژن، ۱۸٪ کربن، ۱۰٪ هیدروژن‌، ۳٪ نیتروژن، ۱.۵٪کلسیم، ۱٪ فسفر و ۱.۵٪ سایرعناصر.
۲۱ ماده معدنی ضروری برای بدن انسان، همگی به طور طبیعی در زمینی که روی آن راه می‌رویم، وجود دارند. با این تفاوت که در بدن ما آن‌ها به صورت آلی و در زمین به صورت ترکیبات معدنی هستند. برای انسان شکل معدنی آن‌ها که در خاک یافت می‌شود قابل استفاده نیست. وقتی میوه، سبزیجات، مغزیجات، غلات و حبوبات مصرف می‌کنیم، شکل آلی این ترکیبات را به بدن خود وارد می‌نماییم.

حال آن که بشر نمی‌تواند به طور مثال خاک رس را بخورد و زنده بماند، حتی اگر حاوی تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد. این موضوع همچنین در مورد آبی که می‌نوشیم صدق می‌کند، زیرا در آب‌ها نیز مواد و املاحی یافت می‌شوند که بدن ما قادر به جذب یا حت‍ی دفع آن‌ها نیست. بهترین آب برای نوشیدن، آب خالص است (آب باران نیز در صورت آلوده نبودن هوا آب خالص محسوب می‌شود). در ادامه، از ۲۱ نوع ماده معدنی مورد نیاز بدن سخن خواهیم گفت، از این که آن‌ها چگونه به بدن کمک می‌کنند و این که چه مواد غذائی حاوی چه نوع مواد معدنی است.

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.





♦ کلسیم یکی ازمهم‌ترین مواد معدنی بدن می‌باشد که برای ساخته شدن استخوان‌ها ودندان‌ها ضروری است‌. این عنصر موجب تسکین وآرامش اعصاب می‌شود و از مشکلات عصبی می‌کاهد. کلسیم همچنین سبب انقباض قلب می‌شود و برای انقباض تمام ماهیچه‌ها نیازاست. وجود کلسیم برای فرایند پیچیده‌ی انعقاد خون نیز ضرورت دارد. بعضی ازمواد غذایی حاوی مقدار زیاد کلسیم عبارت‌اند از ملاس سیاه، بادام، پرتقال و بسیاری سبزیجات ازجمله کلم پیچ وشلغم.

♦ کلرماده‌ای معدنی است که بدن به مقدار بسیار کم به آن نیاز دارد. مهم‌ترین عملکرد آن به عنوان عامل تشکیل اسیدکلریدریک معده برای هضم پروتئین‌هاست. این ماده درکلم پیچ، چغندر، تربچه، چاودار، نارگیل، گوجه فرنگی و زیتون رسیده وجود دارد.

♦ مهم‌ترین وظیفه کروم کمک به ترکیب اسیدهای چرب است. کسانی که مشکل افتادن قند خون دارند وهمچنین دیابتی‌ها باید مقدار زیادی حبوبات و غلات کامل که حاوی کروم هستند مصرف کنند، زیرا این ماده معدنی در اکثر غذاهای تصفیه شده‌ای که امروزه مصرف می‌کنیم وجود ندارد.

♦ کبالت یک ماده معدنی است که بدن به میزان جزئی به آن نیاز دارد. این عنصر تولید گلبول‌های قرمز خون را تحریک می‌کند و در تمام سبزیجات سبز برگ و همچنین در اشنه‌دریایی (کتانجک) یافت می‌شود. کبالت عنصر ضروری در ویتامین ب۱۲ محسوب می‌گردد.

♦ مس در همه‌ی بافت‌های بدن یافت می‌شود. وجود مس برای پوست و رنگ‌دانه‌ها‌ی مو ضروری است. همچنین برای تشکیل استخوان‌ها و تولید گویچه‌های قرمز خون ضرورت دارد. بعضی غذاهای حاوی مس عبارت‌اند از مغزیجات، عسل، کشمش، دانه‌های سویا و جوی دو سر. اما باید بدانیم که زیاد بودن این ماده معدنی در بدن خطرناک است و سبب جنون می‌گردد. مطالعات دکتراسکار روت در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل نشان داده است که مقدار مس در خون با استفاده از قرض‌های جلوگیری از بارداری افزایش می‌یابد.

♦ عنصر فلورین در بدن در ترکیبی به نام فلوراید وجود دارد. عملکردش در تقویت استخوان‌هاست و به طور اکید روی طحال، دندان‌ها و مینای دندان تأثیرگذار است. کلم، گل کلم، آووکادو، گوجه فرنگی و بولاغ اوتی از جمله مواد غذائی حاوی فلورین می‌باشند. فلورید سدیم که به آب اضافه می‌شود طبیعی نیست و برای بدن ضرر دارد.

♦ ید ماده غذائی مورد علاقه غده تیروئید است. این عنصر به تنظیم متابولیسم بدن و نیز تعادل نسبت سدیم – پتاسیم کمک می‌کند. علائم اصلی کمبود ید در بدن احساس سرما کردن، خسته شدن، مستعد چاقی گردیدن، دردناک بودن قاعدگی در بانوان و کاهش حافظه است. از جمله منابع ید می‌توان اشنه‌دریایی، نمک دریا، دانه‌های آفتابگردان، شلغم، سبزیجات و طالبی را نام برد.

♦ آهن به تولید هموگلوبین و همچنین انتقال اکسیژن به بافت‌ها از طریق گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. این ماده معدنی موجب تولید انرژی، قدرت بخشی و تغذیه بافت‌ها به وسیله جریان خون می‌شود و به بدن در مقاومت در برابر بیماری‌ها و نیز‌ رشد کودکان یاری می‌رساند. یک منبع خوب غذائی از آن ملاس سیاه است که سه برابر بیش‌تر از جگر آهن دارد. از سایر منابع آهن می‌توان بادام، عدس، اشنه دریائی، جوی دو سر، کشمش، و آرد کامل گندم (همراه با سبوس) را نام برد.

♦ منگنز در کار کرد سیستم غدد از جمله غده هیپوفیز، لوزالمعده، کبد و کلیه‌ها لازم است. این ماده معدنی روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و در هماهنگی ماهیچه‌ها کمک می‌کند. صرع، پرش‌های کنترل نشدنی ماهیچه‌ها و بیهوشی موقت پس از آن، احتمالاً درنتیجۀ کمبود منگنز روی می‌دهند. منابع منگنز در غذاها عبارت انداز گندم سیاه، جوی دوسر، دانه‌های آفتابگردان، انواع لوبیا، بادام و برنج قهوه‌ای.

♦ منیزیوم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی پس ازکلسیم است. این ماده درسوخت و ساز کلسیم و ویتامین ث نقش مهمی ایفا می‌کند و نیز موجب تنظیم تحریک پذیری اعصاب و کنترل ماهیچه‌ها می‌شود. مغزیجات وغلات به ویژه از نظر میزان منیزیوم غنی‌اند.

♦ مولیبیدن به سوخت‌وساز آهن موجود در کبد و نیز تبدیل نیتروژن حاصل از پسماندهای غذا ناشی از هضم پروتئین و تبدیل آن به اسیداوریک یاری می‌رساند. اسیداوریک سپس به کلیه می‌رود و به صورت ادرار دفع می‌شود. منابع غذائی طبیعی حاوی ماده معدنی مولیبیدن عبارت‌اند از سویا، نخود، عسل، چاودار، کدوی خورشی، انواع سبزیجات، نمک دریا و میوه‌ها.

♦ نقشی که نیکل در بدن ایفا می‌کند مشخص نیست. منبع اصلی این ماده معدنی سبزیجات است.

♦ نقش فسفر در بدن از نقش هر ماده معدنی دیگر بیش‌تراست. فسفر تقریباً ۸۰٪ دراستخوان‌ها و ۲۰٪ در بافت‌ها وجود دارد. با کلسیم نسبت مستقیم دارد و به همین دلیل دراستخوان‌ها، دندان‌ها، ماهیچه‌ها و مغز یافت می‌شود. این ماده معدنی برای بافت‌های عصبی، به ویژه قلب بسیار ضروری است. بعضی از منابع طبیعی فسفرعبارت‌اند از غلات و حبوبات کامل و مغزیجات. بسیاری از مواد غذائی فرآوری شده و نیز نوشابه‌ها حاوی فسفات هستند. که به آن‌ها افزوده شده و مصرف آن‌ها برای بدن مضر است.

♦ پتاسیم برای متعادل نگاه داشتن وضعیت اسید و باز بدن ضروری است. همچنین برای انقباض ماهیچه‌ها و در نتیجه عملکرد قلب به ویژه ضربان صحیح آن به پتاسیم نیاز داریم. از مواد غذائی حاوی پتاسیم می‌توان سبزیجات سبزبرگ، پرتقال، حبوبات کامل، مغزیجات و موز را نام برد.

♦ سلنیوم یک آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود که از تخریب هموگلوبین به وسیله اکسیداسیون، در گلبول‌های قرمز خون جلوگیری می‌کند. بعضی از مواد غذائی حاوی آن اشنه دریائی، سیر، حبوبات و اکثر سبزیجات می‌‌باشند.

♦ سیلیکون برای ساخته شدن استخوان‌هائی محکم ضروری است. همچنین برای رشد طبیعِِِِی موها، ناخن‌ها و دندان‌ها به علاوه، در تمام مراحل بهبود بیماری، مفید است و بدن را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها حفظ می‌کند. از جمله مواد غذائی حاوی سیلیکون می‌توان میوه‌ها به خصوص سیب، حبوبات کامل، چغندر، پیاز، هویج وحشی (زردک) و بادام‌ها را نام برد.

♦ سدیم کارکرد ویژه‌ای در بدن ندارد و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. همچنین طحال را تحریک می‌کند تا دمای مایعات بدن را متعادل نگه دارد. این ماده معدنی موجب خنثی شدن اسید‌ها نیزمی‌شود و ماهیچه‌های قلب و سایر ماهیچه‌های بدن را شل می‌کند و آرامش می‌بخشد. استفاده متعادل از آن به عنوان یک ماده آلی مشکلی برای بدن به وجود نمی‌آورد. اما کلریدسدیم (‌نمک طعام‌) ترکیبی معدنی ازعنصرسدیم است که می‌تواند مشکلاتی همچون احتباس مایعات، ناراحتی‌های کلیوی، مشکلات قلبی و فشار خون بالا را به دنبال داشته باشد. مواد غذائی حاوی آن عبارت‌اند از اشنه دریائی، کرفس، کاهو، هندوانه ونمک دریا.

♦ سولفور در تمام سلول‌های بدن یافت می‌شود. سلول‌هائی که در پوست، مو و مفاصل هستند بیش‌ترین مقدار سولفور را دارند و به همین دلیل است که گاهی این ماده را ماده معدنی زیبائی می‌نامند. بعضی از منابع آن عبارت انداز تربچه، شلغم، پیاز، کرفس، انواع لوبیاسبز، کلم پیچ، شاهی آبی وسویا.

♦ قلع مسلماً از جمله مواد لازم برای بدن انسان است، البته آگاهی کاملی در این زمینه وجود ندارد. این عنصر در تمام سبزیجات یافت می‌شود.

♦ وانادیوم ماده‌ای معدنی است که انسان به آن نیاز دارد ولی آگاهی کاملی در مورد کارکردهای آن در بدن وجود ندارد. منابع اصلی و انادیوم حبوبات است.

♦ روی برای مغز، شبکیه چشم‌ها، فرایند بینائی و رشد طبیعی، به ویژه رشد استخوان‌ها لازم است وجود این ماده همچنین برای رشد دستگاه تناسلی و نیز کارکرد طبیعی غده پروستات در بدن ضرورت دارد. کمبود روی در بدن می‌تواند منجر به کاهش حساسیت چشائی و بویائی شود. از منابع طبیعی آن می‌توان تخم کدو حلوایی، دانه‌های گل آفتابگردان، مغزیجات و سبزیجات برگدار را نام برد.

به ۲۱ماده معدنی که بدن ما برای کارکرد صحیح به آن‌ها نیاز دارد اشاره کردیم، آیا توجه کرده‌اید که خداوند هر یک از این مواد را در غذاهائی که می‌خوریم قرار داده است؟ می‌خواهم شما را تشویق کنم تا مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را همان طور که آفریده شده‌اند و نه در شکل داروئی‌شان مصرف کنید. داروهای حاوی ویتامین و مواد معدنی طبیعی نیستند، ترکیبات مصنوعی از موادی شیمیائی تشکیل شده‌اند که حتی اگر از مواد گیاهی استخراج شده باشند به هر حال ترکیب اولیه خود را ازدست داده‌اند. اگر خداوند می‌خواست ما از قرص‌های کلسیم استفاده کنیم مطمئن باشید درختی می‌آفرید که برشاخه‌های آن قرص کلسیم روییده بود. او برای ما درخت بادام، پرتقال و… را آفریده است که برشاخه آن‌ها میوه‌هائی سرشار از کلسیم روییده‌اند.

منبع : انجمن گیاهخواران ایران

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: blackfire

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

27 جولای 2014 21:50 #33761 توسط kingmichael

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: raha

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: Ehsanblackfire

Please publish modules in offcanvas position.